Citat:
Ursprungligen postat av
visualelite
Tjenare guys. Har precis gjort en order på terracoin iv. Helt ok pris med tanke på kraften man får. Anser ni att det är en bra investering för framtiden? Vad jag har förstått så kommer svårigheten att mina öka avsevärt ganska snart när dumpas ca 5ph till på marknaden. Men det finns samtidigt en drös med andra cryptos som verkar intressanta t.exdoge/lite att kunna tjäna på. Vad tror ni?
Vilken crypto som är bra förändras från dag till dag, och för att kunna ge ett ordentligt svar måste man ta med tradingteknik och summor i beräkning. T.ex Doge är fett för arbitrage, det räcker med en prisskillnad på 1 satoshi för att tjäna ~50 kr
per trade efter avgifter (varierar beroende på exchange och om man köper/säljer) om man handlar i 10.000 SEK åt gången. Den skillnaden inträffar några gånger per dag och med ett script som gör jobbet åt en behöver man inte jobba längre.
Långsiktiga investeringar är däremot svårare och kräver att man sätter sig in i valutorna. Darkcoin har väckt mitt intresse och jag tror att den kommer stiga på sikt. Intresset är lågt just nu så den är billig, men den är unik.
Vill du köra daytrading satsa på lågt värderade coins men som ändå varierar mycket under dagen. Om priset per mynt är max 100 satoshi är varje ökning 1% eller mer och exchanges tar sällan så höga avgifter.