2014-03-25, 16:53
Medlem
W-s avatar
Har någon här inne erfarenhet av Byredo?
Citera
2014-03-25, 17:03
Medlem
Cameltotems avatar
Är denna sida bra? Tänkte beställa lite samples där ifrån nämligen.

www.myperfumesamples.com
Citera
2014-03-25, 17:08
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-
Har testat 5-6 st av deras dofter, har ägt Chembur men bytte den. Äger Bal d'Afrique (marknadsförs för kvinnor, men jag tycker den är unisex) - ok doft, men inte så mycket mer. Har inte hittat någon som jag älskar därifrån.
Citera
2014-03-25, 17:21
Medlem
NirvanAs avatar
Bra rekommenderat åter igen på Assolutan, oerhört behaglig och diskret doft som "helt enkelt luktar gott"... nu har jag iaf viss förståelse för att vissa säger den är mindre oldscool än colonia original och även att Assolutan är mer mångsidig och originalet mer "only summer"... kontrasterna blir klara när man har dem på vardera handled.
Citera
2014-03-25, 17:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bra rekommenderat åter igen på Assolutan, oerhört behaglig och diskret doft som "helt enkelt luktar gott"... nu har jag iaf viss förståelse för att vissa säger den är mindre oldscool än colonia original och även att Assolutan är mer mångsidig och originalet mer "only summer"... kontrasterna blir klara när man har dem på vardera handled.
Jag har burit Assoluta i stort sett varje dag sedan jag köpte den, ångrar att jag inte köpte 100 ml. Får bli en 100 ml när 50 ml-flaskan är slut .
Citera
2014-03-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss

Den representerar iofs inte riktigt vad vetiver är. Jag ogillar vetiver väldigt mycket, men tycker Vetiver Tonka är ganska trevlig. Hade jag baserat min åsikt om vetiver på VT hade jag blivit missledd för all framtid och blindköpt diverse vetiverdofter . Gillar man Encre Noire så gillar man antagligen de flesta vetiverdofter, gillar man den inte så ska man vara väldigt försiktig med blindköp som innehåller vetivernot.

Jo, jag vet det. Håller också med dig. Gillar man EN så har man en bra fingervisning om man gillar vetiver eller ej. Chanel Sycamore är väl också en vetiverdoft om jag inte helt missminner mig själv.

Senare i veckan ska jag prova om alla AdP-dofter, jag vill gärna ha en hel flaska av någon.
Citera
2014-03-25, 18:17
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-

Jag har inte luktat på någon som i mina ögon är värd 1400 kr(100 ml).
Citera
2014-03-25, 18:44
Medlem
Cameltotems avatar
Blev några samples från "Myperfumesamples.com" Väldigt sugen på äntligen få lukta på Aventus!

Terre d'Hermes by Hermes

Lalique Encre Noire by Lalique

He Wood by Dsquared2

Vetiver by Guerlain

Pi by Givenchy

Aventus by Creed

Silver Mountain Water by Creed

Animale Animale by Animale Parfums

Hei by Alfred Sung

Bvlgari Aqva Pour Homme Toniq by Bvlgari

Autograph by Eclectic Collections

Polo Blue Club by Ralph Lauren

Axis Blue Caviar by Axis

L'eau D'issey Summer by Issey Miyake

Acqua Di Gio Essenza by Giorgio Armani

CK One Shock by Calvin Klein

Givenchy Play Intense by Givenchy

David Beckham Classic 2mL sample

Costume National by Costume National

Jaipur by Boucheron
Citera
2014-03-25, 19:06
Medlem
Anon2s avatar
Fortfarande inte fått nåt svar om man vågar beställa samples från http://surrendertochance.com/
Riskerar jag bli ruinerad på tullavgiften om jag beställer därifrån?
Citera
2014-03-25, 19:08
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Den representerar iofs inte riktigt vad vetiver är. Jag ogillar vetiver väldigt mycket, men tycker Vetiver Tonka är ganska trevlig. Hade jag baserat min åsikt om vetiver på VT hade jag blivit missledd för all framtid och blindköpt diverse vetiverdofter . Gillar man Encre Noire så gillar man antagligen de flesta vetiverdofter, gillar man den inte så ska man vara väldigt försiktig med blindköp som innehåller vetivernot.

Har du testat Tom Ford - Grey Vetiver? Mycket citrus så den blir oerhört frisk och fräsch.

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jo, jag vet det. Håller också med dig. Gillar man EN så har man en bra fingervisning om man gillar vetiver eller ej. Chanel Sycamore är väl också en vetiverdoft om jag inte helt missminner mig själv.

Jepp, Sycomore tycker jag är lite som en feminin variant av Encre Noire. Encre Noire f.ö som jag faktiskt testade för första gången idag, riktigt fin doft. Blir lätt en flaska till hösten av den.
Citera
2014-03-25, 19:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Fortfarande inte fått nåt svar om man vågar beställa samples från http://surrendertochance.com/
Riskerar jag bli ruinerad på tullavgiften om jag beställer därifrån?

Tror nog att surrendertochance har kommit upp åtskilliga gånger här som pålitlig plats att beställa samples från. Nej, du blir inte heller ruinerad för nån tull.
Citera
2014-03-25, 20:35
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Är denna sida bra? Tänkte beställa lite samples där ifrån nämligen.

www.myperfumesamples.com
Jag har beställt från den några gånger och tycker att den är väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in