2014-10-16, 12:44
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Det funkar, jag har fått utbeltalt iallafall de gånger jag har haft över 0.0005460 bitcoins

edit* man får utbetalt det man har (om det är över ovanstående summa) varje söndag. Jag rullar så ofta jag kan på jobbet t.ex och när jag e hemma

Står att min IP är blockad?! :S
Citera
2014-10-16, 12:45
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Står att min IP är blockad?! :S

Gör det?.. wtf.. är du på ett hemmanätverk eller på jobb/skola?
Citera
2014-10-16, 12:46
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Gör det?.. wtf.. är du på ett hemmanätverk eller på jobb/skola?

Sitter på min Android.
Var hemma hos min sambo när jag testa.

edit Hon har heller inget internet så får sitta över 4G.
Citera
2014-10-16, 12:47
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Sitter på min Android.
Var hemma hos min sambo när jag testa.

Aha, fan vad skumt.. jag har aldrig blivit blockad, inte ens på jobbet :P.. det enda som brukar stå är att om jag försöker rulla på fler bitcoinadresser står det att nån redan lirat från detta IP redan.

Vetefan varför du blir blockad..?

edit* jag försöker surfa in på iphonen och jag kommer in men sidan laddas inte korrekt..så det verkar ju inte vara blockat av teleoperatören iaf..Telia kör jag
Senast redigerad av Sikkan 2014-10-16 kl. 12:53.
Citera
2014-10-17, 11:17
Medlem
massepojkens avatar
Har tidigare ställt frågan vad ni tror om Bitcoins kursutveckling vid ett tredje världskrig.

Än mer aktuellt är vad ni tror om Bitcoins kursutveckling om Ebola verkligen verkligen skulle få fäste i Västvärlden?

Personligen tycker jag tankar kring detta verkligen belyser det geniala med bitcoin.

Vad funkar bäst, fly med en kasse guldtackor eller lite bitcoinkoder?

Ebola har funnits i 40 år. X antal utbrott har skett i afrika och även lyckats hejdats.

Vi (västvärlden) har varit fullt medvetna om den ondskefulla explosiva kraft Ebola besitter och katastrofplaner upprättades redan på 90 talet.

Om det skett Ebolautbrott i London. Ja, då hade vi givetvis haft ett ebolabotemedel/vaccin för länge länge sedan.

Men när saker och ting drabbar färgade människor och afrika i synnerhet, ja då får ärenden plötsligt prio noll.

Vi, Västvärlden är idag skyldiga till att det kommer att dö hundratusentals människor på det kanske mest smärtsamma vis man kan tänka sig. Eboladöden.

Vi är väl medvetna om att afrika på egen hand inte kan finna ett botemedel mot Ebola så den uppgiften faller på oss som kan.

Det yras om att det skulle kosta för mycket pengar. Vilket jävla bullshit. Vi har känt till faran i 40 år och om det kostar 10 miljarder att ta fram ett botemedel så vad spelar det egentligen för roll. Just do it.

Nu står vi istället inför det största hotet mot mänskligheten sedan digerdöden.

Förmodligen (?) reder det upp sig för oss i västvärlden men i afrika kommer folk att massdö.

Alla vi (du och jag också) förtjänar egentligen att dö. Vi kan inte visa vårt förakt för Afrika och dess invånare tydligare än så här.

Fakta. Vi anser att afrikaner är lika mkt värda som en fluga. Kan vi så slår vi ihjäl dom om vi vill (orkar)(upptagen med tvättstugan, får bli en annan dag kanske)

Gick ur aktiemarknaden för 4 veckor sedan då jag tidigt hade diskussioner med kompisar om Ebola och flera av oss såg detta komma. Jag tror på ökad oro för Ebola och en mkt stor nedgång på börserna. 10-30 % innan Mars 2015.

Ett stort Ebolautbrott i västvälden kommer skapa en panik folk inte ens kan föreställa sig. Ekonomin kommer krascha fullständigt och så även givetvis börsen.

Bitcoin är nu mitt enda innehav. Kommer även att investera i guld inom några dagar.

Risk/reward mässigt känns aktier helt ointressant just nu.

Bitcoin vid ett Ebolautbrott?

Ruggigt svårbedömt i dagsläget eftersom bitcoin är så pass nytt. Om vi däremot ger bitcoin 10 år till och då leker med tanken på ett mkt stort Ebolautbrott i västvälden.

Ja, först då kommer vi att fatta hur genial Bitcoin egentligen är. Kursen kommer då att vara helt sinnesjuk. Då är troligtvis bitcoin större än dollar.

Som grädde på moset så kan vi konstatera att svenska journalister som fängslats i afrika nu är fria.

Det kan man väl inte riktigt säga om Dawit Isaak...

Nä just det, han är ju neger.

Jag börjar fan tappa hoppet om mänskligheten.

Sen har vi Ebolaterrorismen att tänka på. Kan ni tänka er något mer effektfullt än att IS smugglar in 100 st ebolasmittade i USA?

Nä just det, Tänkte väl det...

Börjar någon av Ebolas sidostammar att mutera och blir luftburen. Yep boomchakalakabom, då är det helt jävla kört även för oss.

BITCOIN

- Den enda rena valutan i en smutsig värld-

Kursen skall till himlen på sikt pojkar och flickor.

Lite luddigt inlägg men jag är ju rätt luddig av mig. Inga konstigheter med andra ord.

-Mitt största problem just nu är vilken lunchrestaurang jag ska välja om en halvtimme.

Massepojken är en riktigt jävla smutsig hora.
Senast redigerad av massepojken 2014-10-17 kl. 12:09.
Citera
2014-10-17, 12:15
Medlem
Sikkans avatar
För att svara på ovanstående: Ska jag vara helt ärlig tror jag att om det blir en finansiell kris etc tror jag att bitcoin är det första som ryker. Ingen kommer på riktigt ta bitcoin till sig om det inte finns en bakomliggande fungerande ekonomisk struktur.

Sen får man tro hur mycket man vill på bitcoins. Kommer ändå inte att bli "hårdvaluta" pga ebola, smittor etc.
Citera
2014-10-17, 22:16
Medlem
simp00s avatar
Nu kan man göra btc köp på btcx igen utan registrering.

Citat:
Dubbelt så bra med två siter
Skillnad bt.cx och btcx.se
Som ni märker har gamla btcx.se återuppstått i en ny, modern, enkel och avskalad version. Vår nya portal för bitcoin, bt.cx, har inte försvunnit för det. Skillnaderna mellan de två är att på ”.se” behöver man inte regga sig, fast där har vi ett tak för bitcoinköp på 2000 SEK/dygn.
På ”.cx” måste man registrera konto men där har vi alltid lägre avgift/spread än ”.se”
Citera
2014-10-19, 00:17
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
För att svara på ovanstående: Ska jag vara helt ärlig tror jag att om det blir en finansiell kris etc tror jag att bitcoin är det första som ryker.
Ser ingen direkt rimlighet i att en finansiell kris gör att alla väljer ett oerhört dyrt och krävande finansiellt system. Hur tänker du?
Citera
2014-10-19, 03:48
Medlem
Hello,

jag måste ta tag i att lära mig btc nu. Är inget teknik snille och gjorde ett försök för ett år sedan men plånboken slutade aldrig ladda och jag gav upp. Och när jag kollar runt nu hittar jag så mycket olika info överallt att man blir ju tokig! Kan nån snäll bara skriva i steg hur man kommer igång bra och på ett snabbt sätt. Vilken plånbok som är bra och vilken sida att köpa eller en länk till en bra guide.
Inga utskällningar tack för att jag är så okunnig, det blir bara rörigt i huvudet när jag läser på olika ställen helt enkelt

Mvh
Citera
2014-10-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivianV
Hello,

jag måste ta tag i att lära mig btc nu. Är inget teknik snille och gjorde ett försök för ett år sedan men plånboken slutade aldrig ladda och jag gav upp. Och när jag kollar runt nu hittar jag så mycket olika info överallt att man blir ju tokig! Kan nån snäll bara skriva i steg hur man kommer igång bra och på ett snabbt sätt. Vilken plånbok som är bra och vilken sida att köpa eller en länk till en bra guide.
Inga utskällningar tack för att jag är så okunnig, det blir bara rörigt i huvudet när jag läser på olika ställen helt enkelt

Mvh

Hello Vivian.

Ladda ner Electrum.
https://electrum.org/download.html
Den laddar inte hela blockkedjan så du kan använda den direkt.
Sen skapar du ett konto på localbitcoins.com och köper lite "lekpengar" från någon. Välj en säljare som har samma bank som dig eller som tar swish så du kan skicka pengar och få dina bitcoin på en gång.
Prova sen skicka dina bitcoin från localbitcoins.com till din egen plånbok och tillbaka igen så kan du grunderna.
Citera
2014-10-19, 13:18
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Ser ingen direkt rimlighet i att en finansiell kris gör att alla väljer ett oerhört dyrt och krävande finansiellt system. Hur tänker du?

Tror också bitcoin ligger pyrt till då.

Ungefär som med svenska kronan, så fort det blir lite oroligt stiger dollarn just för att den anses vara säkrare. Tänk då hur "säker" folk anser att bitcoin är..

Men du tror alltså att när vi får en säg en krash att det första folk kommer tänka är att "oj nu förlorde jag 50% på mina aktier men vad dyrt det är med hanteringen bakom dollarn, så nu köper jag bitcoins"?
Citera
2014-10-19, 13:28
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Tror också bitcoin ligger pyrt till då.

Ungefär som med svenska kronan, så fort det blir lite oroligt stiger dollarn just för att den anses vara säkrare. Tänk då hur "säker" folk anser att bitcoin är..

Men du tror alltså att när vi får en säg en krash att det första folk kommer tänka är att "oj nu förlorde jag 50% på mina aktier men vad dyrt det är med hanteringen bakom dollarn, så nu köper jag bitcoins"?

Exakt..det finns egentligen inget värde bakom bitcoin, och det faller faktiskt på sig själv då det inte finns någon bakomliggande stabil institution som backar upp den, och givetvis förstår jag paradoxen då det ÄR syftet med kryptovaluta..

För mig och många andra är det en spännande idé som man satsar lite eller mycket pengar på men om man ska hårddra det så krävs det elektricitet för att framställa och handla med bitcoins. Och det kräver än så länge att man betalar sina elkostnader i FIAT-valuta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in