2014-03-25, 21:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Är denna sida bra? Tänkte beställa lite samples där ifrån nämligen.

www.myperfumesamples.com
Skriv gärna hur lång leveranstiden blev etc.

Verkar som det finns åtminstone 3 bra sampleförsäljare då
Citera
2014-03-25, 22:51
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skriv gärna hur lång leveranstiden blev etc.

Verkar som det finns åtminstone 3 bra sampleförsäljare då

Absolut! Känner det är tur att ge tillbaka till denna underbara tråd!

Kommer förmodligen lägga upp bild på förpackning och skriva lite om leveranstid etc.
Citera
2014-03-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Finns ju nästan för många bra för att nämna, Millesime Imperial, Green Irish Tweed, Virgin Island Water, Silver Mountain Water, Erolfa m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Förutom tips ovan så kan Royal Water och Original Vetiver vara värda att kolla in.

Haha, det är ju nästan hela deras sortiment... Men om ni bara fick välja en, vilken skulle det bli?
Citera
2014-03-25, 23:26
Medlem
Om man enbart tänker sommardoft så hade jag kört på Virgin Island Water. Doftar som en Pina Colada. Dock tvivelaktig hållbarhet. Vissa får dock hygglig sådan, andra usel. Men Creed är inte kända för hållbarhet/projektion på deras dofter precis...

Personlig favorit för sommaren är dock Heeley - Sel Marin.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-03-25 kl. 23:29.
Citera
2014-03-25, 23:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Om man enbart tänker sommardoft så hade jag kört på Virgin Island Water. Doftar som en Pina Colada. Dock tvivelaktig hållbarhet. Vissa får dock hygglig sådan, andra usel.
Jag får urusel hållebarhet, borta efte 3 timmar eller nåt
Citera
2014-03-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag får urusel hållebarhet, borta efte 3 timmar eller nåt

Man får fylla upp en Travalo och ha i fickan.
http://1.bp.blogspot.com/-8qgisdy_A2Y/TpqW99o9_uI/AAAAAAAABLE/gMGIYwYpcUg/s320/firebox-travalo-travel-atomiser-black-.jpg
Citera
2014-03-26, 00:14
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-
Har någon här inne erfarenhet av Byredo?

Äger tre av deras dofter och har provat några ytterligare. Personlig favorit är nog Pulp, det är dock en doft som inte är för alla. Väldigt originell och påminner inte om något annat jag har provat, luktar som en skål med övermognad frukt på gränsen till förruttnelse. Kanske inte låter så frestande men den är riktigt bra och framför allt unik.

Citat:
Ursprungligen postat av clarre2
Haha, det är ju nästan hela deras sortiment... Men om ni bara fick välja en, vilken skulle det bli?

Svårt att bara välja en, för är det några som kan det där med sommardofter så är det Creed, men jag måste välja en av mina absoluta favoriter Millesime Imperial. Sommaren i en flaska för mig, kommer att göra seriös skada på min 120ml flaska jag har av den nu i sommar.
Citera
2014-03-26, 06:07
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clarre2

Millesime Imperial eller Silver Mountain Water.
MI är lite mer vuxen och stilig, SMW har kanske lite mer vårkänsla över sig samt kanske lite mer allround.

VIW skulle jag själv ha oerhört svårt att bära, blir aningen feminin för min del då man får lite solkräms-vibbar av den och sånt luktar tjejer :P
Citera
2014-03-26, 10:17
Medlem
Kumhos avatar
För att klargöra lite angående ev. tullavgift eller inte.
Enligt tullverkets system Taric så är tullsatsen på parfym 0%.
Källa
Däremot måste du betala moms på 25% och en importdeklarationsavgift.

Rätta mig gärna om jag tolkat fel.
Citera
2014-03-26, 10:57
Medlem
irrblosss avatar
Förstår inte hur ni står ut med MI en sommardag. Toppnoterna är underbara, men de försvinner inom en halvtimme, sedan återstår bara en tung kvalmig ambradoft. Olika smak eller olika hudtyper, vem vet? Personligen gillar jag faktiskt Tabarome Millesime bättre på sommaren, fräsch och bara en hint om tobak.

Edit: fast man måste såklart gilla ingefära...
Citera
2014-03-26, 12:03
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Förstår inte hur ni står ut med MI en sommardag. Toppnoterna är underbara, men de försvinner inom en halvtimme, sedan återstår bara en tung kvalmig ambradoft. Olika smak eller olika hudtyper, vem vet? Personligen gillar jag faktiskt Tabarome Millesime bättre på sommaren, fräsch och bara en hint om tobak.

Edit: fast man måste såklart gilla ingefära...

Kan hålla med om att toppnoterna kunde suttit längre fast jag upplever aldrig att den blir nån tung och kvalmig ambradoft. Du kanske har testat en dålig batch?
Citera
2014-03-26, 12:17
Medlem
NirvanAs avatar
Jag blev smått illamående av MI när jag använde den som sample några dagar, det var helt enkelt någon not eller så som doftade skumt.

Enda Creed jag inte testat som jag är nyfiken på är SMW, men väldigt blandat där vad folk tycker så det är väl Ris eller Ros vad man själv tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in