Citat:
Ursprungligen postat av
Benso1990
Har nämnt det för läkare men hen är ganska försiktig verkar det som, dessutom har jag förut missbrukat och det försvårar säkert en rätt inställd medicinering... Har läst att det ofta krävs högre doser för de som självmedicinerat med droger innan diagnos.
Också kroppsvikt kanske spelar in... Väger 60 kg och enligt FASS är väl 54mg högsta dos och 1mg per kg kroppsvikt ett ungefärligt mått på normaldos? Men concerta är å andra sidan en barnmedicin, inte ens godkänd för behandling av vuxna. Tillverkarna av concerta ville få den godkänd för vuxna men fanns inga studier som påvisade att concerta fungerade... Föga överaskande

Att den inte va godkänd för vuxna visste inte jag, så ska ta upp det med min läkare.
En av mina vänner har ett tidigare missbruk och han får = 2 x 54 + 1 st 18mg conserta och han väger ca. 75kg så det finns säkert inga riktiga regler om vilken dos som är rätt eller fel.
jag har med tidigare missbruk och går i substitutions behandling samtidigt som jag får conserta.
Det känns som att jag får högre dos för att dom inte vill att jag ska falla tillbaka i missbruk igen.