2020-04-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Mycket för vad? Att blanda i vatten och dricka som det är? Det är väl upp till dig.
Ja det var upp till mig.

Men vill ha i mig en meningsfull daglig dos så att det kommer upp i ett näringsinnehåll av
beta karoten etc att det tangerar ett dagligt rekommenderat intag.

Jag fattar att det inte går att få någon exakt dos, men rör det sig om en en tesked eller kryddmått?
borde gå att få reda på.
Citera
2020-04-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Hej!

Jag har läst att man behöver komplettera d3-vitamin med K-vitamin. Gäller detta även lägre doser? Tar för nuvarande 40 ug d-3 om dagen och har inga planer på att öka intaget.
Samt, är det ok att blanda med en multivitamin?

Mvh en brutalt grön idiot i ämnet

MM Sports har en burk med D3+K. En tablett om dagen. Köp den eller läs på innehållsförteckningen och kopiera dosen.
Citera
2020-04-23, 15:33
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Nån som kan rekommendera en gainer med ungefär lika andel protein/kolhydrater?

Som rubriken lyder - Jag söker en gainer som innehåller ungefär lika andel protein och kolhydrater, till exempel 25g protein och 30g kolhydrater eller liknande per portion.

Helst ska det inte kosta skjortan heller men smak osv spelar mindre roll sålänge det inte smakar typ öronvax.
Citera
2020-04-23, 15:38
Medlem
Skalman19xxs avatar
Köp maltodextrin och blanda in själv är enklast och billigast.
Citera
2020-04-23, 15:45
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman19xx
Köp maltodextrin och blanda in själv är enklast och billigast.
Också tänkt på det men om det finns nåt färdigblandat i stil med det jag söker som inte är alldeles för dyrt så kör jag hellre på det. Men tack!
Citera
2020-04-24, 06:53
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Också tänkt på det men om det finns nåt färdigblandat i stil med det jag söker som inte är alldeles för dyrt så kör jag hellre på det. Men tack!

Denna kom upp när jag googlade Gainer 50/50
Citera
2020-04-24, 07:51
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder - Jag söker en gainer som innehåller ungefär lika andel protein och kolhydrater, till exempel 25g protein och 30g kolhydrater eller liknande per portion.

Helst ska det inte kosta skjortan heller men smak osv spelar mindre roll sålänge det inte smakar typ öronvax.

Kan man inte köra på proteinpulver och lite vanligt godis?
Citera
2020-04-24, 09:55
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a

Eller så köper man det billigaste vasslepulvret man kan hitta och någon sorts kolhydratpulver så kan man själv fritt bestämma hur mycket kolhydrater man vill ha i sin shake vidare enskilt tillfälle.
Citera
2020-04-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Eller så köper man det billigaste vasslepulvret man kan hitta och någon sorts kolhydratpulver så kan man själv fritt bestämma hur mycket kolhydrater man vill ha i sin shake vidare enskilt tillfälle.

Ja. Köpte en 5 kgs säck med malto, det var inte så dyrt
Citera
2020-04-24, 16:35
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman19xx
Denna kom upp när jag googlade Gainer 50/50

Ser lovande ut! Tack!
Citat:
Skräpkolhydrater och att käka godis efter varje träningspass känns ju inte sådär jättefresh om du frågar mig. Dessutom vill jag inte utveckla ett socker/godsaksberoende. Räcker gott med nikotinberoende för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Också en mycket bra idé men faller lite på att jag helst vill ha så lite burkar och påsar att mixtra med som möjligt. Speciellt när man är "on the go".
Citera
2020-04-24, 18:07
Medlem
Citat:
Skräpkolhydrater och att käka godis efter varje träningspass känns ju inte sådär jättefresh om du frågar mig. Dessutom vill jag inte utveckla ett socker/godsaksberoende. Räcker gott med nikotinberoende för mig.

Jag vet inte om jag skulle kalla gainer för så mycket annat än skräp heller.

Edit: Jag fattar inte riktigt varför man skulle ta en gainer.. en proteindrink och en macka är väl minst lika bra..?
Senast redigerad av ensam87a 2020-04-24 kl. 18:24.
Citera
2020-04-24, 18:26
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Jag vet inte om jag skulle kalla gainer för så mycket annat än skräp heller.

Edit: Jag fattar inte riktigt varför man skulle ta en gainer.. en proteindrink och en macka är väl minst lika bra..?

Om man har svårt att äta tillräckligt med fast föda så är det lättare att få den i sig i vätskeform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in