2014-03-07, 19:45
Medlem
Känns trist när IW startar så långsamt. Tydligen ska banorna vara väldigt långsamma, så det lär ju gynna spelare som Nadal, Djokovic och Murray t.ex. Sen får vi se hur det går för långe Ivo, om han kan bevisa att det inte gör så mycket eller inte, kan ju i och för sig vara bra för honom om det går långsamt. Raonic har varit borta ett bra tag nu, ska bli intressant att se hur han hanterar detta. Del Potro lär ju få det väldigt svårt att försvara sin finalplats i alla fall. Dimitrov kan ju bli spännande att följa också.

Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ingemar Stenmark, när han inte vann så kom han 2:a eller 3:a, 165 pallplatser av ca 200 lopp. Han dominerade fullständigt i slalom och storslalom som han tog mest poäng i alla år 1975-1984 bortsett från 1982. Han var så överlägsen att FIS såg sig tvingade att ändra reglerna flera gånger, annars hade han vunnit världscuptotalen 6 år i rad. Inte bara missade han VC totalen 1979, 1980 och 1981 på grund av politik, han missade även storslalomtotalen 1983 och slalomtotalen 1984.

Absolut, tänkte inte på gamle Ingemar!
Citera
2014-03-08, 17:18
Medlem
En svensk damspelare vid namn Rebecca Peterson har fått ett wild card till turneringen i Miami. Det var oväntat för mig, men jag följer inte damtennis så noga. Tydligen så har hon spelat bra på ITF-touren den senaste tiden, kul för henne och för svensk tennis. Jag vet inte exakt vilken status turneringen har på damsidan men jag antar att det är i paritet med herrturneringen, så det är en väldigt stor framgång för henne att få detta WC.
Citera
2014-03-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
En svensk damspelare vid namn Rebecca Peterson har fått ett wild card till turneringen i Miami. Det var oväntat för mig, men jag följer inte damtennis så noga. Tydligen så har hon spelat bra på ITF-touren den senaste tiden, kul för henne och för svensk tennis. Jag vet inte exakt vilken status turneringen har på damsidan men jag antar att det är i paritet med herrturneringen, så det är en väldigt stor framgång för henne att få detta WC.

Hon är duktig ,har spelat bra på tourerna under WTA ,men väldigt oväntat måste jag säga.Men hon är ju rankad 249 nu , fortsätter hon utvecklas kan hon säkert nå 100 , hon är ju bara 18.
Senast redigerad av pederN 2014-03-08 kl. 23:45.
Citera
2014-03-09, 00:00
Medlem
Nu har jag i och för sig aldrig sett henne spela men konkurrensen på damtouren är inte lika hård som på herrtouren så hon har en bra chans att bli bättre än så om hon fortsätter att utvecklas. Det finns en hel del "mediokra" spelare på damtouren som har nått väldigt långt. Man kan ju klara sig där även om man har dålig serve t.ex, det kan man inte på herrtouren.

Hur är hon jämfört med Arvidsson och Larsson om man ser till själva potentialen i hennes tennis, vad har hon för styrkor?
Citera
2014-03-09, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nu har jag i och för sig aldrig sett henne spela men konkurrensen på damtouren är inte lika hård som på herrtouren så hon har en bra chans att bli bättre än så om hon fortsätter att utvecklas. Det finns en hel del "mediokra" spelare på damtouren som har nått väldigt långt. Man kan ju klara sig där även om man har dålig serve t.ex, det kan man inte på herrtouren.

Hur är hon jämfört med Arvidsson och Larsson om man ser till själva potentialen i hennes tennis, vad har hon för styrkor?

jag vet faktiskt inte , har aldrig heller sett henne spela , har bara läst på tennisförbundets hemsida att hon spelat bra ibland.
Citera
2014-03-09, 20:35
Medlem
Del Potro drog sig ur Indian Wells, fortfarande skadad, förlorade dubbeln och drog sig nu ur singeln.
Citera
2014-03-10, 00:47
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Andra stora skalpen i år för Bautista-Agut. Först Del Potro i Ao och nu Berdych i Indian Wells. Får se vad han kan göra framöver.
Citera
2014-03-10, 01:11
Medlem
barnets avatar
Starkt av Agut, många trodde Berdych skulle gå långt i IW. Kul med en spelare som verkligen hotar topp 10.
Citera
2014-03-10, 12:52
Medlem
Ja han är bra den där spanjoren, som sagt inte så känd, än. Lite oväntat att han skulle slå Berdych med tanke på hur bra tjecken har spelat den senaste tiden.

Dimitrov slog till med ett "hot shot" igen: http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2014/03/10/Indian-Wells-Sunday-Dimitrov-Djokovic.aspx

Möter alltså Gulbis i nästa, det ska bli spännande, hoppas att den spelas tidigt så man orkar se den.

Banorna verkar ju passa snabba spelare som kan röra sig snabbt och försvara sig. Berdych är redan utslagen, Del Potro är inte med, det är väl Wawrinka och Federer som är kvar, tror det kan bli tufft för dem på dessa banor. Dock är båda bra även på långsamma banor så det kan ju gå vägen ändå.
Citera
2014-03-10, 19:27
Medlem
barnets avatar
Monfils V Fognini i kväll, kul fajt.
Citera
2014-03-10, 20:56
Medlem
Hoppas Monfils ger pajasen Fognini en tennislektion. Det lär ju bli en jävligt jämn match dock, själv hoppas jag på ett antiklimax och att det blir 6-0, 6-0 till Monfils
Citera
2014-03-10, 21:07
Medlem
barnets avatar
Tsonga förövrigt..... Trist att en så sevärd spelare är slut så tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in