2014-03-18, 09:02
  #7837
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Rent utseendemässigt sett så är det väl okej imo. med öglor ist. för vanliga handtag, men jag tycker de ser ut att vara av läder och hur fint är det innan de blir av tidens tand nötta och då på ett fint sätt.
I flera år kommer de att vara olika nötta, ha olika färger och smutsfläckar innan de alla blivit mörka och blanknötta. Hela huset får tummen ner av mig.

Tänker precis tvärtom, läder som handhas mycket mister snart sin fina färg och ser trist ut.
Korrugerad plåt, plywood, läderremmar, nakna skruvar.....förutom fönstrena ser hela huset ser ut som en nördig scoutkår slagit upp det över helgen. Ingen stil, ingen finess, bara en massa hantverk i enklast tänkbara material. Kommer förmodligen står för områdets snabbaste värdeminskning. Taxeringsvärde: 1 435 kr De menar nog 1 435 tkr, men ändå långt under begärt pris.
Citera
2014-03-18, 09:13
  #7838
Medlem
Jumalautas avatar
Favorit i repris. Kalasläge men ingen kvällssol på bryggan. Det har varit till salu i två säsonger om jag minns rätt så det verkar vara någon hake. Priset?

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-5rum-granholmen-egen-udde-varmdo-kommun-runmaro-granholmen-106-5690071?&utm_source=mail&utm_medium=html&utm_conte nt=rad1&utm_campaign=bevaka
Citera
2014-03-18, 09:13
  #7839
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag har ingen koll på vapen, men dom ser ju mindre ut än älgstudsare. Kan det vara luftgevär?

Det svarta är ett luftgevär iaf, man ser att det är en brytpipa på det. Det andra geväret är ju aningens mindre till och med så gissningsvis är det också ett luftgevär. Överlag så är det små vapen precis som du säger, en studsare är mkt större.
Citera
2014-03-18, 09:20
  #7840
Medlem
Jumalautas avatar
Udda pris. Teorier om hur man kom fram till det?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-6rum-saltsjobaden-rosunda-nacka-kommun-ringvagen-7-5874431?&utm_source=mail&utm_medium=html&utm_conte nt=rad1&utm_campaign=bevaka
Citera
2014-03-18, 09:38
  #7841
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Udda pris. Teorier om hur man kom fram till det?

Ringvägen 7, Nacka.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-6rum-saltsjobaden-rosunda-nacka-kommun-ringvagen-7-5874431
Ja det var verkligen udda. Ett jämnt pris plus någon sorts avgift?

Men det här kommer jag aldrig fatta, vem betalar dyrt huspris för en bostadsrätt med hög avgift? Enligt jämförelserutan får du för samma pengar ett eget hus i samma område utan avgift. Till exempel det här:
http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-saltsjobaden-rosunda-nacka-kommun-carl-westmans-vag-12-6000756?&partner_id=eniro

Mysko: Gjorde kartsök i området och hittade detta i samma hus:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-saltsjobaden-rosunda-nacka-kommun-ringvagen-7-5874412?&partner_id=eniro
Också ett udda pris: 5 698 026 kronor.

Edit: Visar sig att bägge priserna är ungefär 44515,83 per kvm. Priset verkar alltså basera sig på en total summa fördelad på bostadsrättsandelarna.
__________________
Senast redigerad av Kvackelikvack 2014-03-18 kl. 09:42.
Citera
2014-03-18, 10:13
  #7842
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Ja det var verkligen udda. Ett jämnt pris plus någon sorts avgift?

Men det här kommer jag aldrig fatta, vem betalar dyrt huspris för en bostadsrätt med hög avgift? Enligt jämförelserutan får du för samma pengar ett eget hus i samma område utan avgift. Till exempel det här:
http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-saltsjobaden-rosunda-nacka-kommun-carl-westmans-vag-12-6000756?&partner_id=eniro

Mysko: Gjorde kartsök i området och hittade detta i samma hus:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-saltsjobaden-rosunda-nacka-kommun-ringvagen-7-5874412?&partner_id=eniro
Också ett udda pris: 5 698 026 kronor.

Edit: Visar sig att bägge priserna är ungefär 44515,83 per kvm. Priset verkar alltså basera sig på en total summa fördelad på bostadsrättsandelarna.

Ja, det verkar åtminstone inte vara någon omräkning från ett pris satt i t.ex dollar, euro eller andra vanliga valutor.
Citera
2014-03-18, 10:42
  #7843
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Ja det var verkligen udda. Ett jämnt pris plus någon sorts avgift?

Men det här kommer jag aldrig fatta, vem betalar dyrt huspris för en bostadsrätt med hög avgift? Enligt jämförelserutan får du för samma pengar ett eget hus i samma område utan avgift. Till exempel det här:
http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-saltsjobaden-rosunda-nacka-kommun-carl-westmans-vag-12-6000756?&partner_id=eniro

Mysko: Gjorde kartsök i området och hittade detta i samma hus:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-saltsjobaden-rosunda-nacka-kommun-ringvagen-7-5874412?&partner_id=eniro
Också ett udda pris: 5 698 026 kronor.

Edit: Visar sig att bägge priserna är ungefär 44515,83 per kvm. Priset verkar alltså basera sig på en total summa fördelad på bostadsrättsandelarna.
Det är därför att äldre saltsjöbadsbor inte vill lämna området när de inte orkar bo kvar i villan. Antalet bra lägenheter är så få att priserna hamnar på samma nivå som villorna. Samma fenomen syns i Djursholm t.ex.
Citera
2014-03-18, 10:57
  #7844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Favorit i repris. Kalasläge men ingen kvällssol på bryggan. Det har varit till salu i två säsonger om jag minns rätt så det verkar vara någon hake. Priset?

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-5rum-granholmen-egen-udde-varmdo-kommun-runmaro-granholmen-106-5690071?&utm_source=mail&utm_medium=html&utm_conte nt=rad1&utm_campaign=bevaka

Det faller tyvärr på priset, som ligger några miljoner över vad det bör göra. Annars ett riktigt fint ställe!
Citera
2014-03-18, 11:19
  #7845
Medlem
Moffins avatar
http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/boras/sparsor/sparsor/vinkelvagen-5/29089#bildlista

Måste säga att jag är förvånad över enkelsängen i det där sovrummet med tanke på alla speglarna, finns ju bara en anledning till att man väljer att inreda så

Fogkanten runt öppna spisen ser lite illa ut tycker jag men i övrigt så tror jag att jag gillar det, många små fina detaljer här och var. I vanlig ordning känns det dock för stort.
Citera
2014-03-18, 11:50
  #7846
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/boras/sparsor/sparsor/vinkelvagen-5/29089#bildlista

Måste säga att jag är förvånad över enkelsängen i det där sovrummet med tanke på alla speglarna, finns ju bara en anledning till att man väljer att inreda så

Fogkanten runt öppna spisen ser lite illa ut tycker jag men i övrigt så tror jag att jag gillar det, många små fina detaljer här och var. I vanlig ordning känns det dock för stort.
Det finns inte en cm2 som jag gillar i det där huset. Jag finner det helt motbjudande men smaken är som tur är olika. Tomten är väl inte så dum men golfhålet framstår som ett stort mysterium.
Citera
2014-03-18, 12:38
  #7847
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det finns inte en cm2 som jag gillar i det där huset. Jag finner det helt motbjudande men smaken är som tur är olika. Tomten är väl inte så dum men golfhålet framstår som ett stort mysterium.
Golfhål för närspelsträning har jag i alla fall sett förut i svenska träningar, grästennisplan är rätt unikt däremot, det hade jag inte tackat nej till. Håller helt med dig om huset annars.
Citera
2014-03-18, 13:41
  #7848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Tänker precis tvärtom, läder som handhas mycket mister snart sin fina färg och ser trist ut.
Korrugerad plåt, plywood, läderremmar, nakna skruvar.....förutom fönstrena ser hela huset ser ut som en nördig scoutkår slagit upp det över helgen. Ingen stil, ingen finess, bara en massa hantverk i enklast tänkbara material. Kommer förmodligen står för områdets snabbaste värdeminskning. Taxeringsvärde: 1 435 kr De menar nog 1 435 tkr, men ändå långt under begärt pris.

Jag tänker så som du beskriver, jag menar bara att lädret kommer att vara fläckigt och ojämnt tills de alla slitits till samma utseende. Kan tänka mig att de handtag man använder mest, tex. kylen, sopskåpet och översta lådan kommer dessutom lädret att töja sig några mm. och till viss del ändra form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in