Citat:
Ursprungligen postat av
slemmigsnigel
Jag räknar visserligen inte mina empiriska observationer av fikabord i 1000-tal, men det är skillnad på fikabord och fikabord. I universitetsmiljö, tjänstemän på statliga myndigheter eller kommunala organisationer fungerar det helt enkelt inte riktigt så.
På någon sätt har nästan samtliga samtalsdeltagare i den typen av miljö resonerat sig fram till personliga åsikter som är påfallande identiska.

Det är lika gärna en läpparnas bekännelse, av rent sociala skäl så nickar man lite halv-empatiskt sådär när den lokala batikhäxan går igång om det senaste flyktingsnyftet. Sedan går man hem och läser Avpixlat med en ficklampa under täcket.
Alltså: dessa hjärntvättade PK-muppar finns naturligtvis. Det jag uppfattar som fullständigt feltänkt är själva dimensionerna i folks föreställningar. Allt sånt här går att räkna på med "guesstimates" och rimliga antaganden. På så vis har vi tidigare konstaterat att engagerade, drivande muppar i klustret av kulturmarxister/PK-debattörer inte är fler än kanske 15.000 i hela landet, varför det inte finns någon som helst anledning att lyssna på dem och deras föråldrade, relativistiska smörja.
På motsvarande sätt vore det önskvärt om FB:s förnuftiga herrar satte sig ned och funderade på hur stor den här fårskocken med "De Andra" egentligen är. Och då menar jag de som verkligen är hjärntvättade av pissljummen Bror Duktig-ideologi och följer den ända ned i valurnan. Jag menar inte folk som sitter och låtsas hålla med vid fikabordet (troligen en större grupp) och inte heller de som inte säger emot eftersom de skiter i ärendet och ägnar sig åt sin sommarstuga.
Den genuina fårskocken är inte 1 miljon människor. Jag tror inte ens att det är 100.000 pers. Alldeles för mycket hänvisas till och läggs till last på denna grupp efterblivna. Om syftet är att utröna varför inte 40% av folket röstar på SD så är De Andra ett ganska dödfött spår. Sluta stirra er blinda på döende MSM och dess likaledes döende åsikts-sympatisörer. Nu är det 2014.
Tack.
- F.G