Citat:
Ursprungligen postat av
neonbodystyle
nope, har nyligen fått diagnos så har bara ätit concertan i lite mer än fyra veckor nu. lägga till en låg dos ritalin kanske? vet fler som funkar bra kombon concerta+ritalin. men det går ju likväl ur kroppen framåt kvällen.
Jepp, men HUR det går ur kroppen verkar vara väldigt olika, och också individuellt.
För mig så var minns-inte-vilket-depot-märke jävligt irriterande då det orsakade "kribbel" och "fysisk ångest" (kändes typ som pulsen rusade, men den var helt normal) i 2-4 timmar.
Medan däremot snabbverkande orsakar typ 20 minuter när jag känner mig litet klumpig (skulle gärna ha en tredje och fjärde hand - men det vill jag omedicinerad också), och sedan 5 minuters lättretlighet när den försvinner. Och det varierar det också - ibland märker jag knappt nånting, ibland blir jag jätteirriterad, eller känner mig jättetrög och har svårt att hitta ord. Men det går alltså om _snabbt_.
Jag har av och till testat betablockerare mot sånt där lätt obehag som känns som hög puls - funkar sådär på depot-metylfenidats avtändning, men bättre om det blir en dag med mycket stimulanter och det därför känns litet spänt.