2013-04-03, 20:16
Medlem
annanmedlems avatar
Rätt mycket tryck på att lösa block nu?
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD
Blocks/hour 7.36 / 489 s

Det var väl 6 det skulle vara?

Rätt hög svårighetsökning till nästa 2500 block med?
Difficulty 6695826
Estimated 7752568 in 301 blks

Om 50 timmar? Jag antar att det är ca 16% svårare än vad det var för de senaste 2200 blocken? Om jag förstår saken rätt? Om det nu var 6 block / timme som skulle lösas så blir 2200 stycken en svårighet som sattes för drygt 15 dygn sedan, då handlades de ju för ca hälften så mycket..

Eller brukar det vara så högt mot slutet / ökar deltagandet så mycket?
Citera
2013-04-03, 20:35
Medlem
Qxxys avatar
Hur importerar jag plånboken till Electrum? Har inte samma keys och skit.
Citera
2013-04-03, 20:40
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Bubbla vet jag inte men att det är spekulation och inte praktiskt användande / behov av bitcoins som medel för tjänste- och varuutbyte som driver på prisutvecklingen just nu känns ju inte helt orimligt?

Det är ju bara att se till hur folk formulerar sig här och hur mycket uppmärksamhet det fick helt plötsligt.
Att det är spekulation i framtida användningsområden känns rätt självklart. Alternativet skulle vara att folk med insider-information från något stort företag med planer att acceptera bitcoin köper på sig innan nyheterna släpps.

Men jag motsätter mig att det enbart är värdet av alla transaktioner som utgör grund för bitcoins värde. Bitcoin har exempelvis potential att vara framtidens offshore/schweiziska bankkonto med inbyggt inflationsskydd. Där finns ett väldigt högt potentiellt värde även om Bitcoin aldrig skulle få någon nämnvärd transaktionsvolym för faktiska varor och tjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfblood
Vad hindrar mig från att köpa på bitstamp och sedan sälja på Kapiton?

För så vitt jag kan se så är det en vinst-affär.

(Missar jag en massa dolda avgifter?)

Dvs köpa BC för 900 på Stamp och sen sälja för 1000+ på Kapiton.
Kapitons bristande volym. Det finns säkert några få kronor att tjäna men så fort du försöker dig på detta med någon summa som skulle göra det värt besväret så skulle Kapitons pris sjunka som en sten.

De flesta arbitragemöjligheter som uppstår tas redan tillvara på automatiskt av trading-bots.

Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Rätt mycket tryck på att lösa block nu?
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD
Blocks/hour 7.36 / 489 s

Det var väl 6 det skulle vara?

Rätt hög svårighetsökning till nästa 2500 block med?
Difficulty 6695826
Estimated 7752568 in 301 blks

Om 50 timmar? Jag antar att det är ca 16% svårare än vad det var för de senaste 2200 blocken? Om jag förstår saken rätt? Om det nu var 6 block / timme som skulle lösas så blir 2200 stycken en svårighet som sattes för drygt 15 dygn sedan, då handlades de ju för ca hälften så mycket..

Eller brukar det vara så högt mot slutet / ökar deltagandet så mycket?
Detta brukar/har skett tidigare när Bitcoin ökat mycket i värde. Svårighetsgraden justeras enbart varannan vecka (var 2016:e block) så när Bitcoin stiger så ökar lönsamheten för mining tills dess att justeringen gjorts. Så just nu är det ungefär dubbelt så lönsamt att mina än för ca två veckor sen när vi hade senaste justeringen. Att detta lockar till sig fler miners är inte så konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Hur importerar jag plånboken till Electrum? Har inte samma keys och skit.
Skapa en ny plånbok och skicka dina coins dit.
Citera
2013-04-03, 20:51
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Skapa en ny plånbok och skicka dina coins dit.

Förekommer det inga avgifter?
Citera
2013-04-03, 21:00
Medlem
Wolfbloods avatar
Citat:

Inte när du skickar mellan användare så som jag förstått det hela.

I övrigt, nu rasade det ganska mkt på bitstamp
Citera
2013-04-03, 21:17
Medlem
Qxxys avatar
Haha ser man på, från $135 till $113 och nu ligger det på $124.

Synd att det inte finns svenska sidor som tar emot Swedbank och andra svenska banker, så jävla mycket cash.
Citera
2013-04-03, 21:51
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Har du otur så kanske det blir en avgift på 40 öre. Det beror lite på hur länge sedan du fick dina bitcoins etc. Avgiftsberäkning för bitcointransaktioner är egentligen ganska komplicerat, men det är antingen gratis eller väldigt billigt.

Det enda du egentligen bör fundera över är om det finns någon risk att någon kommer återanvända en av dina tidigare adresser. Det vore surt om någon försöker skicka coins till en adress du inte har kvar. Om du inte har anledning att förvänta dig någon random betalning så gör du bäst i att bara byta plånbok.
Citera
2013-04-03, 22:07
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Har du otur så kanske det blir en avgift på 40 öre. Det beror lite på hur länge sedan du fick dina bitcoins etc. Avgiftsberäkning för bitcointransaktioner är egentligen ganska komplicerat, men det är antingen gratis eller väldigt billigt.

Det enda du egentligen bör fundera över är om det finns någon risk att någon kommer återanvända en av dina tidigare adresser. Det vore surt om någon försöker skicka coins till en adress du inte har kvar. Om du inte har anledning att förvänta dig någon random betalning så gör du bäst i att bara byta plånbok.
Nja, antingen så är jag paranoid eller så vet jag inte hur plånboken funkar när det gäller btc. MÅste jag byta ofta och kan jag inte använda ett? Jag har redan gjort back up men hur ser man hur mycket pengar man har på andra datorer och mobilen?
Citera
2013-04-03, 23:10
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Alltså sker all trade genom https://mtgox.com? 2011 var det 80%, de ökade priset med BC med 25%(?) från $95 till $128 över en natt? Såvitt jag har förstått det så styrs den största delen av handeln av bottar men hur har detta skett? Fan också köpte BC igår och det är kursen idag som gäller när pengarna kommer fram så tack så mycket
Citera
2013-04-03, 23:19
Medlem
Fyfan va surt.

Har haft circa 1100 ltc en längre stund, kollade nyligen priset och bestämde mig för att växla om dom till btc... fick 11btc, skulle jag växlat dom typ igår skulle jag fått 40-50btc.
Citera
2013-04-04, 00:02
Medlem
Satte in 2bitcoins på kapiton för några dagar sedan, och ser nu att det samma dag några timmar senare ska ha gjorts en utbetalning på dom till en okänd bitcoinadress. Har någon kommit åt mitt konto eller är inte pengarna alltid tillgängliga?
Citera
2013-04-04, 00:07
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Fyfan va surt.

Har haft circa 1100 ltc en längre stund, kollade nyligen priset och bestämde mig för att växla om dom till btc... fick 11btc, skulle jag växlat dom typ igår skulle jag fått 40-50btc.
Bitcoin är en instabil "valuta", man måste vara på vakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in