2014-03-13, 02:13
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Jag har fått motsatt svar, de vill inte ha med bitcoin att göra. Hur pass koll verkade personen du pratade med ha? Min kontakt tog kontakt med folk högre upp i kedjan innan h*n gav mig ett svar.

har dock fått intrycket av att nordea är vänligare till bitcoin än swedbank men det kanske inte stämmer?
Citera
2014-03-13, 03:10
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Jag har fått motsatt svar, de vill inte ha med bitcoin att göra. Hur pass koll verkade personen du pratade med ha? Min kontakt tog kontakt med folk högre upp i kedjan innan h*n gav mig ett svar.
Hon verkade inte ha jättebra koll, om jag ska vara ärlig. Tror dock inte att det borde vara några problem att handla med bitcoins som privatperson just nu, men om det du säger stämmer kanske de drar åt skruvarna om ett tag.
Citera
2014-03-13, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
har dock fått intrycket av att nordea är vänligare till bitcoin än swedbank men det kanske inte stämmer?
Jag vet inte, men det var vad personen jag pratade med sa. Det var inget definitivt "nej, verkligen inte" men de tyckte det var "för riskabelt". Jag frågade vad det hade med saken att göra när risken ligger hos bankkunden och inte banken, fick inget bra svar på det och personen verkade faktiskt vara på min sida.
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Hon verkade inte ha jättebra koll, om jag ska vara ärlig. Tror dock inte att det borde vara några problem att handla med bitcoins som privatperson just nu, men om det du säger stämmer kanske de drar åt skruvarna om ett tag.
Någon tusenlapp här och där som privatperson är nog inte så farligt, men när man kommer i större summor är det värt att hitta en bank man kan lita på. Pressen kommer inte lätta den kommande tiden, bankerna hatar vad bitcoin innebär för de och kommer göra allt i deras makt för att stoppa utvecklingen.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-03-13 kl. 05:04.
Citera
2014-03-13, 08:32
Medlem
massepojkens avatar
Träffade en bekant igår som driver en krog i Sthlm som tar Bitcoin. Sedan i julas har han dragit in 7 bitcoin från kundbetalningar.Han nämde även att hans krog varje år tappar mellan 150.000-200.000 kronor i kortavgifter.

Naturligtvis är bitcoin ett gigantiskt hot mot kort/banksektorn. Många tunga amerikanska ekonomer är ju egentligen lobbyister från bankmaffian.

På sikt tror jag kortföretagen kommer inse att bitcoin är ostoppbart och istället söka möjliga samarbeten.
Det går lixom inte att stå utanför revulutionen.

Dom små gamarna kommer, tror jag på lång sikt tvingas erbjuda bitcoin i sina små dyra kort.Avgifterna kommer dock vara lägre än idag.

Men när den dagen kommer så pratar vi ett bitcoinpris på 50.000$ eller mer.

Om bitcoin skulle få samma status som guldet(10-15 år) och handlas värderingsmässigt i förhållande till detta så skulle ett motiverat pris vara 300.000$.
En annan fördel med bitcoin kontra guld är ju den fysiska delen. Vid ett hastigt utbrytet krig tex så är det lite lättare med en kod än en tung guldklump.
Enligt second market finns det över 45.000 företag runt om i världen som accepterar bitcoin.

Det lilla skitbolaget paypal har ett market cap på ca 30 miljarder$. Bitcoin 8 miljarder dollar.
Senast redigerad av massepojken 2014-03-13 kl. 08:44.
Citera
2014-03-13, 09:48
Medlem
t4t5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Träffade en bekant igår som driver en krog i Sthlm som tar Bitcoin. Sedan i julas har han dragit in 7 bitcoin från kundbetalningar.Han nämde även att hans krog varje år tappar mellan 150.000-200.000 kronor i kortavgifter.

Naturligtvis är bitcoin ett gigantiskt hot mot kort/banksektorn. Många tunga amerikanska ekonomer är ju egentligen lobbyister från bankmaffian.

På sikt tror jag kortföretagen kommer inse att bitcoin är ostoppbart och istället söka möjliga samarbeten.
Det går lixom inte att stå utanför revulutionen.

Dom små gamarna kommer, tror jag på lång sikt tvingas erbjuda bitcoin i sina små dyra kort.Avgifterna kommer dock vara lägre än idag.

Men när den dagen kommer så pratar vi ett bitcoinpris på 50.000$ eller mer.

Om bitcoin skulle få samma status som guldet(10-15 år) och handlas värderingsmässigt i förhållande till detta så skulle ett motiverat pris vara 300.000$.
En annan fördel med bitcoin kontra guld är ju den fysiska delen. Vid ett hastigt utbrytet krig tex så är det lite lättare med en kod än en tung guldklump.
Enligt second market finns det över 45.000 företag runt om i världen som accepterar bitcoin.

Det lilla skitbolaget paypal har ett market cap på ca 30 miljarder$. Bitcoin 8 miljarder dollar.

Vilken krog är det? Skulle vilja gå dit och stödja dem med lite bitcoins!
Citera
2014-03-13, 13:25
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t4t5
Vilken krog är det? Skulle vilja gå dit och stödja dem med lite bitcoins!

Restaurang Dionysos på Bondegatan 56 Södermalm Stockholm.Fantastiskt grekiskt käk och dessutom stora fans av bitcoin.
Senast redigerad av massepojken 2014-03-13 kl. 13:29.
Citera
2014-03-13, 22:43
Medlem
Kan någon förklara/länka hur bitcoin och counterparty/master coin/colored coins relaterar till varandra? Är dom senare beroende på bitcoin utan att konkurera? Det är en extention av bitcoin för att skapa fler saker man kan göra med bitcoinsen?

Om dom konkurerade mot varandra så fattar jag hur det funkar med market cap. Men hur funkar det i detta fall? Skulle ngn av dom kunna få större market cap än bitcoin tex?
Citera
2014-03-14, 08:45
Medlem
Bimboankans avatar
Finns det någon fungerande app som man kan kolla värdet på Btc?
Citera
2014-03-14, 09:31
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Finns det någon fungerande app som man kan kolla värdet på Btc?

bitcoin paranoid e jävligt bra
Citera
2014-03-14, 13:03
Medlem
Tjenare guys. Har precis gjort en order på terracoin iv. Helt ok pris med tanke på kraften man får. Anser ni att det är en bra investering för framtiden? Vad jag har förstått så kommer svårigheten att mina öka avsevärt ganska snart när dumpas ca 5ph till på marknaden. Men det finns samtidigt en drös med andra cryptos som verkar intressanta t.exdoge/lite att kunna tjäna på. Vad tror ni?
Citera
2014-03-14, 14:19
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
bitcoin paranoid e jävligt bra

Japp! Bitcoin Checker är ännu bättre än paranoid också

Btw: https://www.youtube.com/watch?v=FMMPgNrZ52E Officiella bitcoin crash låten... fast nu tror jag inte vi ser $400 igen kanske inte ens $500 igen man kan ju hoppas annars är det ju bara och pumpa låten...
Senast redigerad av bom 2014-03-14 kl. 14:37.
Citera
2014-03-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Tjenare guys. Har precis gjort en order på terracoin iv. Helt ok pris med tanke på kraften man får. Anser ni att det är en bra investering för framtiden? Vad jag har förstått så kommer svårigheten att mina öka avsevärt ganska snart när dumpas ca 5ph till på marknaden. Men det finns samtidigt en drös med andra cryptos som verkar intressanta t.exdoge/lite att kunna tjäna på. Vad tror ni?
Vilken crypto som är bra förändras från dag till dag, och för att kunna ge ett ordentligt svar måste man ta med tradingteknik och summor i beräkning. T.ex Doge är fett för arbitrage, det räcker med en prisskillnad på 1 satoshi för att tjäna ~50 kr per trade efter avgifter (varierar beroende på exchange och om man köper/säljer) om man handlar i 10.000 SEK åt gången. Den skillnaden inträffar några gånger per dag och med ett script som gör jobbet åt en behöver man inte jobba längre.

Långsiktiga investeringar är däremot svårare och kräver att man sätter sig in i valutorna. Darkcoin har väckt mitt intresse och jag tror att den kommer stiga på sikt. Intresset är lågt just nu så den är billig, men den är unik.

Vill du köra daytrading satsa på lågt värderade coins men som ändå varierar mycket under dagen. Om priset per mynt är max 100 satoshi är varje ökning 1% eller mer och exchanges tar sällan så höga avgifter.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-03-14 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in