2014-03-10, 18:36
Medlem
FloydPs avatar
Bodyfreaks.se lägger ner verksamheten och säljer ut allt till riktigt bra priser. Har köpt från dem tidigare och de är helt klart legit. Deras vassle är dessutom riktigt god.
Citera
2014-03-11, 12:38
Medlem
MendelejevPSs avatar
Tjena,

För några dagar sedan var jag på en föreläsning om kosttillskott där föreläsaren hackade på alla kosttillskott som överhuvud taget finns. Det här är självklart något man hört ofta innan men den här killen verkade verkligen veta vad han pratade om. Han sa att det är stor risk att kosttillskott som särskilt är muskelbyggande, prestationshöjande och fettförbrännande innehåller dopingklassade preparat.

Jag undrar vilka han menar när han säger såhär. Räknas till exempel "vanligt" proteinpulver eller gainer till någon av de här grupperna? Om inte, är de farliga eller räknas de som "bra" kosttillskott? Det känns särskilt som att gainer borde vara ofarligt eftersom det i princip är vanlig mat i pulverform...men vem vet?

Önskar att någon som har koll på det här förklarar, vore skönt att få ett bra svar
Citera
2014-03-11, 18:35
Medlem
tj.s avatar
Så länge pulvren inte tillverkas i fabriker som också tillverkar dopingklassade preparat är risken obefintlig. De större tillverkarna, Star Nutrition, Body Science, Mix n' Match m. fl. har inget med doping att göra.

Däremot ämnen som används i prestationshöjare, så kallade PWOs, försäljningsförbud lite titt som tätt. DMAA, synefrin (i kombination med koffein, bör nämnas), Craze, etc. Detta är emellertid försäljningsförbud och alltså ingen dopingklassning.
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Bodyfreaks.se lägger ner verksamheten och säljer ut allt till riktigt bra priser. Har köpt från dem tidigare och de är helt klart legit. Deras vassle är dessutom riktigt god.
Najs. Då får det bli att köpa hem lite.
Citera
2014-03-12, 21:59
Medlem
infoinfos avatar
http://www.youtube.com/watch?v=zemYiYgAicg

Tjena Jag undrar om någon testat Living fuel eller något liknande?? Elliott verkar ju gilla det.. Känns som att man borde stoppa i sig lite mera grönt..
Citera
2014-03-16, 20:37
Medlem
mada1s avatar
Tror ni detta upplägget funkar bra? 30 min innan träning=Jack3d, 5 min innan träning=snabba carbs och EAA, direkt efter träning=130g gainer.

Finns det några bättre alternativ?
Citera
2014-03-16, 20:39
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mada1
Finns det några bättre alternativ?
Ja, en måltid.
Citera
2014-03-16, 20:44
Medlem
mada1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Ja, en måltid.

Måltid kommer 1-1,5 timmar efter träning.
Citera
2014-03-21, 11:38
Medlem
Finns det några ekologiska/fairtrade/bio kosttillskott att välja mellan om man inte vill ha i sig massa skit och onödiga tillsattser?
Citera
2014-03-22, 12:08
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LArsHolm
Finns det några ekologiska/fairtrade/bio kosttillskott att välja mellan om man inte vill ha i sig massa skit och onödiga tillsattser?
Tror inte det finns någon ekologisk/fairtrade marknad inom kosttillskott. Iallafall inte för de mer kända produkterna ifrån USA m.m. Du kan köpa varje ingrediens för sig och göra dina egna recept. Proteinpulver går tex. att göra enkelt genom att köpa vassle ifrån någon bonde och sedan smaktillsatser om så behövs. Vill du lägga till mineraler, vitaminer osv så är det bara att slänga i det och räkna på doserna.
Citera
2014-03-24, 11:53
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP

Tack för tipset!

Bra priser på deras Whey 100 och Casein 100 så får bli ett par såna något mer som är värt att fynda?
Citera
2014-04-03, 18:15
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LArsHolm

Jag vet inte exakt vad definitionen på ekologisk och bio är men det första jag kommer att tänka på är hemp protein från mmsports.

http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Protein/Veg-protein/Superfruit-Hampaprotein-500g.html

Uppfyller kraven för RAW-livsmedel, odlas utan bekämpningsmedel och innehåller inga tillsatser.
Citera
2014-04-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag vet inte exakt vad definitionen på ekologisk och bio är men det första jag kommer att tänka på är hemp protein från mmsports.

http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Protein/Veg-protein/Superfruit-Hampaprotein-500g.html

Uppfyller kraven för RAW-livsmedel, odlas utan bekämpningsmedel och innehåller inga tillsatser.

Stort tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in