2014-03-23, 16:19
Medlem
menar du att jag ska argumentera för hur mycket den kostar i sek gemförandes mot bitcoin?
Citera
2014-03-23, 16:28
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoppWobb93
menar du att jag ska argumentera för hur mycket den kostar i sek gemförandes mot bitcoin?

Ja du ska prata om SEK och vad dom har gjort fel där. Bitcoin pratar du inte om ifall dom inte tar upp det. Dom skiter i dig och dina bitcoin och vad du gjort med något så flummigt som bitcoin typ.. Dom kommer inte lyssna på dig så fort du säger bitcoin.

Har du ingen argumentation du kan föra utan att involvera bitcoin så har du inget att komma med... Det är ingen som backar upp bitcoin på det sättet, bitcoin använder man om man vill och vinster och förluster med den får man ta själv.
Citera
2014-03-23, 16:47
Medlem
okej, får väl bita i det sura äpplet och betala avgiften , men kan fortfarande inte förstå hur dom räknar ut beskattningsvärdet på paketet eftersom det ska räknas på vad jag har betalt för produkten.
Citera
2014-03-23, 18:03
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoppWobb93
okej, får väl bita i det sura äpplet och betala avgiften , men kan fortfarande inte förstå hur dom räknar ut beskattningsvärdet på paketet eftersom det ska räknas på vad jag har betalt för produkten.
Fråga. De kanske har en annan åsikt om de får veta att du betalat med Bitcoin.
Citera
2014-03-23, 18:26
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Tror också att bitcoin är riggat av stora intressen.

Frågan är om bitcopin från början har stora intressen bakom sig. Bitcoin kanske är ett experiment för att se hur framtidens digitala valuta kan och inte kan fungera. Ett gigantiskt trial&error där man släpper lös den här valutan och ser vad som händer och där man utsätter den för diverse påfrestningar, allt för att få ihop data inför framtidens globala digitala valuta.

Kapitalism är ju per definition känslokallt inför allting annat än tillväxtens vara eller icke vara, så att människor kommer i kläm, eller att kriminella ligor skor sig, fås ju ses som helt normalt i sammanhanget.

Don't be scared.
Citera
2014-03-23, 18:27
Medlem
massepojkens avatar
Nu kommer det lite ny spännande info från er kompis massepojken.

Jag har ju tidigare nämt att det australiensiska bolaget Macro Energy var det första bitcoin relaterade bolaget att handlas på börsen.

Fel. Jag har hittat ett till. Nu pratar vi usa och helt galen handel. Ibland känns det som att jag kan se in i framtiden.
Jag har sagt till er att det kommer ske omvända övertaganden av lågt värderade och sovande börsbolag.

Bitcoin är galet hett och att via bakvägen på ett smidigt sätt få ut sin bitcoinverksamhet på börsen och därmed skaffa helt andra exit och finansieringsmöjligheter än onoterat vilket givetvis är vaket.

Men vid den typ av övertaganden gäller det att vara 100% påläst annars står man där med Svarte petter.

Bolaget jag pratar om är Bitcoin Shop Inc, tidigare Touch it technologies.(OTCMKTS-BTCS)

När övertagandet skedde så trodde folk att det fanns ca 762 000 aktier och via ett galet rally peakade aktien ca 5.50$

Men egentligen fanns det 100 miljoner aktier vilket gav detta bitcoinbolag en ca 4 miljarder svenska kronor
Senast redigerad av massepojken 2014-03-23 kl. 18:55.
Citera
2014-03-23, 18:38
Medlem
massepojkens avatar
Fortsätter här.Helt galet mao. Folk kastar sig verkligen i i bitcoin aktier utan ha en aning om vad dom gör.
Nu när det har kommit till allas kännedom att det finns 100 miljoner aktier så har den fallit till ca 1 dollar.

Men med den kursen handlas ändå bolaget till en värdering på 650 miljoner sek...

Vilket givetvis är helt sinnesjukt. Bitcoin Shop Inc består av denna handelsplats..

www.bitcoinshop.us

Jag har förutspått att bitcoinbolag kommer bli den nya "itbubblan" och jag verkar få rätt.

Frågan jag nu ställer mig är om något svenskt bolag, handlat på ngn lista skulle kunna bli aktuellt för en omvänd bitcoinbolags takeover.

Detta har tidigare varit min specialite, ( svenska koppar, Lap power, osv)

Jag gnuggar vidare för att hitta dessa bolag.

Att hitta bubbelbolagen är det bästa som finns. Min affärside är att hitta dom före alla andra.

Ett otroligt intressant scenario vore om www.kncminer.com skulle anamma strategin med ett omvänt övertagande.
Isåfall skulle vi få se ett rally av sällan skådat slag..

Den här typen av scenarion måste vi nu förbereda oss för.

Är ni med mig?
Senast redigerad av massepojken 2014-03-23 kl. 18:57.
Citera
2014-03-23, 19:14
Medlem
massepojkens avatar
När vi pratar bubbelbolag kan vi bortse från alla former av fundamenta.Här är det andra mer intressanta saker som styr.

Vi pratar alltså om en liten sketen handelsplats www.bitcoinshop.us som faktiskt har handlats på värderingen 4 miljarder sek.
Trots att marknaden nu vet att det finns 100 milj aktier så värderas detta SKITBOLAG tll 650 milj sek

På en del amerikanska forum förvaras värderingen med att väldigt många aktier är inlåsta för en tid framöver, dvs kommer ej ut på marknaden för försäljning innan upplåsningen upphör.

Pojkar och flickor. Vi är på väg in i en gigantisk bubbla ledd av cryptovalutor. Jag spänner fast mig för nu jävlar åker vi.............

Free the world
BITCOIN

Peakar ur gör vi 2019, fast det vettefan om det inte blir mycket tidigare än så?

Och här följer vi bitcoin shps aktiekurs. www.otcmarkets.com
Senast redigerad av massepojken 2014-03-23 kl. 19:28.
Citera
2014-03-23, 19:42
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
När vi pratar bubbelbolag kan vi bortse från alla former av fundamenta.Här är det andra mer intressanta saker som styr.

Vi pratar alltså om en liten sketen handelsplats www.bitcoinshop.us som faktiskt har handlats på värderingen 4 miljarder sek.
Trots att marknaden nu vet att det finns 100 milj aktier så värderas detta SKITBOLAG tll 650 milj sek

På en del amerikanska forum förvaras värderingen med att väldigt många aktier är inlåsta för en tid framöver, dvs kommer ej ut på marknaden för försäljning innan upplåsningen upphör.

Pojkar och flickor. Vi är på väg in i en gigantisk bubbla ledd av cryptovalutor. Jag spänner fast mig för nu jävlar åker vi.............

Free the world
BITCOIN

Peakar ur gör vi 2019, fast det vettefan om det inte blir mycket tidigare än så?

Och här följer vi bitcoin shps aktiekurs. www.otcmarkets.com

Hej, skulle du kunna sluta spamma tråden och istället skriva lite konstruktivt och hålla allt någorlunda koncist i ett inlägg?
Citera
2014-03-23, 19:51
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Hej, skulle du kunna sluta spamma tråden och istället skriva lite konstruktivt och hålla allt någorlunda koncist i ett inlägg?

Förmodligen är det bara jag som tycker det är intressant att bitcoinbolag handlas på wall street till näsblodsvärderingar.
Citera
2014-03-23, 20:07
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell

Idioten använder dessutom google translate för hans svenska är dåligt översatt genom översättningsprogram

banna honom då han bara spammar massa skit
Citera
2014-03-23, 21:48
Medlem
Masse

Det händer mycket men priset står still, varför ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in