2014-02-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
0 (noll) kommentarer när jag var inne nyss. Edit: Pucktrea eller nåt. Sorry....
Med andra ord har det inte kommit en enda positiv kommentar, endast sågningar som raderats.
Citera
2014-02-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nya rasistklubben Rädda Barnens UF spinner vidare på sina resonemang om att endast vita kan vara rasister. Denna gång genom att direktöversätta en amerikansk artikel, så får de med lite om slaveriet helt gratis. För som vi alla vet är vi slavägare-by-proxy genom att dela hudfärg med amerikaner som levde för hundratals år sedan.

http://rbuf.se/2014/02/darfor-finns-...nd-rasism.html
Jo men de får ju allt annat "gratis" från ett amerikanskt sammanhang: filmer, musik, TV-serier. Varför då inte konsumera och sprida också politiska produkter?

Ytterligare ett ex från samma avsändare: "Vi måste våga prata om vithetsnormen".

http://rbuf.se/2013/03/vi-maste-vaga...etsnormen.html
Citera
2014-02-28, 20:43
Medlem
rasismes avatar
Själv lägger jag ingen värdering i människan när jag menar att de är lurade. Svensken är precis som vem som helst en produkt av sin miljö och mottaglig för medialt och socialt tryck.

Att många svenskar har blivit lurade är nuvarande samhällsutveckling bevis på. Det är fåraktigt att pga tryck rätta in sig i ledet och likt en lämmel vandra utför stupet, utan en tanke på konsekvens eller de som redan stupat eftersom de själva inte ännu trillat ner i avgrunden.

Det är varken konstigt eller ens en sämre egenskap. De flesta människor är i behov av en ledargestalt som dikterar villkor och mål, vilket gör det väldigt viktigt att de i maktposition har sina prioriteringar på rätt ställe.

På svar till FG.
Citera
2014-02-28, 22:28
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Nya rasistklubben Rädda Barnens UF spinner vidare på sina resonemang om att endast vita kan vara rasister. Denna gång genom att direktöversätta en amerikansk artikel, så får de med lite om slaveriet helt gratis. För som vi alla vet är vi slavägare-by-proxy genom att dela hudfärg med amerikaner som levde för hundratals år sedan.

http://rbuf.se/2014/02/darfor-finns-...nd-rasism.html

Jag som i min enfald trodde att det var araberna som var de största slavhållarna genom tiderna. Många av dem europeer men flertalet subsaharier. Om jag inte minns fel så fanns det ett flertal artiklar under 80 talet om att denna slavhandel fortfarande pågår. Sedan kan vi diskutera om alla sk gästarbetare som lever under slavliknande förhållanden i Gulfstaterna.. Diskussionen fanns i media men verkar död idag. Framförallt gällande den arabiska slavhandeln med subsaharier.

Kanske läge för grävande journalister att ge sig på de arabiska delen av slavhandeln och göra en jämförelse med slavhandeln till USA.
Senast redigerad av hazzo 2014-02-28 kl. 22:36.
Citera
2014-02-28, 22:39
Medlem
Citat:
Nya rasistklubben Rädda Barnens UF spinner vidare på sina resonemang om att endast vita kan vara rasister.
Det låter som ett mysterium.
Missminner jag mig eller har det inte skett närmast folkmord i Afrika av afrikaner som riktats mot andra afrikaner men tillhörande en främmande stam. Det låter som något som skulle kunna sorteras in under medias bisarra rasism-term.

Hur förklarar media detta?

Finns det en geografiskt komponent kanske. En hutuer som i Afrika är rasist blir automatiskt icke-rasist när vederbörande passerar över gränsen till Sverige?
Citera
2014-02-28, 22:56
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Det låter som ett mysterium.
Missminner jag mig eller har det inte skett närmast folkmord i Afrika av afrikaner som riktats mot andra afrikaner men tillhörande en främmande stam. Det låter som något som skulle kunna sorteras in under medias bisarra rasism-term.

Hur förklarar media detta?

Finns det en geografiskt komponent kanske. En hutuer som i Afrika är rasist blir automatiskt icke-rasist när vederbörande passerar över gränsen till Sverige?

Media förklarar inte detta. Så här resonerar de: svarta kan inte vara rasister, vita är alltid rasister.
Citera
2014-03-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Jag som i min enfald trodde att det var araberna som var de största slavhållarna genom tiderna. Många av dem europeer men flertalet subsaharier. Om jag inte minns fel så fanns det ett flertal artiklar under 80 talet om att denna slavhandel fortfarande pågår. Sedan kan vi diskutera om alla sk gästarbetare som lever under slavliknande förhållanden i Gulfstaterna.. Diskussionen fanns i media men verkar död idag. Framförallt gällande den arabiska slavhandeln med subsaharier.

Kanske läge för grävande journalister att ge sig på de arabiska delen av slavhandeln och göra en jämförelse med slavhandeln till USA.
Problemet kan väl sammanfattas med att det enda andra land som Sverige intresserar sig för är USA, och det enda land som USA intresserar sig för är USA.

Så när radikalvänstern ska ut och leta tankegods som de kan fucka upp Sverige med, går de inte till Marx längre utan till Malcolm X.
Citera
2014-03-01, 00:54
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph

Så är det. Det finns en stark nationalistisk och rasistisk komponent i pk-elitens vurmande för invandring. Nationalistiskt genom att man ser Sverige som landet som är överlägset alla andra, "vi i rika Sverige" måste hjälpa andra, inte genom hjälp till självhjälp eller något annat utan att alla måste få komma hit till det fantastiska förlovade landet med världens bästa välfärd och världens bästa sjukvård. Dels så är man rasistisk när man ser ner på folk från andra länder och delar in dem i "ondingar" som förtrycker de stackars "hjälplösa" som inte klarar sig själva. Och här kommer den geografiska komponenten in, oavsett fördelningen av "ondingar" och "hjälplösingar" i ursprungslandet, så förvandlas alla till "hjälplösingar" när de passerar över gränsen in i Sverige. Det är naturligtvis absurt, folk som kommer hit måste få stanna eftersom alla andra i deras ursprungsland är elaka, men aldrig att det finns ens en liten chans att den som kommer är en av de elaka. Att man släppt in folk som deltagit i folkmord ignoreras, men likaså struntar man i folk som kan vara en tillgång....alla blir en del av den stora grå skaran av "hjälplösa" och "diskriminerade" invandrare.
Jag generaliserar men alltför mycket ser det ut så.
Citera
2014-03-01, 01:45
Medlem
Nigel Farage har nu på allvar kommit ut som en invandringskritiker. Om man tittar på opinionsmätningarna så ser man att partiet fastnat på 11-13 procentsnivån, och det tror jag beror på att man inte har visat sig vara ett pålitligt anti-invandringsparti. Man har trovärdighet som ett anti-EU-parti men ingenting mer.

Det här är mycket bra för i förlängningen så kommer Sveriges öde att avgöras i Europa och UKIP var det svaga kortet. Nu ser det ut att ändras.
Citat:
Mass immigration has left Britain an "unrecognisable" country that many people would not want to leave to their children and grandchildren, Nigel Farage has said.

In one of his strongest attacks on immigration policy, he said the arrival of migrants has some British people feeling that parts of the country are now alien to them.

In his keynote speech to Ukip's spring conference in Torquay on Friday, Mr Farage said: "It's ordinary folk, it's ordinary families that are paying the financial price.

The Ukip leader told how he went on a commuter train journey recently through south east London and did not hear anyone speaking English, leaving him feeling "awkward" and "uncomfortable".

He said: "Do I think parts of Britain are a foreign land? I got the train the other night, it was rush hour, from Charing Cross.

"It was a stopper going out and we stopped at London Bridge, New Cross, Hither Green, it was not til we got past Grove Park that I could hear English being audibly spoken in the carriage.

"Does that make me feel slightly awkward? Yes it does.

http://www.telegraph.co.uk/news/poli...el-Farage.html
Citera
2014-03-01, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Nigel Farage har nu på allvar kommit ut som en invandringskritiker. Om man tittar på opinionsmätningarna så ser man att partiet fastnat på 11-13 procentsnivån, och det tror jag beror på att man inte har visat sig vara ett pålitligt anti-invandringsparti. Man har trovärdighet som ett anti-EU-parti men ingenting mer.

Det här är mycket bra för i förlängningen så kommer Sveriges öde att avgöras i Europa och UKIP var det svaga kortet. Nu ser det ut att ändras.

http://www.telegraph.co.uk/news/poli...el-Farage.html

Ungefär som en normal stockholmare känner sig vid valfri tidpunkt man besöker Medborgarplatsen. De som inte märkt detta är södermalmshipster som direkt efter jobbet går hem och blixtvärderar bostaden på 8 olika mäklarsajter.
Citera
2014-03-01, 11:04
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Jag oroar mig desto mer för välfärdsstaten, välfärdssystemen och Sveriges ekonomi. I en värld av stora folkvandringar är det ingen bra idé att ställa i utsikt att svenska staten ska ge grundtrygghet och fritt vivre till alla och envar som anmäler sig vid ”dörren in”.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...la_3317992.svd
Oh no she didn't!
Citera
2014-03-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...la_3317992.svd
Oh no she didn't!
Är hon senil? Det är ju samma virrkärring som bestämt hävdade att det inte GÅR att minska invandringen. Den är helt låst, Migverket har all makt, vi har internationella avtal och konventioner att förhålla oss till, så det är förbjudet att röra invandringen och ingen kan göra något åt den utan bara låta den ha sin gång.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...as_8799492.svd

Det var något Timbroseminarium där hon vimsade om samma saker och blev rättad. Kort därefter skrev hon artikeln ändå.

3 månader senare varnar hon plötsligt för "lockelsen för all världens prekariat" och tycks mena att välfärden hotas om vi har svängdörrar för alla som vill hit. Nyss kunde vi ju inte göra något åt det?
Sammanfattningsvis... eh... man kan absolut inte minska invandringen men man kan öka den, och det vore farligt? Tror hon ska ägna sig åt att vara pensionär på heltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in