Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Stan ser bra ut både nu och för det mesta i år som det känns. Novak får svårt att någonsin bli lika bra som 2011-12 igen och Rafa lär har frågetecken kring den fysiska statusen karriären ut. Och i dessa fall så är dom inte överlägsna längre. Att Murray är ur form och Roger har fått en nytändning gör bara saker ännu mer ovisst. Stan kan rättmätigt räknas till spelarna som har en chans vad de än ställer upp i, och rankingen speglar det.
Djokovic tycker jag ändå spelar väldigt bra av vad jag har sett från honom i år. Även om han inte har vunnit allt så ser tekniken och spelet väldigt bra ut. Han lär inte återupprepa segersviterna från 2011-12 men han är fortfarande oerhört bra.
Murrays formsvacka är egentligen ingen stor grej. Han har såna svackor ibland, och han kommer säkert tillbaka. Jag är mer bekymrad över Nadal. Han ser helt enkelt bara ut att omotiverat ha tappat mycket av sitt spel, även på grus. Har svårt att riktigt begripa varför. Men jag tänker inte säga att han är på väg utför än. Vi får se hur det går i de kommande GS-turneringarna först.
Vi har ju sett vad Wawrinka är kapabel till nu i år. Men det jag såg av honom igår mot Seppi (har för mig att det var han iaf) var något värre än vanligt. Han körde bara över honom och spelet var nästan klanderfritt. Jag fick genast vibbar från Robins sista turnering i Båstad när han krossade Berdych och Ferrer.