2014-03-23, 22:40
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Masse

Det händer mycket men priset står still, varför ?

Kinesernas följa john mentalitet är både bra och dålig. Dom verkar lättpåverkade och säljer en säljer alla. Som det senaste rykten bara för någon dag sen från en kinesisk blogg, tog 50 dollar på kursen trots att ryktet troligtvis var falskt.

Samtidigt är dom ju likadana åt andra hållet. Köper en köper alla. Idagsläget upplever jag kina som det största hotet mot bitcoin. Kineserna vill man ju ha med på tåget.

Tittar man historisk på bitcoinkursen så har den stått stll under ganska långa perioder.

En mkt intressant sak är ju årets bitcoinconvent som iår hålls i kina i Maj och arrangeras bla av btc china och second market.
Kan komma mkt info där.

Vidare tror jag beslutet från new york i juni beträffande bitlicense kan påverka en del.

Det jag ser är att riskkapital väller in i bitcoinsektorn. Många av de vassaste it investerarna kliver in. Ett mycket gott tecken.

För egen del ser jag bitcoin på 5-10 år. Är man ännu inte inne i bitcoin är det säkert en bra nivå att komma in på nu. Åtminstone långsiktigt.

Kanske någon stor drake snsrt kliver på och accepterar bitcoin. Leker vi med tanken att tex www.amazon.com skulle kliva på så lär resan upp föt bitcoin gå snabbt.

Men det är ju grymt svårt att uppskatta om och när detta sker?
Senast redigerad av massepojken 2014-03-23 kl. 22:48.
Citera
2014-03-23, 23:59
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Masse

Det händer mycket men priset står still, varför ?

honeybadger

@massepojken http://i.imgur.com/2V6CrkR.png
Citera
2014-03-24, 00:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
honeybadger

@massepojken http://i.imgur.com/2V6CrkR.png

Nu börjar vi se ditt rätta jag. Du är ju briljant! Komik på hög nivå.Måste försöka baka in detta då jag håller på att göra lite olika bitcoin t shirts.
För dig blir det givetvis ett gratis ex.
Citera
2014-03-24, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Riktigt bra med tanke på att det kommer explodera de kommande åren, om inte staterna lyckas sätta stopp på något sätt. Alla försök att mäta Bitcoin i dollar kommer att vara värdelösa, eftersom dollarn inte kommer att användas som mätmetod.

Ja USA om något land kommer vara först med att taxera all handel med bitcoin utan tvekan om det mot förmodan börjar användas.

Bitcoin är inte heller omöjligt att ersätta med något bättre så en långsiktig investering i bitcoins nu ser jag som väldigt dumt speciellt om man kollar på vilket håll kursen gått åt de senaste 4 månaderna
Citera
2014-03-24, 08:39
Medlem
massepojkens avatar
Grundiden är riktigt bra. Har dock ingen aning om dom är seriösa.

www.bitbet.us
Citera
2014-03-24, 08:42
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Grundiden är riktigt bra. Har dock ingen aning om dom är seriösa.

www.bitbet.us

Kan du sluta spamma?
Citera
2014-03-24, 08:55
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Kan du sluta spamma?

Jag postar intressanta saker om bitcoin, det är lite så jag jobbar. Du är nog den enda som uppfattar det som spam.
Men vill moderatorn stänga av mig har jag inga problem med den saken.

Du kan väl bidra lite i tråden istället för att pumpa oneliners.

Vad tror du själv om bitcoins framtid och varför?
Citera
2014-03-24, 09:07
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Jag postar intressanta saker om bitcoin, det är lite så jag jobbar. Du är nog den enda som uppfattar det som spam.
Men vill moderatorn stänga av mig har jag inga problem med den saken.

Du kan väl bidra lite i tråden istället för att pumpa oneliners.

Vad tror du själv om bitcoins framtid och varför?

Är du verkligen människa? Vad är ( ett pl|_|5 ett ) gånger f3m? Om du nu inte är en bot så skriver du verkligen som en sådan. Eller är du en A.I som uppstått genom esoteriska processer i bitcoin-nätverkets samlade beräkningskapacitet? Klarar du turing testet i så fall? Hur är i livet i metaverse?

Bryr mig inte speciellt mycket om priset. Är mer intresserad av tekniken i sig och är till viss del ideologiskt motiverad.
Citera
2014-03-24, 09:19
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Är du verkligen människa? Vad är ( ett pl|_|5 ett ) gånger f3m? Om du nu inte är en bot så skriver du verkligen som en sådan. Eller är du en A.I som uppstått genom esoteriska processer i bitcoin-nätverkets samlade beräkningskapacitet? Klarar du turing testet i så fall? Hur är i livet i metaverse?

Bryr mig inte speciellt mycket om priset. Är mer intresserad av tekniken i sig och är till viss del ideologiskt motiverad.

Bra svar kjelle. Även om du inte behöver försöka göra dig märkvärdig. Funkar inte på såna som mig (honey badgers)

För egen del skiter jag fullständigt i den bakomliggande tekniken. För mig att marknadens mekanismer mer intressanta.

Det handlar för mig om en enda sak. Hur ska jag bli riktigt jävla rik på bitcoin eller någon annan verksamhet relaterad till cryptovalutor.
Citera
2014-03-24, 09:30
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Bra svar kjelle. Även om du inte behöver försöka göra dig märkvärdig. Funkar inte på såna som mig (honey badgers)

För egen del skiter jag fullständigt i den bakomliggande tekniken. För mig att marknadens mekanismer mer intressanta.

Det handlar för mig om en enda sak. Hur ska jag bli riktigt jävla rik på bitcoin eller någon annan verksamhet relaterad till cryptovalutor.

Hur fungerar din parser egentligen? Du verkar inte riktigt klara turingtestet.

Jo, kursens snabba ryck och enorma teoretiska potential har väl lockat folk enda sedan projektet drog igång. Folk gnäller mycket på spekulanterna men jag har personligen verkligen inget emot det.

Sitta här och försök pumpa aktier och själva kursen du, inte som att någon egentligen förlorar på det. Men du kan väl förbättra din strategi och kanske hålla det mer koncist? Är övertygad om att din kod klarar av det.

(tror att du är för sent ute också)

vad tror du att priset kommer ligga på om ett halvår? är mycket nyfiken.
Senast redigerad av nutkjell 2014-03-24 kl. 09:38.
Citera
2014-03-24, 09:43
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Hur fungerar din parser egentligen? Du verkar inte riktigt klara turingtestet.

Jo, kursens snabba ryck och enorma teoretiska potential har väl lockat folk enda sedan projektet drog igång. Folk gnäller mycket på spekulanterna men jag har personligen verkligen inget emot det.

Sitta här och försök pumpa aktier och själva kursen du, inte som att någon egentligen förlorar på det. Men du kan väl förbättra din strategi och kanske hålla det mer koncist? Är övertygad om att din kod klarar av det.

(tror att du är för sent ute också)

Vi har nog lite olika energinivåer du och jag.
Jag är spritt språngande galen och du är väl bara väldigt trött...

Hursomhelst så anser jag denna diskussion med dig härmed vara avslutad.

Nu återgår vi till det tråden handlar om istället. Nämligen vår älskade lilla digipeng.
Citera
2014-03-24, 09:47
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Vi har nog lite olika energinivåer du och jag.
Jag är spritt språngande galen och du är väl bara väldigt trött...

Hursomhelst så anser jag denna diskussion med dig härmed vara avslutad.

Nu återgår vi till det tråden handlar om istället. Nämligen vår älskade lilla digipeng.

Sannerligen olika energinivåer!
Men jag är jättepigg, jag ifrågasätter dock att galenskap skulle vara en speciellt god egenskap vid val av investering. Risktagande i all ära men galenskap? Nja.

Vad tror du att priset kommer ligga på om 6 månader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in