2014-04-23, 10:41
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma

efter Thentes mäktiga kanonad mot de klassföraktande PK-journalisterna

Frågan är varför DN väljer att publicera kanonaden. Ett försök att vinna uppmärksamhet och läsare från de växande regimkritiska leden? Thentes linje passar inte i Wolos agenda, alternativt finns en annan dold agenda som handlar om att nå nya grupper eller framställa DN som en tidning med fler åsikter än en. Ska bli intressant att se om Thente törs/får svara på kritiken.
Citera
2014-04-23, 10:43
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Thomas Weber är enligt min mening Sveriges bästa kulturskribent just nu tillsammans med Oskorei, och det här är ett tydligt exempel. Båda två, (men mest Weber), påminner om Eddie Tistelgrens som skrev på Svenska Dagbladets ledarsida under nittiotalet. (...)

Detta betyder inte att ingenting har förändrats. Eddie Tistelgren var helt unik när han skrev, men idag hade han knappats setts som unik och det ska vi vara väldigt tacksamma för.
Intressant. Eddie Tistelgren kan stå som symbol för det 1990-tal då Saker Förändrades (men sedan kom det av sig).

På 1990-talet tog högern ny mark. Verk av Spengler, Jünger, Clausewitz och inte minst C. G. Jung gavs ut på finförlag och nådde acceptans. Fokus flyttades från Marx och Freud till ideellare marker.

Sedan gjorde PK-ismen en motoffensiv och stod som segrare kring 2003. Men sedan har PK-väldet börja vittra sönder. Dess tidningar har kanske "många läsare", men opinionsbildande förmåga och vassa pennor finns där inte längre.

- - -

Idag kan sådana som Thomas Weber och Oskorei, plus andra Motpolsskribenter och relevanta skribenter i Nationell Idag och Nya Tider, plus Realisten och diverse sajter åter besätta den kulturella nisch som Tistelgren skapade åt sig på sin tid (jämte Per Landin, Jonas de Geer och någon till). Och bokutgivningsmässigt så finns det idag nya aktörer som ger ut verk av högertänkare, framför allt på engelska (och svenska intellektuella läser idag sitt mesta material på engelska).

Det är samma känsla av "gryning, början, ljus" (Vilhelm Ekelund) nu som då. Fort går det inte men det gjorde det inte på 90-talet heller. Men att ta höja profilen och ta terräng från vänstern, det är vad som gäller. Från materialism, nihilism och common sense till idealism, traditionalism och andlighet. Detta är den kulturella sidan av mediakriget idag.
Senast redigerad av lampros 2014-04-23 kl. 10:54.
Citera
2014-04-23, 10:45
Medlem
envackerblommas avatar
Herr Larsson ( våldsvänsteranängare) har också surnat till på Thente o skrivet ett lamt motangrepp.
kulturartikel i snart uppköpta Helsingborgs Dagblad
http://hd.se/kultur/2014/04/23/skrie...utanforskapet/

Daniel Swedin AB, tjej på Politism samt kulturnisse på Expressen har också gett igen på Thente. Tråkiga artiklar utan minsta överraskning så länkar ej.
Överlag verkar det som nämnda PK-journos är lite ängsliga, de styrkekramar varann på Twitter, ryggdunkar "bravo" "rätt" osv. Måhända kommer detta ängsliga sidoblickande hos "de rätta stämningarnas avantgarde" av en oro för att de ska få sina försörjningslinjer avskurna, fas3 o förortsboende hotar då.
Att Sydsvenskan köper Helsingborgs Dagblad lär betyda färre jobb.
http://hd.se/skane/2014/04/23/sydsvenskan-koper-hd/
Senast redigerad av envackerblomma 2014-04-23 kl. 10:49.
Citera
2014-04-23, 10:49
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det kan hända relativt snart, och det är om kommunerna börjar expropriera hus. Jag ser framför mig en familj, barrikaderade och med jaktgevär plus illegala vapen som möter en, till numerären större poliskår med pistoler och pepparsprej. Och så händer det som inte har hänt sedan Dackefejden att trots att media skriver snyftreportage om syrier på flykt så ligger allmänhetens sympatier till hundra procent hos den hotade familjen som bara vill bo kvar i sitt hus. Då, men först då, kommer politikerna att ångra att man la ner försvaret men då är det förhoppningsvis för sent.
Jag tror snarare att svensken lämnar över vapnen illa kvickt när staten höjer rösten. Det är mycket snack om "när svensken vaknar" men ärligt talat kommer svensken aldrig att vakna, svensken kommer aldrig att slå tillbaka. Svensken är en pacificerad ynkrygg som är livrädd för lokalblaskan, helt i avsaknad av några självförsvarsmekanismer överhuvudtaget. Låt oss sluta drömma och se sanningen i vitögat, vad vi än har längtat efter så får vi anse det vara kört om det inte påförs uppifrån.
Citera
2014-04-23, 11:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Herr Larsson ( våldsvänsteranängare) har också surnat till på Thente o skrivet ett lamt motangrepp.
kulturartikel i snart uppköpta Helsingborgs Dagblad
http://hd.se/kultur/2014/04/23/skrie...utanforskapet/
AFA-Larsson refererar till Researchgruppens "kartläggning" av ”Den generelle näthataren” & konstaterar att inte bara arbetslösa bönder finns med i rapporten.
Därefter sätter han helt sonika likhetstecken mellan SD-anhängare & näthatare genom att knyta ihop det hela med en undersökning av statsvetaren Anders Sannerstedt som kartlagt vem som röstar på SD.
Citera
2014-04-23, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förmodligen avses tråden (FB) Känd nationalekonom med ny bomb - Invandringen kostar 250 miljarder/år, som just nu har 119 735 visningar.

Jo fast ska vi (ni) börja med samma sak som msm nu, att hänvisa till besökstatistik (tittar/läsarsiffror) som varje tänkande individ som förstår hur dom fungerar, förstår är fejk!?
Citera
2014-04-23, 12:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Jo fast ska vi (ni) börja med samma sak som msm nu, att hänvisa till besökstatistik (tittar/läsarsiffror) som varje tänkande individ som förstår hur dom fungerar, förstår är fejk!?
129 874 visningar nu. Givetvis fattar alla att det inte är lika med antal läsare.
Men man ser ju tydligt intresset i förhållande till andra trådar.
Citera
2014-04-23, 13:44
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Jag formulerade mig slarvigt tidigare. Det jag säger är att informationen når ut till 100.000-tals svenskar, via Flashback, Fria Tider, Avpixlat, samt Tullbergs bok i sig. Däremot är det inte 100.000-tals svenskar som aktivt debatterar den, vilket är en annan sak med kanske några tusental inblandade.

Enklaste sättet att få perspektiv är att jämföra trådens genomslag i siffror med andra FB-trådar. Och där kan man se att den redan har sprungit förbi mängder av välkända trådar, och ligger i lä endast för bjässar som t ex DogDylans "Mediekrig...".

Att säga att nyheten om Tullbergs siffror och bok fått rejält genomslag utan att någonsin ha passerat genom gammel-media är alltså, enligt mitt synsätt, helt korrekt. Och därmed har vi brutit lite ny mark för alternativa media... och mer lär det bli.

För ordningens skull.
Citera
2014-04-23, 14:03
Bannlyst
Citat:
129 874 visningar nu. Givetvis fattar alla att det inte är lika med antal läsare.
Men man ser ju tydligt intresset i förhållande till andra trådar.

Fast det fungerar ju på precis samma sätt här/nu, som när det gäller mainstreammedias "twitterstormar", trafik studsar fram och tillbaka, och det är i princip ingen som egentligen läser.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag formulerade mig slarvigt tidigare. Det jag säger är att informationen når ut till 100.000-tals svenskar, via Flashback, Fria Tider, Avpixlat, samt Tullbergs bok i sig.

Och SVT "når ut" till 10Miljoner tittare, vad menar du att det betyder?

Citat:
Däremot är det inte 100.000-tals svenskar som aktivt debatterar den, vilket är en annan sak med kanske några tusental inblandade.

Okej, jag köper några tusen...då är det ju precis lika lite/irrelevant som allt som msm tar upp och motiverar med "stormar på sociala medier".

Jag gissar att varje sida ger en visning, så 100sidor, och 100.000 visningar, är alltså 1000personer. Det är ingenting.

Citat:
Enklaste sättet att få perspektiv är att jämföra trådens genomslag i siffror med andra FB-trådar. Och där kan man se att den redan har sprungit förbi mängder av välkända trådar, och ligger i lä endast för bjässar som t ex DogDylans "Mediekrig...".

Men Aktuella Ämnen bestäms ju av moderatorerna.

Citat:
Att säga att nyheten om Tullbergs siffror och bok fått rejält genomslag utan att någonsin ha passerat genom gammel-media är alltså, enligt mitt synsätt, helt korrekt. Och därmed har vi brutit lite ny mark för alternativa media... och mer lär det bli.

Och jag säger att du har fel, du ser det du vill se, och är dessutom inkonsekvent, eftersom du värderar det här "sociala mediaintresset" annorlunda än msm´s "sociala mediaintresse".
Senast redigerad av AndersJoh 2014-04-23 kl. 14:05.
Citera
2014-04-23, 14:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
text.
Vad är det egentligen du vill ha sagt?
Citera
2014-04-23, 14:12
Medlem
Citat:
Vad är det egentligen du vill ha sagt?

Att allt ni påstår och skriver är fel, så har han blivit tillsagd att debattera.
Citera
2014-04-23, 14:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Att allt ni påstår och skriver är fel, så har han blivit tillsagd att debattera.
Inte ens det framgår speciellt tydligt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in