2014-01-06, 17:35
Medlem
Ni som har provat AdP Blu Mediterraneo-dofter. Vilken är era/eran favorit/-er?
Citera
2014-01-06, 17:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ni som har provat AdP Blu Mediterraneo-dofter. Vilken är era/eran favorit/-er?

Arancia di Capri tror jag är min favorit av de jag testat på huden iaf.
Citera
2014-01-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Arancia di Capri tror jag är min favorit av de jag testat på huden iaf.
Okej. Vet du hur många det finns?
Jag gillade Mandorlo di Sicilia, men tror att man snabbt tröttnar på doften. Utecklas inte speciellt mycket och väldigt söt.
Citera
2014-01-06, 17:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Okej. Vet du hur många det finns?
Jag gillade Mandorlo di Sicilia, men tror att man snabbt tröttnar på doften. Utecklas inte speciellt mycket och väldigt söt.
Ingen av dem utvecklas speciellt mycket. Min favorit är också Arancia di Capri. Mirto di Panarea är ganska trevlig också, fast de vanliga AdP är mycket bättre.
Citera
2014-01-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ingen av dem utvecklas speciellt mycket. Min favorit är också Arancia di Capri. Mirto di Panarea är ganska trevlig också, fast de vanliga AdP är mycket bättre.

Jo, det har du nog rätt i. Alltså att orginal AdP-dofterna är bäst.
Citera
2014-01-06, 19:04
Medlem
LaCucarachas avatar
Angående vanliga AdP, har någon testat Guerlain Habit Rouge? Blindköpte en EdT och tycker den går i samma stil som AdP-dofterna. Kanske då mest Intensa om man jämför mer men HR har en helt annan drydown med en del vanilj. Riktigt trevlig måste jag säga och priset är ju superbra
Funderar helt klart på att köpa EdP-varianten längre fram och testa.
Citera
2014-01-06, 19:09
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Angående vanliga AdP, har någon testat Guerlain Habit Rouge? Blindköpte en EdT och tycker den går i samma stil som AdP-dofterna. Kanske då mest Intensa om man jämför mer men HR har en helt annan drydown med en del vanilj. Riktigt trevlig måste jag säga och priset är ju superbra
Funderar helt klart på att köpa EdP-varianten längre fram och testa.
Det är ju en klassiker som jag tyvärr aldrig testat, man kanske själv skulle slå till på ett blindköp .
Citera
2014-01-07, 03:04
Medlem
Cameltotems avatar
Har skapat ett väldigt stort intresse för parfymer den senaste tiden.

Undersökte länge innan jag gjorde mitt första köp och det blev till slut en Giorgio Armani Acqua di Gio Pour Homme.

Hade givetvis höga förhoppningar men jag blev besviken!

Den lukta inte alls mycket och höll sig inte länge i doften. Efter några timmar så var det som gott borta.

Efter mer letande har jag nu bestämt mig att köra på en EDT som luktar och håller sig länge. Eller hitta en bra EDP.
Jag har kollat mycket på de här.

L'Instant de Guerlain pour Homme Eau Extreme

A*Men Thierry Mugler

Dior Homme Intense Dior

Så det är nu jag behöver er expertis Flashback!
Senast redigerad av Cameltotem 2014-01-07 kl. 03:39.
Citera
2014-01-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har skapat ett väldigt stort intresse för parfymer den senaste tiden.

Undersökte länge innan jag gjorde mitt första köp och det blev till slut en Giorgio Armani Acqua di Gio Pour Homme.

Hade givetvis höga förhoppningar men jag blev besviken!

Den lukta inte alls mycket och höll sig inte länge i doften. Efter några timmar så var det som gott borta.

Efter mer letande har jag nu bestämt mig att köra på en EDT som luktar och håller sig länge. Eller hitta en bra EDP.
Jag har kollat mycket på de här.

L'Instant de Guerlain pour Homme Eau Extreme

A*Men Thierry Mugler

Dior Homme Intense Dior

Så det är nu jag behöver er expertis Flashback!
Har du provat någon doft av dessa du listar? Blindköpa en doft är väl aldrig bra att göra, risken finns ju faktiskt att man blir besviken och där sitter man med en doft man inte tycker om och bortkastade pengar. A*Men ska du kunna prova i butik, likaså DHI. LIDGE blir nog däremot svårare. Det är en väldigt vuxen doft, så gillar du friska dofter är detta ingenting i likhet.
Citera
2014-01-07, 19:27
Medlem
asdyaos avatar
Tankar kring Penhaligon's Blenheim Bouquet EdT? Användningstillfällen? Varaktighet?
Citera
2014-01-07, 19:31
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Tankar kring Penhaligon's Blenheim Bouquet EdT? Användningstillfällen? Varaktighet?
Citrusdoft som passar vår och sommar till vardags. Tycker dock den känns lite väl gammal i kompositionen (på ett dåligt sätt). Föredrar AdP Colonia framför denna, som har mycket mer klass och dessutom doftar bättre enligt min åsikt.
Citera
2014-01-07, 20:19
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Har du provat någon doft av dessa du listar? Blindköpa en doft är väl aldrig bra att göra, risken finns ju faktiskt att man blir besviken och där sitter man med en doft man inte tycker om och bortkastade pengar. A*Men ska du kunna prova i butik, likaså DHI. LIDGE blir nog däremot svårare. Det är en väldigt vuxen doft, så gillar du friska dofter är detta ingenting i likhet.

Jaa det blir nog inte blindköpa en doft mera.

Lyckades hitta båda A*Men och DHI.

Testade DHI på handleden, de luktar mycket mer än min Giorgio Armani!

Ska testa A*Men imorgon och jämföra

Någon annan EDP eller stark EDT som jag bör hålla ett öga på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in