Hallåsan!
Nu var det deffartider, så känns bäst att sätta igång medan man iaf har lite tid på sig.

Har klurat ut ett upplägg som känns hyfsat bra, tänkte bara kika med er här om det är något jag missat eller bör tänka på!
Lite om mig: 25 år, 183cm lång, vägde in på 80,1kg i förrgår. Målet är att gå ner ca 0,5kg i veckan fram till sommaren. Träningen är upplagd i en klassisk tre-split (rygg, bröst, ben). Tränar tre dagar på raken och vilar två. Tränat regelbundet i lite mer än två år. Anledningen till att frekvensen är rätt låg är att jag för tillfället satsar mestadels på tung träning med få reps, och behöver därav lite längre vila. Hursom, kosten är upplagd som följande:
Innan träning: 20g vassle
Efter träning: 110g havregryn, 200g lättmjölk, 30g sylt, 20g vassle
Middag: Ca 100g ris, valfri proteinkälla på ca 250g, samt tillbehör (Räknar på att detta mål innehåller ca 1000kcal och är dagens största mål
Kvällsmål: 500g lättkvarg/lättkeso
Totalt hamnar det på 2000-2200kcal och 160-190g protein. Kosten ser likadan ut varje dag, förutom att det blir 40g vassle till lunchen istället för 20 på vilodagar, i och med att jag inte tar någon shake innan träning.
Vad tros? Något jag tänkt på är om jag kanske får ett för litet proteinintag efter träningen, dock så blir det ändå ca 40g och middagen är inte särskilt många timmar efter (kör periodisk fasta om det inte skulle framgå).