Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-17, 07:25
  #7237
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ikväll testade jag James Heeley - Esprit du Tigre, vilken kryddbomb! Först blir man nästan överväldigad av kardemumma och det första man tänker på är dom där små kakorna med kardemumma. Man får också en hel del glögg-vibbar inledningsvis.
Sen lugnar den klart ner sig en aning och pepparnoten framträder ordentligt, ganska småmysig doft med juliga inslag. Inget som väckte något som helst sug efter köp dock.

EDIT: Verkar vara ganska usel hållbarhet...
Fick du inga vibbar av tigerbalsam? Tycker öppningen påminner om det blandat med massa kryddnejlika. Cool doft men som tyvärr. som du säger, har dålig hållbarhet.
Citera
2013-10-17, 08:24
  #7238
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Fick du inga vibbar av tigerbalsam? Tycker öppningen påminner om det blandat med massa kryddnejlika. Cool doft men som tyvärr. som du säger, har dålig hållbarhet.

Kanske lite snabbt när jag just sprayade men tyckte kardemumman tog över nästan direkt.
Hade lite Tom Ford - For men Extreme på andra handleden och den luktar lite grann fortfarande och jag sprayade samtidigt, stor skillnad i hållbarhet där iaf
Citera
2013-10-17, 19:05
  #7239
Medlem
swetimass avatar
Hej, jag tänkte köpa några parfym som inte finns i Sverige, vilken sida är bäst då?

Creed - Aventus
Tom Ford - Extreme

+ kan ni rekommendera bättre vinter parfym än Extreme?
Citera
2013-10-17, 19:27
  #7240
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swetimas
Hej, jag tänkte köpa några parfym som inte finns i Sverige, vilken sida är bäst då?

Creed - Aventus
Tom Ford - Extreme

+ kan ni rekommendera bättre vinter parfym än Extreme?

Aventus har iaf varit ganska prisvärd på skins.nl
Annars kan du köpa båda två på Essenza Nobile och få en drös med schyssta prover på köpet.
Använde förresten Tom Ford - For men Extreme idag från ett prov, inte alls imponerad. Har du testat den innan? Den är absolut inte dålig men den är ganska enkel och har ett väldigt högt pris.
Jag köpte Noir istället, tror jag är ganska nöjd över det.
Citera
2013-10-17, 19:42
  #7241
Medlem
swetimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Aventus har iaf varit ganska prisvärd på skins.nl
Annars kan du köpa båda två på Essenza Nobile och få en drös med schyssta prover på köpet.
Använde förresten Tom Ford - For men Extreme idag från ett prov, inte alls imponerad. Har du testat den innan? Den är absolut inte dålig men den är ganska enkel och har ett väldigt högt pris.
Jag köpte Noir istället, tror jag är ganska nöjd över det.

jag hade en sample av Extreme, och jag skulle helst köpa en 'woody' parfym eftersom jag redan har flera 'spicy' parfymer för höst/ vinter säsong (Spice Bomb, La Nuit de l'homme och London).
Citera
2013-10-17, 20:55
  #7242
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swetimas
jag hade en sample av Extreme, och jag skulle helst köpa en 'woody' parfym eftersom jag redan har flera 'spicy' parfymer för höst/ vinter säsong (Spice Bomb, La Nuit de l'homme och London).

Var tvungen att ta Extreme på en hand och Noir på andra och testa igen.
Extreme är en riktigt trevlig doft, dock skulle jag vilja att den var betydligt starkare. Projektionen känns alldeles för tam på mig. Hur upplever du den? Jag gillar ju att lite då och då känna min egna parfym, denna känner jag inte av alls.
Citera
2013-10-18, 02:10
  #7243
Medlem
Infinitums avatar
Någon parfym som ni kan rekommendera till någon som tycker om ex. Paco Rabanne? Alltså inte så sportiga parfymer med citrus dofter utan gärna fruktigare/sötare? såsom vanilj etc.
Citera
2013-10-18, 03:56
  #7244
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Någon parfym som ni kan rekommendera till någon som tycker om ex. Paco Rabanne? Alltså inte så sportiga parfymer med citrus dofter utan gärna fruktigare/sötare? såsom vanilj etc.

Dior homme kan nog mycket väl bli din vän.
Citera
2013-10-18, 15:59
  #7245
Medlem
Bultmans avatar
Nu har jag skaffat en flaska cologne från Farina, denna ikon bland herrparfymer. Mitt första intryck var att doften var rätt trevlig, men inte speciellt märkvärdig. Den doftar en del citrus, men inte lika friskt som citrusparfymer annars brukar göra, på det hela taget luktar den rätt gammalt vilket väl inte är så konstigt eftersom den uppfatts 1709. Jag känner det inte riktigt som att det är någon parfym som jag kommer att använda mig av även om jag kommer att ha den en del nu i början för att bekanta mig närmare med den.

Det var lite roligt när jag skaffade flaskan för det följde med en sampel på 4 milliliter och en del papper om företagets historia och man fick lära sig att parfymen använts av celebriteter som Fredrik den Store, Voltaire, Mozart, Goethe, Napoleon, Benjamin Disraeli, Marc Twain, Oscar Wilde, Gustav IV Adolf, Oscar II och Gustaf V, för att bara nämna några.
__________________
Senast redigerad av Bultman 2013-10-18 kl. 16:54.
Citera
2013-10-18, 17:21
  #7246
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Nu har jag skaffat en flaska cologne från Farina, denna ikon bland herrparfymer. Mitt första intryck var att doften var rätt trevlig, men inte speciellt märkvärdig. Den doftar en del citrus, men inte lika friskt som citrusparfymer annars brukar göra, på det hela taget luktar den rätt gammalt vilket väl inte är så konstigt eftersom den uppfatts 1709. Jag känner det inte riktigt som att det är någon parfym som jag kommer att använda mig av även om jag kommer att ha den en del nu i början för att bekanta mig närmare med den.

Det var lite roligt när jag skaffade flaskan för det följde med en sampel på 4 milliliter och en del papper om företagets historia och man fick lära sig att parfymen använts av celebriteter som Fredrik den Store, Voltaire, Mozart, Goethe, Napoleon, Benjamin Disraeli, Marc Twain, Oscar Wilde, Gustav IV Adolf, Oscar II och Gustaf V, för att bara nämna några.
När jag läser din beskrivning tänker jag också på Parfums Nicolai New York, den kanske liknar den?
Citera
2013-10-18, 17:22
  #7247
Medlem
3rds avatar
Jag testade de två nya dofterna från Atelier Cologne (Gold Leather & Silver Iris) idag och måste säga att jag blev positivt överraskad. Mycket trevliga dofter, skulle lätt kunna tänka mig att köpa båda två . Någon mer som testat dessa?
Citera
2013-10-18, 17:31
  #7248
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
När jag läser din beskrivning tänker jag också på Parfums Nicolai New York, den kanske liknar den?
Den är jag faktiskt inte bekant med så jag kan tyvärr inte uttala mig om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback