Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2013-03-18, 20:33
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fett är livnödvändigt och du dör tillslut om du inte får i dig tillräckligt.
Antar att jag får i mig tillräckligt då jag inte har mått sämre? På söndagar så har jag även en "vilo"dag från kostschemat. Såg att andra hade kört med det och det hade fungerat för dem, så jag gjorde det samma och det har inte påverkat min viktnedgång!
Citera
2013-03-18, 20:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Antar att jag får i mig tillräckligt då jag inte har mått sämre? På söndagar så har jag även en "vilo"dag från kostschemat. Såg att andra hade kört med det och det hade fungerat för dem, så jag gjorde det samma och det har inte påverkat min viktnedgång!

Nej, jag är ganska så säker på att du inte får i dig tillräckligt utav dom essentiella fettsyrorna. Det kan ta lång tid innan sånt yttrar sig.
Vadå inte påverkat din viktnedgång? Äter du 500kcal extra en dag, oavsett dag, så kommer det alltid påverka din viktnedgång. Bara så du vet.
Citera
2013-03-18, 20:47
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Nej, jag är ganska så säker på att du inte får i dig tillräckligt utav dom essentiella fettsyrorna. Det kan ta lång tid innan sånt yttrar sig.
Vadå inte påverkat din viktnedgång? Äter du 500kcal extra en dag, oavsett dag, så kommer det alltid påverka din viktnedgång. Bara så du vet.
Menade mer att jag fortfarande går ner i vikt även om jag har en dag där jag äter vad jag vill.

Kollade nu hur mycket fett jag får i mig, och det är tydligen mer än vad jag behöve (0,5-1,0 * kroppsvikt). Bara från osten, kycklingen och äggen så får jag i mig 45g fett. Totalt så blir det cirka 50-55g då. Om jag ska få i mig mer fett, vilka förändringar hade du gjort? Kan inte äta kvarg och andra mjölkprodukter.
Citera
2013-03-18, 21:45
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Menade mer att jag fortfarande går ner i vikt även om jag har en dag där jag äter vad jag vill.

Kollade nu hur mycket fett jag får i mig, och det är tydligen mer än vad jag behöve (0,5-1,0 * kroppsvikt). Bara från osten, kycklingen och äggen så får jag i mig 45g fett. Totalt så blir det cirka 50-55g då. Om jag ska få i mig mer fett, vilka förändringar hade du gjort? Kan inte äta kvarg och andra mjölkprodukter.

Då så. Jag hade investerat i omega-3tabletter och tagit 3-4st om dagen.
Citera
2013-03-18, 23:26
Medlem
Lite dum fråga men vad spelar det för roll..

innan läggdags, ska man ta en vassleshake+kvarg eller kvarg only? lite förvirrad.

Den ena säger så och den andre säger så. Vad skulle ni gjort?

Tänke på första alternativet.

Vasslet håller ju sig i 3h och sen börjar kaseinet verka 6h. Right?
Citera
2013-03-18, 23:39
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJeffster
Lite dum fråga men vad spelar det för roll..

innan läggdags, ska man ta en vassleshake+kvarg eller kvarg only? lite förvirrad.

Den ena säger så och den andre säger så. Vad skulle ni gjort?

Tänke på första alternativet.

Vasslet håller ju sig i 3h och sen börjar kaseinet verka 6h. Right?

Du äter antagligen så pass mycket protein under dag att du inte behöver bry dig om du drar i dig protein som spjälkas snabbt eller långsamt innan du går och lägger dig.

På tom mage tas vassleprotein upp med runt tio gram per timme, kasein med sex.
Citera
2013-03-20, 11:38
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Då så. Jag hade investerat i omega-3tabletter och tagit 3-4st om dagen.
Tack för svaret! Köpte en burk igår! Undrar bara en sista sak. Ni som t.ex. äter kyckling... Om den tinade kycklingbiten är t.ex. 210g och ert schema säger att ni skall äta 200g. Äter ni 10g extra iaf?
Citera
2013-03-20, 15:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Tack för svaret! Köpte en burk igår! Undrar bara en sista sak. Ni som t.ex. äter kyckling... Om den tinade kycklingbiten är t.ex. 210g och ert schema säger att ni skall äta 200g. Äter ni 10g extra iaf?

Klart, det är inte några extra kalorier att bry sig om.
Citera
2013-03-20, 16:57
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Äter ni 10g extra iaf?

Man har ju ändå bara gissat kvalificerat hur mycket näring man bör få i sig dagligen. Jag tror att den felmarginalen är klart större än 10g kyckling.
Citera
2013-03-20, 16:59
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Klart, det är inte några extra kalorier att bry sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Man har ju ändå bara gissat kvalificerat hur mycket näring man bör få i sig dagligen. Jag tror att den felmarginalen är klart större än 10g kyckling.
Tack för svaren. Vart lite nyfiken bara
Citera
2013-03-21, 19:31
Medlem
Hur viktigt är det egentligen med grönsaker för att få resultat? Givetvis är de nyttiga men om man vill öka i vikt osv., hjälper grönsakerna något eller äter man enbart dem för att de är nyttiga? Äter nämligen inte grönsaker..
Citera
2013-03-21, 20:36
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Hur viktigt är det egentligen med grönsaker för att få resultat? Givetvis är de nyttiga men om man vill öka i vikt osv., hjälper grönsakerna något eller äter man enbart dem för att de är nyttiga? Äter nämligen inte grönsaker..

Du behöver inte äta några grönsaker alls för att få resultat.
Vid viktuppgång kan större mängder grönsaker vara svårt att få i sig om man vill hamnar på kcalöverskott, eftersom grönsaker ofta mättar bra per kalori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in