Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2013-11-13, 14:15
Medlem
aamidalas avatar
Går att dra ner proteinet men annars ser det bra ut
Citera
2013-11-13, 14:38
Medlem
Vilken sorts periodisk fasta kommer du köra?
Citera
2013-11-13, 15:55
Medlem
Tack så mycket för alla svar! Då kör jag som det är

Citat:
Ursprungligen postat av oscardavidake
Vilken sorts periodisk fasta kommer du köra?

Kommer börja med 16 h fasta/8 h äta och gradvis övergå till 20 h fasta/4 h äta. Tycker det funkar fint

mvh
Citera
2013-11-13, 16:18
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMind
Totalt:
210,5 gram protein
207,4 gram kolhydrat
32,2 gram fett
2000 kcal

Det är för lite fett och för mycket proteiner skulle jag säga. Om det är Berkhans upplägg med periodisk fasta så bygger den på att man cyklar fett- och kolhydratsintag. Det ser lite ut som du gjort varje dag till träningsdag i och med det låga fettintaget. För du tänker väl inte träna varje dag?

Jag skulle definitivt dra ner proteinintaget om det är deff du ligger på. Lite onödigt mycket kalorier där.
Citera
2013-11-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Det är för lite fett och för mycket proteiner skulle jag säga. Om det är Berkhans upplägg med periodisk fasta så bygger den på att man cyklar fett- och kolhydratsintag. Det ser lite ut som du gjort varje dag till träningsdag i och med det låga fettintaget. För du tänker väl inte träna varje dag?

Jag skulle definitivt dra ner proteinintaget om det är deff du ligger på. Lite onödigt mycket kalorier där.

Kör inte efter Berkhans upplägg, mest för att jag upplever att jag blir för seg med den fördelningen fett/kolhydrater. Tror han förespråkar 3g protein/kg och sen 75/25 % respektive 50/50 % kolhydrater/fett?

Men kan hålla med om att det kanske är lite för lite fett...kanske ska omfördela så jag får 50 gram/dag?

Sen blir det nog 6 träningsdagar och 1 vilodag i veckan
Citera
2013-11-13, 22:28
Medlem
havrekakas avatar
Kvinna
18 år
176 cm / 62 kg

Jag känner mig svag och vill alltså bygga muskler. Är det jag äter nu tillräckligt? Jag vill gärna se snabbt resultat, men inte bli biffig. Just nu tränar jag 3 gånger i veckan på gym+ridning 1 gång/vecka. Räcker det? Jag känner att det är lagom att börja så, med min otränade kropp, men sen kanske jag behöver träna oftare.

Till frukost äter jag 1 portion havregrynsgröt. (1 dl gryn, 2 dl vatten) + linfrön. Mjölk och lingon till det. En knäckemacka med smör och avokado alt. ägg. Svart kaffe+apelsinjuice.

Oftast inget mellanmål. Möjligtvis en frukt, t. ex. äpple.

Lunchen är väldigt varierad eftersom jag går i skolan (man tar vad man får liksom). Det kan t. ex. vara ca 2 dl ris (när det är kokt, alltså), ca 1 dl köttgryta (jag vet inte ens vad maten innehåller ), massor av sallad+mjölk att dricka. Det går kanske inte att ändra så mycket, bortsett från mängden här.

När jag kommer hem tar jag en tallrik fil med havrefras och banan, en knäckemacka med keso och skinka+kaffe att dricka.

Till middag kan det vara t. ex. 2 dl pasta, en laxfilé, vitlöksdressing (kan inte äta fisk utan sås, finns det något annat, bättre alternativ?), massa sallad+mjölk att dricka.

På kvällen blir det kanske en mandarin och en kopp te.

Hjälp mig nuuuuu, och ge mig kritik!
Citera
2013-11-13, 22:54
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMind
Kör inte efter Berkhans upplägg, mest för att jag upplever att jag blir för seg med den fördelningen fett/kolhydrater. Tror han förespråkar 3g protein/kg och sen 75/25 % respektive 50/50 % kolhydrater/fett?

Men kan hålla med om att det kanske är lite för lite fett...kanske ska omfördela så jag får 50 gram/dag?

Sen blir det nog 6 träningsdagar och 1 vilodag i veckan
Nej, så mycket har han inte förespråkat. Tror han nämnt minimum 1,8g protein per fettlöst kroppskilo, vilket är klart mindre än du har nu. Flytta över lite proteiner till fett istället, runt 50g låter bättre eller kanske 60g. För lågt fettintag leder till tråkigheter, du kommer få svårt att behålla både muskler och potens om du ligger för lågt.

Sedan är jag skeptisk till så mycket träning på kaloriunderskott. Din återhämtning är sämre och du riskerar att musklerna får för mycket smisk. Du kör som du vill såklart, men var uppmärksam på om du börjar prestera mycket sämre och känner dig utbränd. Onödigt att lyfta skrot för kaloriförbränningen, det är min åsikt.

Apart from that, best of luck.
Citera
2013-11-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Nej, så mycket har han inte förespråkat. Tror han nämnt minimum 1,8g protein per fettlöst kroppskilo, vilket är klart mindre än du har nu. Flytta över lite proteiner till fett istället, runt 50g låter bättre eller kanske 60g. För lågt fettintag leder till tråkigheter, du kommer få svårt att behålla både muskler och potens om du ligger för lågt.

Sedan är jag skeptisk till så mycket träning på kaloriunderskott. Din återhämtning är sämre och du riskerar att musklerna får för mycket smisk. Du kör som du vill såklart, men var uppmärksam på om du börjar prestera mycket sämre och känner dig utbränd. Onödigt att lyfta skrot för kaloriförbränningen, det är min åsikt.

Apart from that, best of luck.

Okej, blir att dra ner lite protein och öka fett istället. Börjar med 50 gram (0,67 g/kg) och ser var det leder. Kommer nog att dra ner träningsmängden lite också, men hatar att ha vilodagar:P

Tack för all hjälp!

mvh
Citera
2013-11-19, 07:45
Medlem
Kille på 90 kg, 180 lång, ålder 25-30

Vill gå ner till 75 kg fort, tror ni detta schema funkar?

Gym(Många reps, dvs inget MAX-OT) 06:00 - 06:45, 1 banan efter gympasset.
Jobb 07:00
Lunchrast 12:00-13:00 , rask promenad 45 min, ingen mat.
16:00 hemdags.
16:30 Linssoppa med mycket grönsaker.
19:00 lite osaltade nötter eller grönsaker.
20:00 sova
Citera
2013-11-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagehund
Kille på 90 kg, 180 lång, ålder 25-30

Vill gå ner till 75 kg fort, tror ni detta schema funkar?

Gym(Många reps, dvs inget MAX-OT) 06:00 - 06:45, 1 banan efter gympasset.
Jobb 07:00
Lunchrast 12:00-13:00 , rask promenad 45 min, ingen mat.
16:00 hemdags.
16:30 Linssoppa med mycket grönsaker.
19:00 lite osaltade nötter eller grönsaker.
20:00 sova

För lite mat skulle jag säga. för lite vitaminer och mineraler.

Tittat på VLCD kur?
Citera
2013-11-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscardavidake
För lite mat skulle jag säga. för lite vitaminer och mineraler.

Tittat på VLCD kur?
Om jag lägger till vitamin och mineral tabletter då?
VLCD har jag tänkt på, men det är alldeles för dyrt.
Citera
2013-11-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagehund
Om jag lägger till vitamin och mineral tabletter då?
VLCD har jag tänkt på, men det är alldeles för dyrt.

Är inte farligt dyrt... God Balans har en månads VLCD kur för 1799.

Inte mycket om du tänker att det är en hel månad med mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in