2010-12-27, 23:52
Medlem
Bjurras avatar
Hur skulle du poängsätta de tre böckerna på en tiogradig skala?
Citera
2010-12-28, 00:41
Medlem
Benganiolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrasidan
plöjde 1000 sidor på engelska på nagra dagar

Snacka om att göra skäl för sitt nick!

Vad heter böckerna i fråga och finns de på svenska?
Citera
2010-12-28, 01:01
Medlem
yrusohots avatar
Citat:
Avslutade precis beckers, agassis och sampras biografier så har en del info på ämnet. Wilander var sedd som en sann krigare med en oerhörd respekt bland sina kollegor för sin inställning och taktiska kunnande. Edberg var dock verkligen fruktad för sitt spel, Sampras hade grym respekt för honom framför allt eftersom Edberg var känd för att choka i sin tidigare del av karriären, no fire in his belly som det sades med han utveckllade en så tuff mentalitet att Sampras valde hans psyke om han fick sätta ihop en dröm spelare. Edbergs konstanta attackerande var knäckande för många. Det ska tilläggas att spelare med den stilen var otroligt fruktade av Agassi och Sampras, även Rafter var hemsk att möta då man aldrig kunde slappna enligt dem. Sjukt intressanta böcker, plöjde 1000 sidor på engelska på nagra dagar
Låter onekligen intressant. Vilken rekommenderar du att börja med?
Citera
2010-12-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
hade en disskussion med en polare angående tennis legendarer. de vi pratade om var vem som var störst av Mats Wilander och Stefan Edberg. Han menade att wilander är större då han vunnit 7 gs. jag menade att edberg va större då han va längre nr1 och var mer framgångsrik i dubbel. hur ser ni på detta? vem är störst?

Håller Wilander högre än edberg. Stefan hade mer vapen än Mats och är tillsammans med Becker den absolut bästa attackspelaren i världen. Edberg spelade en vacker tennis.

Mats spelade ingen vacker tennis. Men hade ett psyke som väldigt få spelare har kunnat matcha. Mats var i mitt tycke mer komplett spelare än Stefan. 1988 var ett otroligt bra år för svensk tennis. Mats hade tränat stenhårt 87 för ett enda mål och det var att bli världsetta 88 villket han lyckades med också.

Att Edberg var en bättre dubbelspelare beror nog mest på att han spelade mer dubblar än wilander. Wilander vann Wimbeldon med nyström kanske inte många som vet. Wilander gjorde inhopp i dubblar i davis cup med mycket bra resultat.

Sättet som Wilander malde ner sina motståndare är imponerande. Jämför man finalen i franska öppna 82 med finalen i Us open 88 så tror man inte det är samma kille längre. Har aldrig sett en bättre match än den mot Lendl 88.

Wilander är den smartaste spelaren på en tennis plan någonsin.
Citera
2010-12-28, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av macca34
Håller Wilander högre än edberg. Stefan hade mer vapen än Mats och är tillsammans med Becker den absolut bästa attackspelaren i världen. Edberg spelade en vacker tennis.

Mats spelade ingen vacker tennis. Men hade ett psyke som väldigt få spelare har kunnat matcha. Mats var i mitt tycke mer komplett spelare än Stefan. 1988 var ett otroligt bra år för svensk tennis. Mats hade tränat stenhårt 87 för ett enda mål och det var att bli världsetta 88 villket han lyckades med också.

Att Edberg var en bättre dubbelspelare beror nog mest på att han spelade mer dubblar än wilander. Wilander vann Wimbeldon med nyström kanske inte många som vet. Wilander gjorde inhopp i dubblar i davis cup med mycket bra resultat.

Sättet som Wilander malde ner sina motståndare är imponerande. Jämför man finalen i franska öppna 82 med finalen i Us open 88 så tror man inte det är samma kille längre. Har aldrig sett en bättre match än den mot Lendl 88.

Wilander är den smartaste spelaren på en tennis plan någonsin.

Taktiskt var han grym Mats kan bara hålla med. Han hade dock inget spel som kunde störa Sampras eller Agassi, dessa två var ju giganter och talanger beyond the usual, inntressant hur dem ofast kände att matchen var helt i deras händer. Enda gången Agassi inte kände så var med Edberg eller Sampras eller Rafter i stort sett.

Sampras käde så mot Rafter, Goran och Edberg.

I matcherna mot spelare som Wilander och tom Agassi var det alltid upp till honom.
Citera
2010-12-29, 09:48
Medlem
Citat:
Taktiskt var han grym Mats kan bara hålla med. Han hade dock inget spel som kunde störa Sampras eller Agassi, dessa två var ju giganter och talanger beyond the usual, inntressant hur dem ofast kände att matchen var helt i deras händer. Enda gången Agassi inte kände så var med Edberg eller Sampras eller Rafter i stort sett.

Sampras käde så mot Rafter, Goran och Edberg.

I matcherna mot spelare som Wilander och tom Agassi var det alltid upp till honom.

Wilander slog tex Agassi i semifinalen i franska öppna 88...utklassade honom i femte set. Sedan tog han Sampras till 5 set i us open 89 där sampras vann över över mats.

Både Sampras o Agassi spelade mer eller mindre då wilander hade presterat sitt bästa.

Lendl har sagt att möta Mats på grus var den svåraste motståndaren han har mött. Det säger rätt mycket då Lendl har spelat mot alla dem bästa förutom Federer och Nadal.
Citera
2010-12-29, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Hur skulle du poängsätta de tre böckerna på en tiogradig skala?
som tennisgalning 10 at sapras och agassi och 6 at becker, fantatisk lasning, becker tjatade bara for mycket om sina sklattepapper och hur pressen behandlat honom, synd eftersom han var en stor favorit som spelare! Roligt att agassi skydde honom som pesten under karriarens gangm kan inte ens rakna hur manga skona anekdoter jag lart mig av dessa bocker, idag lanade jag James blake och seles bocker, snart ar jag tennisguru=]
Citera
2010-12-29, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Snacka om att göra skäl för sitt nick!

Vad heter böckerna i fråga och finns de på svenska?
Hehe, andrasidan var faktiskt min adress I norrland, jag pluggar utomlands och har sommarlov nu, sa passar bra for mig att lasa nagra timmar om dagen, battre sprak traning finns inte. Agassis heter Open, Beckers The Player och sampras the mind of a champion tror jag minsann. Sampras bok var sjukt bra, verkligen detaljerad beskrivning av hur alla hans motstandare spelade och vilka styrkor dem hade, forlusten mot edberg 1992 I us open var den som gjorde honom till den han blev, han kande att han chokade I den matchen och lovade sig sjalv att aldrig nansin forlora en match pa brist av vilja eller nervositet, han holl det loftet enligt honom sjalv. Vet inte om bockerna finns pa svenska.
Citera
2010-12-30, 02:17
Medlem
Kongo_89s avatar
imorgon/idag gör Söderling smygpremiär på 2011 säsongen i abu dahbi. premiär är de oxå för pistolesi som coach och de är detta jag mest är taggad för även om de är en tränings tunering...iofs med sjukt mkt pengar.

bland deltagarna hittar vi.
nadal
federer
söderling
berdych
tsonga
bagdhatis.

söderling möter tsonga kl 13.30 svensk tid enligt livescorehunter.com (bra stream sida för övrigt)

innan dess spelar berdych-bagdathis....LET THE GAMES BEGIN!
Citera
2010-12-30, 10:58
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
imorgon/idag gör Söderling smygpremiär på 2011 säsongen i abu dahbi. premiär är de oxå för pistolesi som coach och de är detta jag mest är taggad för även om de är en tränings tunering...iofs med sjukt mkt pengar.

bland deltagarna hittar vi.
nadal
federer
söderling
berdych
tsonga
bagdhatis.

söderling möter tsonga kl 13.30 svensk tid enligt livescorehunter.com (bra stream sida för övrigt)

innan dess spelar berdych-bagdathis....LET THE GAMES BEGIN!

Ska bli ruggigt intressant!
Citera
2010-12-30, 17:55
Medlem
Vobblers avatar
Härligt, snart kör vi igång igen. Det är ingen lång semester tennisspelarna har. Men Federer och Nadal ska bara spela 18 turneringar under 2011, så de hinner vila upp sig mellan varven.
Citera
2010-12-30, 22:15
Medlem
Maglors avatar
Dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in