2014-02-21, 19:29
Medlem
bananasvennes avatar
BTC på väg ner mot 500$ och LTC ner mot 10$ på BTC-e

https://btc-e.com/

Den stora frågan är givetvis hur länge man skall vänta innan man köper på sig igen

LTC känns som köpläge vid 10$ tror jag

Många som börjar få panik nu som köpt BTC på 800+ och vill minska förlusten
Citera
2014-02-21, 19:45
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
BTC på väg ner mot 500$ och LTC ner mot 10$ på BTC-e

https://btc-e.com/

Den stora frågan är givetvis hur länge man skall vänta innan man köper på sig igen

LTC känns som köpläge vid 10$ tror jag

Många som börjar få panik nu som köpt BTC på 800+ och vill minska förlusten
Minska förlusten genom att sälja av?
Citera
2014-02-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
nibiru Skrattar gott just nu.
.

Nej jag sitter och storgrinar! Köpt på mig alldeles för många Bitcoin och sitter nu i skiten..

Allvarligt talat så är det knappast förvånande det som skett, det mest förvånande är nog att Bitcoin inte rasat ännu mer för BTC är fortfarande extremt övervärderade.
Citera
2014-02-21, 20:10
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Minska förlusten genom att sälja av?

Ja för tydligen är på BTC på väg ner till 10$ enligt en chef på Fed i hans intervju från december

Citat:
Bitcoin is just backed by dreams and it is “only worth what people are willing to pay”, opines the former Fed bank examiner. “As it becomes increasingly evident that Bitcoin will not be the global currency standard, but simply a novel idea that will be improved upon by more nimble competitors such as Litecoin, restrictions and new regulations will be imposed and prices will plummet.”
“I predict that Bitcoin will trade for under $10 a share by the first half of 2014, single digit pricing reflecting its option value as a pure commodity play”, concludes Mark Williams.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=378368.0
Citera
2014-02-21, 22:00
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ja för tydligen är på BTC på väg ner till 10$ enligt en chef på Fed i hans intervju från december

https://bitcointalk.org/index.php?topic=378368.0

Äh, han är partisk och han hoppas förmodligen för egen del att det går åt helvete för Bitcoin. Alla som byggt upp sin rikedom igenom fiatvalutor känner sig hotade av btc.
Citera
2014-02-21, 23:42
Medlem
teflonpannan69s avatar
Kanske har missat det, men är det inte så att skaparen av Bitcoin har tjänat enorma summor på det?
Citera
2014-02-22, 02:40
Bannlyst
Citat:

å jag minns i slutet av 2013, var det även någon som sa att priset kunde nå $3400...men det har ju inte hänt än......

verkligheten är att ingen har en aning. man får sitt ner i båten och knipa igen. .
Citera
2014-02-22, 05:50
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
verkligheten är att ingen har en aning. man får sitt ner i båten och knipa igen. .

Hahaha så när kastar vi Nibiru över bord? Bitcoin kommer gå till $10 så fort marknaden inser att den kommer gå till $10 ... Närå

Jag tror aldrig $530 håller iaf... Den kommer nog testas om och om igen tills den brister och det gör den om den testas i en månad.. Jag ser någonstans mellan $530-380$ som en changs att gå long iaf. Jag kan inte se någon anledning till att det här skulle vara över redan iallafall. Aldrig att vi går upp redan nu...

Vi kommer gå upp när dom sista coinsen har sålts i ren desperation och alla är helt uppgivna då vänder det... Så sitta ner i båten ja..
Senast redigerad av bom 2014-02-22 kl. 05:52.
Citera
2014-02-22, 06:11
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Kanske har missat det, men är det inte så att skaparen av Bitcoin har tjänat enorma summor på det?

Så ligger det nog till! Man vet ju typ inget om skaparen men jag har svårt och se att han inte skulle gjort det.. Men skapare brukar tjäna enorma summor, så jag ser inget konstigt med det... han hade huvudet på skaft(minst sagt...)

Digitala valutor har iallafall en plats att fylla under vår tid. Antingen så ser man det eller så ser man det inte... Det är bara att kolla på swish och sånt som kommer för att kunna göra snabba överföringar.
Så det är bara betala avgiften för sådana tjänster eller inse att det finns faktiskt ett så mycket bättre alternativ. Istället för att vara bitter så är det bara att hoppa på tåget och åka med... Det kan nog gå hursomhelst. Det är bara vissa riktigt bittra som redan vet, och deras IQ måste vara otroligt hög...

Edit: Samtidigt så är det ju bara att kopiera bitcoin protokollet om du är programmerare och skapa en ny bitcoin som är likadan och framförallt likabra. Sen får du bara alla användare av originalet att gå över till den du har skapat så är saken biff...

Tror inte så mycket av detta inlägget var riktat till dig botten upp....
Senast redigerad av bom 2014-02-22 kl. 06:16.
Citera
2014-02-22, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Ingen vet vem skaparen "Satoshi Nakamoto" (smeknamn) är, men man uppskattar att han har mine'at över en miljon BTC. Det innebär att han äger drygt 1% av alla mynt som cirkulerar, minst...
Senast redigerad av hustlerinc 2014-02-22 kl. 07:48.
Citera
2014-02-22, 08:56
Medlem
boms avatar
http://debatt.svt.se/2014/02/22/acce...r-och-foretag/
Citera
2014-02-22, 11:07
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
http://debatt.svt.se/2014/02/22/acce...r-och-foretag/
Bra skit. Förutom detta stycke:
Kritiker menar att nätvalutor bara är ett sätt att tvätta pengar för den undre världen. Och visst, flera suspekta webbsajter insåg tidigt potentialen i kryptovalutor för att undgå insyn. Men en av dessa webbsajter – The Silk Road – stängdes faktiskt ner, och den ansvarige kunde gripas och ställas inför rätta. Polisen kan alltså kontrollera samhällets skuggsidor, även efter introduktionen av Bitcoin.

Dels är det felaktigt, Silk Road stängdes ner pga att Dread Pirate Roberts sjabblat, men jag förstår inte heller varför man vill hävda att polisen kan stänga ner droghandel även om vi använder bitcoins. Fördelen med bitcoins är att vi inte behöva slicka makthavarnas rövar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in