2014-03-10, 21:15
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Andy Murray spelar verkligen oskärpt just nu. Gör hur mycket misstag som helst. Och Vesely. Jösses. Vet inte om jag någonsin har sett en herrspelare på den här nivån smasha så dåligt. Har slagit bort hur många öppna smashlägen som helst nu.
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Hoppas Monfils ger pajasen Fognini en tennislektion. Det lär ju bli en jävligt jämn match dock, själv hoppas jag på ett antiklimax och att det blir 6-0, 6-0 till Monfils

Vad har jag missat nu? Är det någon allmän kritik mot Fognini eller har han gjort något dumt nu på senare tid?
Citera
2014-03-10, 23:45
Medlem
Jo, jämt är det emellan dom två, Gael tog andra set och nu inne i tredje.
Citera
2014-03-11, 00:27
Medlem
barnets avatar
Fognini-Monfils blev EXAKT som förväntat. Åtskilliga krossade rackets av Fonini, åtskilliga stajl-shots och monsterforehands av monfils, gränslös ojämnhet och koncentration från båda håll.

Kul match mellan två profiler. Tror Nadal sopar banan med Fognini nästa runda dock.
Citera
2014-03-11, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Fognini-Monfils blev EXAKT som förväntat. Åtskilliga krossade rackets av Fonini, åtskilliga stajl-shots och monsterforehands av monfils, gränslös ojämnhet och koncentration från båda håll.

Kul match mellan två profiler. Tror Nadal sopar banan med Fognini nästa runda dock.
Hunden väntar Fognini, så Nadal match får vänta...
Citera
2014-03-11, 08:02
Medlem
barnets avatar
Jäklar, det är svårt att spå 2014 års herrtennis.
Citera
2014-03-11, 10:00
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Såg en stor del av nattens match och visst spelade Dolgopolov bra, men Nadal har inte alls kvar sin gamla form. Han har tappat väldigt mycket sedan i höstas, vilket man ser i nästan varje match nu. Mycket av den säkerhet som han bygger sina slag på är borta. Han missar mycket mer och jag tycker även att han ser långsammare ut än tidigare.

Den som däremot är brutalt bra just nu är Wawrinka. Han är en tydlig utmanare till titeln i IW. Jag skulle säga att det är han, jokern och Dimitrov som är starkast just nu.
Citera
2014-03-11, 10:16
Medlem
Ja att gå in och slå Karlovic enkelt (utan ett enda tie-break) i den formen han har nu efter att ha varit borta så länge som Wawrinka har varit gör man inte om man inte har ett enormt stort självförtroende och trygghet i sitt spel. Samt en väldigt hög nivå på sitt spel.

Jävligt kul för "the dog" att äntligen få utdelning efter så många försök mot Nadal också. Angående den sistnämnda så håller jag med om att han bara har sett sämre och sämre ut sedan US Open, jag trodde aldrig att han skulle vara så bra som han var i Australian Open. Han vann ju t.ex i Doha men spelet imponerade inte alls. Men snart är det grus och då är det en annan historia, det ska dock bli intressant att se om Djokovic kan spräcka hans svit i Franska öppna, det var ju riktigt nära senast.

Sen kan det bli en intressant match mellan Dolgopolov och Fognini. Ukrainaren har ju kapaciteten att driva Fognini till vansinne om han vill, jag hoppas vi får se stor variation och tempoväxlingar från honom. Han skulle kunna driva Fognini till att göra mängder med misstag och tappa humöret ganska lätt om han väljer rätt sätt att spela på.
Senast redigerad av terribilis 2014-03-11 kl. 10:42.
Citera
2014-03-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Den som däremot är brutalt bra just nu är Wawrinka. Han är en tydlig utmanare till titeln i IW. Jag skulle säga att det är han, jokern och Dimitrov som är starkast just nu.

Stan ser bra ut både nu och för det mesta i år som det känns. Novak får svårt att någonsin bli lika bra som 2011-12 igen och Rafa lär har frågetecken kring den fysiska statusen karriären ut. Och i dessa fall så är dom inte överlägsna längre. Att Murray är ur form och Roger har fått en nytändning gör bara saker ännu mer ovisst. Stan kan rättmätigt räknas till spelarna som har en chans vad de än ställer upp i, och rankingen speglar det.
Citera
2014-03-11, 15:40
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Stan ser bra ut både nu och för det mesta i år som det känns. Novak får svårt att någonsin bli lika bra som 2011-12 igen och Rafa lär har frågetecken kring den fysiska statusen karriären ut. Och i dessa fall så är dom inte överlägsna längre. Att Murray är ur form och Roger har fått en nytändning gör bara saker ännu mer ovisst. Stan kan rättmätigt räknas till spelarna som har en chans vad de än ställer upp i, och rankingen speglar det.

Djokovic tycker jag ändå spelar väldigt bra av vad jag har sett från honom i år. Även om han inte har vunnit allt så ser tekniken och spelet väldigt bra ut. Han lär inte återupprepa segersviterna från 2011-12 men han är fortfarande oerhört bra.

Murrays formsvacka är egentligen ingen stor grej. Han har såna svackor ibland, och han kommer säkert tillbaka. Jag är mer bekymrad över Nadal. Han ser helt enkelt bara ut att omotiverat ha tappat mycket av sitt spel, även på grus. Har svårt att riktigt begripa varför. Men jag tänker inte säga att han är på väg utför än. Vi får se hur det går i de kommande GS-turneringarna först.

Vi har ju sett vad Wawrinka är kapabel till nu i år. Men det jag såg av honom igår mot Seppi (har för mig att det var han iaf) var något värre än vanligt. Han körde bara över honom och spelet var nästan klanderfritt. Jag fick genast vibbar från Robins sista turnering i Båstad när han krossade Berdych och Ferrer.
Citera
2014-03-11, 16:04
Medlem
Citat:
Såg en stor del av nattens match och visst spelade Dolgopolov bra, men Nadal har inte alls kvar sin gamla form. Han har tappat väldigt mycket sedan i höstas, vilket man ser i nästan varje match nu. Mycket av den säkerhet som han bygger sina slag på är borta. Han missar mycket mer och jag tycker även att han ser långsammare ut än tidigare.

Är det skadan ifrån Oz open som spökar måhända?
Citera
2014-03-11, 17:08
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Är det skadan ifrån Oz open som spökar måhända?

Inte omöjligt. Skulle även kunna vara den gamla skadan som gör sig påmind. Men Nadals spel såg inte jättebra ut under slutet av hösten heller. Dock vet man ju aldrig vad spelarna känner av. Federer såg ju svajig ut under hela förra året och det är ju inte omöjligt att det kan ha berott på att han gick runt och hade mer ont än vad resten av tennisvärlden trodde men att det sedan gick över.

Jag hoppas i alla fall att det vi ser med Nadal är tillfälligt.
Citera
2014-03-11, 20:02
Medlem
Citat:
Inte omöjligt. Skulle även kunna vara den gamla skadan som gör sig påmind. Men Nadals spel såg inte jättebra ut under slutet av hösten heller. Dock vet man ju aldrig vad spelarna känner av. Federer såg ju svajig ut under hela förra året och det är ju inte omöjligt att det kan ha berott på att han gick runt och hade mer ont än vad resten av tennisvärlden trodde men att det sedan gick över.

Jag hoppas i alla fall att det vi ser med Nadal är tillfälligt.
Fedex är småbarnsförälder, man får ta in sånt i beräkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in