Citat:
Ursprungligen postat av
bjebbosten
Masse
Det händer mycket men priset står still, varför ?
Kinesernas följa john mentalitet är både bra och dålig. Dom verkar lättpåverkade och säljer en säljer alla. Som det senaste rykten bara för någon dag sen från en kinesisk blogg, tog 50 dollar på kursen trots att ryktet troligtvis var falskt.
Samtidigt är dom ju likadana åt andra hållet. Köper en köper alla. Idagsläget upplever jag kina som det största hotet mot bitcoin. Kineserna vill man ju ha med på tåget.
Tittar man historisk på bitcoinkursen så har den stått stll under ganska långa perioder.
En mkt intressant sak är ju årets bitcoinconvent som iår hålls i kina i Maj och arrangeras bla av btc china och second market.
Kan komma mkt info där.
Vidare tror jag beslutet från new york i juni beträffande bitlicense kan påverka en del.
Det jag ser är att riskkapital väller in i bitcoinsektorn. Många av de vassaste it investerarna kliver in. Ett mycket gott tecken.
För egen del ser jag bitcoin på 5-10 år. Är man ännu inte inne i bitcoin är det säkert en bra nivå att komma in på nu. Åtminstone långsiktigt.
Kanske någon stor drake snsrt kliver på och accepterar bitcoin. Leker vi med tanken att tex
www.amazon.com skulle kliva på så lär resan upp föt bitcoin gå snabbt.
Men det är ju grymt svårt att uppskatta om och när detta sker?