Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Bubbla vet jag inte men att det är spekulation och inte praktiskt användande / behov av bitcoins som medel för tjänste- och varuutbyte som driver på prisutvecklingen just nu känns ju inte helt orimligt?
Det är ju bara att se till hur folk formulerar sig här och hur mycket uppmärksamhet det fick helt plötsligt.
Att det är spekulation i framtida användningsområden känns rätt självklart. Alternativet skulle vara att folk med insider-information från något stort företag med planer att acceptera bitcoin köper på sig innan nyheterna släpps.
Men jag motsätter mig att det enbart är värdet av alla transaktioner som utgör grund för bitcoins värde. Bitcoin har exempelvis potential att vara framtidens offshore/schweiziska bankkonto med inbyggt inflationsskydd. Där finns ett väldigt högt potentiellt värde även om Bitcoin aldrig skulle få någon nämnvärd transaktionsvolym för faktiska varor och tjänster.
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfblood
Vad hindrar mig från att köpa på bitstamp och sedan sälja på Kapiton?
För så vitt jag kan se så är det en vinst-affär.
(Missar jag en massa dolda avgifter?)
Dvs köpa BC för 900 på Stamp och sen sälja för 1000+ på Kapiton.
Kapitons bristande volym. Det finns säkert några få kronor att tjäna men så fort du försöker dig på detta med någon summa som skulle göra det värt besväret så skulle Kapitons pris sjunka som en sten.
De flesta arbitragemöjligheter som uppstår tas redan tillvara på automatiskt av trading-bots.
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Rätt mycket tryck på att lösa block nu?
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD
Blocks/hour 7.36 / 489 s
Det var väl 6 det skulle vara?
Rätt hög svårighetsökning till nästa 2500 block med?
Difficulty 6695826
Estimated 7752568 in 301 blks
Om 50 timmar? Jag antar att det är ca 16% svårare än vad det var för de senaste 2200 blocken? Om jag förstår saken rätt? Om det nu var 6 block / timme som skulle lösas så blir 2200 stycken en svårighet som sattes för drygt 15 dygn sedan, då handlades de ju för ca hälften så mycket..
Eller brukar det vara så högt mot slutet / ökar deltagandet så mycket?
Detta brukar/har skett tidigare när Bitcoin ökat mycket i värde. Svårighetsgraden justeras enbart varannan vecka (var 2016:e block) så när Bitcoin stiger så ökar lönsamheten för mining tills dess att justeringen gjorts. Så just nu är det ungefär dubbelt så lönsamt att mina än för ca två veckor sen när vi hade senaste justeringen. Att detta lockar till sig fler miners är inte så konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Hur importerar jag plånboken till Electrum? Har inte samma keys och skit.
Skapa en ny plånbok och skicka dina coins dit.