Citat:
Ursprungligen postat av Culver
Glöm inte att berätta att du tar steroider. Om nu du tar allt det som står där nere under dina inlägg. Steroider har en förmåga att ändra en person helt och hållet.
Det är många kroppsbyggare som är intresserade av amfetamin preparaten man får efter en adhd diagnos.
Hej.
Adhd här och tränat snart 30år på gym, är "Athletic fitness typen", kroppsbyggare för mig är bodybuilders. Med kläder på så "ser" jag inte så muskulös/stor ut då jag alltid har haft lågt underhudsfett och jag har fått uppleva mycket mindre "stigma" rörande alla fördomar kring kroppsbyggning men jag känner stor igenkänning med "byggarpersonligheterna".
Mina 30år på gym har inte gett mig någon utpräglad erfarenhet av att steroider förändrar en person utan valet att satsa helhjärtat på kroppsbyggningen som livsstil är anledningen, men det är "lättast" att ge steroiderna skulden för personlighetsutvecklingen. Är det verkligen så svårt att "se" personen, se hur personen assimilerar sin omgivning som en naturlig del av att man helhjärtat hänger sig åt kroppsbyggningen som livsstil. Precis samma sak händer med alla människor som i åldern 18-25 beslutar sig för att hänge sig åt någonting, oavsett "livsstilsval": golf, kroglivet, affärslivet, vagabondlivet osv. De förändrar sig för att de vill och släpper fram sitt innersta jag.
Många kroppsbyggare använder träning som substitut för adhd medicin, när de får sin medicin hittar de en inre ro som tripplar utkomsten av vad de vill med sitt livsval och energin de lägger på sin träning då stormen i huvudet lugnar sig INTE bara 2tim efter endorfinkicken ifrån träningen utan hela dygnet.
Jag jag tar adhd-medicin sedan länge och även "age-hormone-therapy" båda under läkares översyn och det är
inte "läkaren" runt hörnet

Jag har vågat öppna mitt inre för läkarna och de har hjälpt/trott på mig; sensomoral, släpp jantelagstänket som utgår ifrån att alla är illasinnade och försöker vara bättre enbart av skälet att sätta sig på din självkänsla. Människor vill väl med sina råd till andra även jag, men det beror på hur ärlig du vågar vara mot dig själv om mitt råd tolkas som välvilja eller illvilja.
Mvh,
LL