2014-02-18, 23:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De kan nog ta alla lag sett till spelare de har. Frågan är ju om Zlatan ska höja sig och vara lika bra när det verkligen gäller. Han har ju visat att det inte riktigt finns där. "Det extra" att vara bra när det verkligen gäller i vinna eller försvinna. Med den form han visar nu så är det är upp till bevis.

Så det har inte varit vinna eller försvinna hittills under säsongen? Cupen i Frankrike, Sverige mot Portugal, hela jävla Sveriges kval var vinna eller försvinna där Zlatan var topp-3 i varje match. Idag var vinna eller försvinna. Mot Barca förra året. Mot Barca året innan det, etc, etc, etc. Vilka matcher har snarare Zlatan underpresterat i under de senaste åren då det verkligen gällt? Inte många.

Och då har jag inte ens nämnt alla toppmöten som han avgjort i grupp- och ligaspel. Svåra matcher.
Citera
2014-02-18, 23:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
De enda lag som jag är rädd för i kvartsfinalen är Bayern Munchen och Real Madrid. Real ser allt stabilare ut och har en otroligt potential. Barcelona kryssade PSG mot 2ggr förra året och i år är PSG mycket bättre, mer spets, mer bredd och bättre mittfält. Tror PSG tar Barcelona.

Tror inte PSG vinner (någonstans måste man då möta Bayern troligtvis) men beroende på lottning kan man gå ända till final.

Tror nog också Barca är det enklare laget just nu. Även om det bär emot att säga Barca som enkelt Bayern ser ut som det absolut tyngsta att möta men som jag sa innan PSG kan slå alla, frågan vi alla ställer oss är om Z nu är redo att reda ut stormen. Han har inte varit bra när det kommit till avgöranden tidigare så detta är ju verkligen hans chans att visa sin storhet.
Citera
2014-02-18, 23:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Så det har inte varit vinna eller försvinna hittills under säsongen? Cupen i Frankrike, Sverige mot Portugal, hela jävla Sveriges kval var vinna eller försvinna där Zlatan var topp-3 i varje match. Idag var vinna eller försvinna. Mot Barca förra året. Mot Barca året innan det, etc, etc, etc. Vilka matcher har snarare Zlatan underpresterat i under de senaste åren då det verkligen gällt? Inte många.

Och då har jag inte ens nämnt alla toppmöten som han avgjort i grupp- och ligaspel. Svåra matcher.

Men snälla nån. Sverige kvalificerade ju inte ens... Z lag har inte gått till final i CL någonsin (trots ett otal antal lag). Vad mer bör jag säga. Han har inte presterat när det verkligen gällt helt enkelt.
Citera
2014-02-18, 23:41
Medlem
Ständigt dessa jävla troll i den här tråden. Snälla, gör alla en tjänst och försvinn.
Citera
2014-02-18, 23:41
Medlem
Jag vill leva, jag vill dö i Zverige!
Citera
2014-02-18, 23:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Ständigt dessa jävla troll i den här tråden. Snälla, gör alla en tjänst och försvinn.

Den dagen Z vinner CL (eller kanske tom bara spelar en CL-final) så lovar jag att sluta skriva i tråden och böjer mig för Zs överlägsenhet
Citera
2014-02-18, 23:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Men snälla nån. Sverige kvalificerade ju inte ens... Z lag har inte gått till final i CL någonsin (trots ett otal antal lag). Vad mer bör jag säga. Han har inte presterat när det verkligen gällt helt enkelt.
Det är en lögn, däremot har han vikt ner sej många gånger men å andra sidan finns det många exempel på att han har levererat när det verkligen gäller.

Zlatan gjorde två mål mot Portugal. Hur är det att inte leverera?
Citera
2014-02-18, 23:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är en lögn, däremot har han vikt ner sej många gånger men å andra sidan finns det många exempel på att han har levererat när det verkligen gäller.

Zlatan gjorde två mål mot Portugal. Hur är det att inte leverera?

Sverige gick inte vidare...
Citera
2014-02-18, 23:47
Medlem
Zlatan sååån king!
Citera
2014-02-18, 23:49
Medlem
junazs avatar
Citat:
Sverige gick inte vidare...
Och det skyller du enbart på Zlatan? Du vet att det är 11 spelare i varje lag? Knappast Zlatans fel att han har tio medspelare som alla är sämre än det portugisiska laget.

Han gjorde enda målet mot Kazakstan samt avgörande målet mot Österrike som tog oss till playoff. Hur är det att inte leverera när det gäller?
Citera
2014-02-18, 23:49
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Den dagen Z vinner CL (eller kanske tom bara spelar en CL-final) så lovar jag att sluta skriva i tråden och böjer mig för Zs överlägsenhet

Var det dig han syftade på när han nämnde troll? Nu har jag läst tråden dåligt, men jag tycker du håller hyfsat saklig ton. Nåväl, du är väl medveten om att det finns mängder av stora spelare som inte nått CL-final? Det är inte det enda som definierar en stor spelare.
Citera
2014-02-18, 23:53
Medlem
Bryr mig inte om Zlatan vinner CL eller inte. Han är en Gud för mig. Jag ber till honom varje dag!
Bäst är han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in