2014-03-01, 19:26
Medlem
Vart kan man köpa bitcoins utan att verifiera sig och det skall ske så smidigt och enkelt som möjligt och ske så snabbt som möjligt.

Köpet kommer inte vara mer än 1000-2000 SEK.
Citera
2014-03-02, 02:33
Medlem
steveY2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20APRIL
Vart kan man köpa bitcoins utan att verifiera sig och det skall ske så smidigt och enkelt som möjligt och ske så snabbt som möjligt.

Undrar detsamma sedan Kaption stängt av insättningsfunktionen!
Skulle vara väldigt trevligt med en sida där det går att handla bitcoins direkt med kort också!
Citera
2014-03-02, 04:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 20APRIL

Fybse.se tror jag fungerar upp till 5000 SEK
Citera
2014-03-03, 22:26
Medlem
Ni bitcoin-spekulanter där ute, tror ni det kan vara värt att köpa in lite bitcoins nu när det blivit,
och troligtvis blir relativt stora fall på börsen och valutamarknaden pga den rådan situationen i Ukraina och världen?
Citera
2014-03-04, 15:24
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Jag funderar på att göra en bitcoin-FAQ till forumet. Har ni något förslag på frågor som ni tycker bör tas upp?
Citera
2014-03-04, 15:28
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inceptions
Ni bitcoin-spekulanter där ute, tror ni det kan vara värt att köpa in lite bitcoins nu när det blivit,
och troligtvis blir relativt stora fall på börsen och valutamarknaden pga den rådan situationen i Ukraina och världen?

Jo det tror jag. I måndags steg ju bitcoin i värde med 20% och den kommer nog fortsätta på den vägen det är iallafall vad jag lägger mina pengar på
Citera
2014-03-04, 17:43
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Jo det tror jag. I måndags steg ju bitcoin i värde med 20% och den kommer nog fortsätta på den vägen det är iallafall vad jag lägger mina pengar på

Ja, fyfan att jag missade det. Förde över pengar i fredags för att köpa, men bankgirot tog hela helgen på sig
Citera
2014-03-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag funderar på att göra en bitcoin-FAQ till forumet. Har ni något förslag på frågor som ni tycker bör tas upp?

Grymt!

Var man köper BTC utan att verifiera sig, samt hur man förvarar dem säkert är nog de vanligaste frågorna.

Vidare kan du väl bara se vilka vanliga frågor som ploppar upp i forumet framöver och lägga in dem? Det finns hur som helst ett stort behov av en FAQ.
Citera
2014-03-04, 18:16
Medlem
Citat:

Olika sorters wallets skulle vara bra. Typ paper wallet, offline wallet etc.
Citera
2014-03-04, 20:35
Medlem
Hur mycket tror ni en bitcoin är värd om låt säga 3 månader, 6 månader, 12 månader?
Citera
2014-03-04, 20:38
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Hur mycket tror ni en bitcoin är värd om låt säga 3 månader, 6 månader, 12 månader?
Ganska omöjlig fråga att svara på egentligen.

Jag har kontakt med flertal personer som är helt inne i bitcoin och hållt på med det i över 1-2 år. De är alla säkra på att en BTC som idag är värd 5 000 kommer vara värd x10 det innan året är slut.

De hade rätt när de sa samma sak till mig för 1 år sedan ... tänk om jag hade trott på dem då istället för att ropa bubbla...

Det är fortfarande en hög risk.
Citera
2014-03-04, 20:53
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Vad är Bitcoin?

Vem uppfann Bitcoin?

Varför är Bitcoin bättre än de pengar vi använder nu?

Kan Bitcoin någonsin bli aktuellt i utvecklingsländer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in