2014-02-28, 08:56
Medlem
Läraren och media förlorade debatten mot Åkesson i samma ögonblick som man bestämde att den skulle hållas. Korsförhöra en person om sina upplevelser som 8-åring? Är detta på riktigt? Var fanns samma PK-media för att korsförhöra "Lapp-Madde" om den påstådda slöjmisshandeln DAGEN INNAN? Nej, inga ifrågasättanden, istället tog alla idioterna på sig slöja och la ut Instagrambilder på det.

Hungern att sätta dit Åkesson är uppenbarligen många gånger större än förnuftet. Annars skulle åtminstone en person i studion ha stoppat allt och sagt vänta... allvarligt, vad håller vi på med? Hur drogs vi med i denna masspsykos? För att ett parti som vill minska invandringen till samma nivåer som våra grannländer är så provocerande att våra huvuden sprängs?
Citera
2014-02-28, 13:25
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Jag räknar visserligen inte mina empiriska observationer av fikabord i 1000-tal, men det är skillnad på fikabord och fikabord. I universitetsmiljö, tjänstemän på statliga myndigheter eller kommunala organisationer fungerar det helt enkelt inte riktigt så.

På någon sätt har nästan samtliga samtalsdeltagare i den typen av miljö resonerat sig fram till personliga åsikter som är påfallande identiska.

Det är lika gärna en läpparnas bekännelse, av rent sociala skäl så nickar man lite halv-empatiskt sådär när den lokala batikhäxan går igång om det senaste flyktingsnyftet. Sedan går man hem och läser Avpixlat med en ficklampa under täcket.

Alltså: dessa hjärntvättade PK-muppar finns naturligtvis. Det jag uppfattar som fullständigt feltänkt är själva dimensionerna i folks föreställningar. Allt sånt här går att räkna på med "guesstimates" och rimliga antaganden. På så vis har vi tidigare konstaterat att engagerade, drivande muppar i klustret av kulturmarxister/PK-debattörer inte är fler än kanske 15.000 i hela landet, varför det inte finns någon som helst anledning att lyssna på dem och deras föråldrade, relativistiska smörja.

På motsvarande sätt vore det önskvärt om FB:s förnuftiga herrar satte sig ned och funderade på hur stor den här fårskocken med "De Andra" egentligen är. Och då menar jag de som verkligen är hjärntvättade av pissljummen Bror Duktig-ideologi och följer den ända ned i valurnan. Jag menar inte folk som sitter och låtsas hålla med vid fikabordet (troligen en större grupp) och inte heller de som inte säger emot eftersom de skiter i ärendet och ägnar sig åt sin sommarstuga.

Den genuina fårskocken är inte 1 miljon människor. Jag tror inte ens att det är 100.000 pers. Alldeles för mycket hänvisas till och läggs till last på denna grupp efterblivna. Om syftet är att utröna varför inte 40% av folket röstar på SD så är De Andra ett ganska dödfött spår. Sluta stirra er blinda på döende MSM och dess likaledes döende åsikts-sympatisörer. Nu är det 2014.

Tack.

- F.G
Citera
2014-02-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Jag räknar visserligen inte mina empiriska observationer av fikabord i 1000-tal, men det är skillnad på fikabord och fikabord. I universitetsmiljö, tjänstemän på statliga myndigheter eller kommunala organisationer fungerar det helt enkelt inte riktigt så.

På någon sätt har nästan samtliga samtalsdeltagare i den typen av miljö resonerat sig fram till personliga åsikter som är påfallande identiska.

Hur många tjänstemän tror du skulle kunna sympatisera med SD vid fikabordet, (sitter tjänstemän vid fikabord btw?) för att dagen efter hamna i någon pk-medias mittuppslag över "folk med hemska åsikter" ?

Vad tror du händer för tjänstemannen efter att han hamnat på dagens nyhetsscoop? Vill företaget ha all denna negativa publicitet, att ha en massa rasisiter i företaget!

Skulle förmodligen resultera i ett möte med en högre chef varpå omplacering/avgångsvederlag skulle diskuteras.....

Har ju sett massa exempel i media där personer hängs ut i media som "rasister och sd-anhängare" så kom inte och säg att det är ett otroligt scenario! Det är snarare det mest troliga scenariot, iaf om vi snackar högre tjänstemän!
Citera
2014-02-28, 14:05
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Den genuina fårskocken är inte 1 miljon människor. Jag tror inte ens att det är 100.000 pers. Alldeles för mycket hänvisas till och läggs till last på denna grupp efterblivna.

Ibland undrar jag om inte ett bra estimat på denna grupp efterblivna skulle fås genom att inventera svenska fackeltågsdeltagare. Jag har fått för mig att det är samma fackeltåg- och Facebooksympatimänniskor som deltar överallt. Förvirrad "alla-människor-har-bara-rättigheter"-vänsterns rasistiskt antirasistiska fårskock ur kristen vänster och avgrundsvänstern. Det är låga 10-tusental tror jag, med snabb minskning.

Vi har sett facebookupprop från Anton Abeles mot gatuvåld, via en drös andra till det senaste praktfiaskot med #ossallanu som skulle ta över både Twitter och "hatsajter". Det gick sådär.
Citera
2014-02-28, 14:44
Medlem
Nya rasistklubben Rädda Barnens UF spinner vidare på sina resonemang om att endast vita kan vara rasister. Denna gång genom att direktöversätta en amerikansk artikel, så får de med lite om slaveriet helt gratis. För som vi alla vet är vi slavägare-by-proxy genom att dela hudfärg med amerikaner som levde för hundratals år sedan.

http://rbuf.se/2014/02/darfor-finns-...nd-rasism.html
Citera
2014-02-28, 14:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nya rasistklubben Rädda Barnens UF spinner vidare på sina resonemang om att endast vita kan vara rasister. Denna gång genom att direktöversätta en amerikansk artikel, så får de med lite om slaveriet helt gratis. För som vi alla vet är vi slavägare-by-proxy genom att dela hudfärg med amerikaner som levde för hundratals år sedan.

Det verkar ha slunkit igenom en kritisk kommentar. Skall bli intressant att se om det kommer fler eller om dom raderar efterhand.
Citera
2014-02-28, 15:11
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det verkar ha slunkit igenom en kritisk kommentar. Skall bli intressant att se om det kommer fler eller om dom raderar efterhand.

Rädda allautomdomvitaBarnens webbsida har inga kommentarer på sig nu vad jag kan se...
14 minuter isåfall fanns kommentaren. Har någon en screenshot?
Citera
2014-02-28, 15:11
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Huvudmotståndaren verkar vara de egna svarta som är alltför nöjda med sakernas tillstånd och hänger sig åt ett oförblommerat Onkel Tommande:
Citat:
Av de svarta ansikten som du trots allt ser, så kommer dessa inte representera åsikterna hos merparten svarta i landet, utan snarare den vita majoritetens åsikter.
Ett rent leninistiskt synsätt. Endast eliten bland de förtryckta kan inneha rätt åsikter. Just därför måste majoriteten bekämpas.
Citera
2014-02-28, 15:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Rädda allautomdomvitaBarnens webbsida har inga kommentarer på sig nu vad jag kan se...
Det gick snabbt bort. Jag skulle ha tagit en dump på det.
Det stod något i stil med. -"Jobbar ni medvetet för att misskreditera Rädda Barnens rykte? Isåfall är ni på god väg att lyckas"-.
Citera
2014-02-28, 15:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
14 minuter isåfall fanns kommentaren. Har någon en screenshot?
Jag har den gamla sidan uppe. Kommentaren löd:
Citat:
marmorhall • för 23 minuter sedan
Är det en medveten plan ni jobbar med för att fullständigt undergräva Rädda Barnens rykte?
Oavsett uppsåtet så har ni snart lyckats.
Skärmdumpat nu.
Citera
2014-02-28, 15:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Skärmdumpat nu.
Bra tack, jag borde ha varit snabbare med dumpknappen.

Detta var ju ingen kommentar med svordomar eller hat, men ändå försvann den, väldigt signifikativt för hur lågt till tak det är i den offentliga debatten.
Citera
2014-02-28, 17:18
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
0 (noll) kommentarer när jag var inne nyss. Edit: Pucktrea eller nåt. Sorry....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in