Tjena!
Tänkte testa en deff för första gången. Har räknat ut mitt nuvarande kcal behov för att behålla min vikt och det hamnade på 2503kcal. Tänkte lägga mig på 500kcal i underskott som ska ge ca 0,5kg i veckan i viktminskning. Gjorde en kalipermätning (9 punkts parillo) och facit blev högre än jag hoppats nämligen 15%. Mitt mål är att få fram mer vaskularitet samt även få bort fett kring magen/njurarna så absen kommer fram

10-12% BF och hoppas nå dit på ca 8-10v.
Tränar tung styrketräning 4-5dagar i veckan och har även tänkt lägga in 1-2pass intervallträning i form av löpning i veckan. Kommer då se ut enligt följande: powerwalk 3-4min, spurta för allt vad livet ger i 40sek, powerwalk 3-4min sen spurt igen. Kommer försöka öka antalet "set" på detta med 1 per vecka.
Kosten kan se ut enligt följande:
Frukost
Omega 3 2
Havregryn fiber 47 (havregrynsgröt på 1dl fiber havregryn o 2dl vatten)
Lättmjölk fett 0,5% berik m d vitamin 130
Minikeso 250
Äpple m skal 140
Mellanmål
Whey 100 40
Lunch
Jasminris kokt 120
Kycklingfile tillagad 150
Mellanmål
Whey 100 40
Middag
Jasminris kokt 120
Kycklingfile tillagad 150
Kvällsmat
Ägg konventionellt kokt 200
Kvarg 0,3% lindahls 250
Med detta hamnar jag på:
Protein: 267.1
Kolhydrater: 128.0
Fett: 46.9
Kcal: 2002.5
(siffrorna efter maten är vikt i gram av "tillagad produkt") Kommer självfallet lägga till div grönsaker som broccoli mm, men valt att ej räkna med detta då det är försumbart i kcal.
De dagar man väljer fet fisk (lax) kommer fettet hamna aningen högre och proteinet aningen lägre men rör sig bara om marginella skillnader.
Någon som har mer erfarenhet av att deffa som har synpunkter på upplägget? Läst en hel del om ämnet men skulle gärna få feedback.