Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-16, 23:36
  #3709
Medlem
Jag har bestämt mig för att tillsätta kosttillskott in i mitt träningsschema. Har tänkt ta BCAA på vilodagar/under vissa pass, Kreatin varje dag och Whey-80 efter passen. Något som jag ska ändra/lägga till?
Citera
2016-07-17, 00:03
  #3710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UberPwnMuffin
Jag har bestämt mig för att tillsätta kosttillskott in i mitt träningsschema. Har tänkt ta BCAA på vilodagar/under vissa pass, Kreatin varje dag och Whey-80 efter passen. Något som jag ska ändra/lägga till?

Ja, varför inte bara skita i kosttillskott? Kommer inte påverka någonting så länge du inte sköter kosten. Och om du sköter kosten, varför tar du då kostillskott? Tänk på det. Och så börjar du om från början och ser om du kan äta som man bör genom att handla på ICA...
Citera
2016-07-17, 19:18
  #3711
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UberPwnMuffin
Jag har bestämt mig för att tillsätta kosttillskott in i mitt träningsschema. Har tänkt ta BCAA på vilodagar/under vissa pass, Kreatin varje dag och Whey-80 efter passen. Något som jag ska ändra/lägga till?
Ta bort BCAA och håll dig till vassle och kreatin.
Citera
2016-07-28, 19:40
  #3712
Medlem
Frisims avatar
Tjena!

Har kommit igång med träningen igen. Ska deffa för jag är fet. Snabba frågor då jag inte är beläst inom de nya rönen:

Vassle, fortfarande bra? Väger 130pannor och har svårt att se hur det är ekonomiskt hållbart att trycka 260g protein utan.

Kreatin, finns det någon anledning att inta under deff?

Dessa två kosttillskott är de enda som känns relevanta i nuläget, eller har jag missat något?

Tack 😘
Citera
2016-07-28, 20:18
  #3713
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frisim
Tjena!

Har kommit igång med träningen igen. Ska deffa för jag är fet. Snabba frågor då jag inte är beläst inom de nya rönen:

Vassle, fortfarande bra? Väger 130pannor och har svårt att se hur det är ekonomiskt hållbart att trycka 260g protein utan.

Kreatin, finns det någon anledning att inta under deff?

Dessa två kosttillskott är de enda som känns relevanta i nuläget, eller har jag missat något?

Tack 😘
Vassle är lika bra som det alltid har varit. 2 g/kg/d är dock inte ett riktvärde för överviktiga. 260 g protein är därför inte ett måste för dig, du kan gott ligga på omkring 160-200 g.

Kreatin är alltid bra oavsett energiintag.
Citera
2016-07-29, 10:07
  #3714
Medlem
Frisims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vassle är lika bra som det alltid har varit. 2 g/kg/d är dock inte ett riktvärde för överviktiga. 260 g protein är därför inte ett måste för dig, du kan gott ligga på omkring 160-200 g.

Kreatin är alltid bra oavsett energiintag.

Okej då vet jag, tack för svaret! Grym tråd detta, så mycket beläst folk.
Citera
2016-08-20, 11:13
  #3715
Medlem
Hej
Jag var inne och köpte en whey80 och en BCCA från affären för att deffa och samtidigt bygga muskler.
Jag vet att man ska ta BCCA på morgonen, under träningen och på kvällen innan man ska lägga sig.
Frågan är när man ska ta Whey80?
En annan fråga är om man tar BCCA på morgonen skall det vara i samband med frukost ?

MvH
Citera
2016-08-20, 11:35
  #3716
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamedk
Hej
Jag var inne och köpte en whey80 och en BCCA från affären för att deffa och samtidigt bygga muskler.
Jag vet att man ska ta BCCA på morgonen, under träningen och på kvällen innan man ska lägga sig.
Frågan är när man ska ta Whey80?
En annan fråga är om man tar BCCA på morgonen skall det vara i samband med frukost ?

MvH

BCAA är totalt värdelöst. Whey-80 (alltså vassleprotein) innehåller alla de essentiella aminosyror. Strunta i bcaa och kör på whey 80. Är det deff du ska göra så ät proteinrikt, träna tungt och ligg på underskott. Se till att vila och återhämta dig ordentligt.
Citera
2016-08-20, 11:36
  #3717
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hamedk
Hej
Jag var inne och köpte en whey80 och en BCCA från affären för att deffa och samtidigt bygga muskler.
Jag vet att man ska ta BCCA på morgonen, under träningen och på kvällen innan man ska lägga sig.
Frågan är när man ska ta Whey80?
En annan fråga är om man tar BCCA på morgonen skall det vara i samband med frukost ?

MvH
Kom ihåg att vila är viktig.
Citera
2016-08-20, 13:06
  #3718
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamedk
Hej
Jag var inne och köpte en whey80 och en BCCA från affären för att deffa och samtidigt bygga muskler.
Jag vet att man ska ta BCCA på morgonen, under träningen och på kvällen innan man ska lägga sig.
Frågan är när man ska ta Whey80?
En annan fråga är om man tar BCCA på morgonen skall det vara i samband med frukost ?

MvH
Varför ska man ta BCAA på morgonen, under träningen och innan sängdags? För att säljaren i butiken sade det?
Citera
2016-08-30, 00:39
  #3719
Medlem
Jag springer i trappor med tunga matpåsar i mitt jobb. Har byggt en del muskler under året jag har gjort detta men vill boosta det lite några tips?
Citera
2016-08-30, 08:15
  #3720
Medlem
dovAkins avatar
Hur lång tid tar det för kroppen att ta upp ZMA?

Då jag jobbar natt så äter jag frukost när jag kmr hem från jobbet och tar då ZMA men man ska ju inte ta det med kalcium
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback