Citat:
Ålder: 18, Längd 175 cm. Vikt: 75kg. Mitt energibehov är 2218 kcal. Så nu när jag ska deffa tar jag bort 500 vilket gör att jag ska få i mig 1718 kcal varje dag.
Frukost - 250g kvarg med funlight.
Lunch 1: Kycklingsallad(kan inte väga den på restaurangen men mellan 200-300g).
Lunch2: 2 ägg(ca 108 gram väger dom tillsammans) + 100g brocolli + 50g avokado + 50g kallrökt lax + 50g isbergssallad
Middag: 100g ris(väger det okokt) med 200g kyckling(jag kommer steka kycklingen i olivolja för att få i mig lite mer fett).
Sen blir det proteinshake efter träningen(brukar träna innan middagen). Proteinshaken är väl runt 200 kcal.
Jag tänkte något sådär. Lunch1 är för 3 dagar i veckan och lunch 2 för fyra dagar i veckan. Kan inte välja lunch 3 dagar i veckan så därför blir det sådär. Tänkte skriva in allt i en app sen då får jag se mer exakt om jag ska äta lite mer än det där, så skrev på ett ungefär vad jag tror nu. Men vad tror ni? Ser det bra ut?
Frukost - 250g kvarg med funlight.
Lunch 1: Kycklingsallad(kan inte väga den på restaurangen men mellan 200-300g).
Lunch2: 2 ägg(ca 108 gram väger dom tillsammans) + 100g brocolli + 50g avokado + 50g kallrökt lax + 50g isbergssallad
Middag: 100g ris(väger det okokt) med 200g kyckling(jag kommer steka kycklingen i olivolja för att få i mig lite mer fett).
Sen blir det proteinshake efter träningen(brukar träna innan middagen). Proteinshaken är väl runt 200 kcal.
Jag tänkte något sådär. Lunch1 är för 3 dagar i veckan och lunch 2 för fyra dagar i veckan. Kan inte välja lunch 3 dagar i veckan så därför blir det sådär. Tänkte skriva in allt i en app sen då får jag se mer exakt om jag ska äta lite mer än det där, så skrev på ett ungefär vad jag tror nu. Men vad tror ni? Ser det bra ut?
Är det avsiktligt att du äter max 100g kolhydrater? Du behöver inte ligga så lågt duvet. Sen så tycker jag att du äter för mycket protein i varje mål. 300g kyckling är ju motsvarande 60g protein. Sikta på typ 150g totalt, mer än så behöver du inte. Resten kan du ersätta med kolhydrater. Ser inte riktigt hur mycket fett du får i dig, men det låter lagom med 50g lax, 2 ägg och avocadon vilka är dina primära fettkällor.
Undrar dock hur du kan förbränna 2200 på en träningsdag. Säker på att du inte har räknat fel? 2000 är en passiv kvinnas genomsnittliga omsättning.