Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 12:51
  #10741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Då bör man kunna konkludera att Milan tackade nej till Zlatan mot slutet av United-tiden och att han därför tvingades välja ett alternativ längre ner på önskelistan: Galaxy.

Lite bedårande ändå att Zlatan kommer dragandes med Milan i sin lögn. Europa League-klubben på dekis som har mindre omsättning än West Ham.

På vilket sätt är det en lögn? Milans sportchef säger ju att dom ville ha honom.

Vi kan också konkludera att Mirabelli var en usel sportchef:
200 miljoner Euro investerat, och laget kom 30 poäng bakom ettan.
Milan uteslöts ur Europa League eftersom dom bröt mot FFP (CAS ändrade dock sen domen, efter Milan fått nya ägare).
Mirabelli fick sparken efter drygt ett år på posten, och lämnade Milan i en svår ekonomisk sits...
Citera
2018-12-10, 13:03
  #10742
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
På vilket sätt är det en lögn? Milans sportchef säger ju att dom ville ha honom.

Jag utgår bara från BarryHeros inlägg i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Milan-ryktet är fejk. Zlatan använder det för att sätta press på Galaxy. Han vill att de ska satsa ordentligt och hotar med att lämna för Milan.

I verkligheten är Zlatan klar med Europa.

Men hur som helst verkar Milan alltså ha tackat nej till Zlatan innan övergången till MLS.
Citera
2018-12-19, 13:26
  #10743
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Uppgifter: Zlatan blir bäst betald någonsin

Bäst betald någonsin

Samtidigt meddelade klubben också att svensken blir en så kallad ”designated player” – en av max tre spelare som inte omfattas av lönetaket – och därmed skulle höja sin lön som i fjol låg runt 12 miljoner kronor.

Och nu avslöjas svenskens nya lön.

Enligt LA Times-journalisten Kevin Baxter, som följer LA Galaxy på nära håll, kommer att ligga runt 72 miljoner kronor – vilket skulle göra Ibrahimovic till den bäst betalde spelaren någonsin i MLS.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...etald-nagonsin

Det är fint. Kunna fortsätta briljera i en sopliga och få dessa pengar! Nog bra val att inte gå till t.ex Milan.
Citera
2018-12-21, 01:36
  #10744
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är fint. Kunna fortsätta briljera i en sopliga och få dessa pengar! Nog bra val att inte gå till t.ex Milan.
Toffeln Zlatan låter Helena bestämma igen. Tråkigt. Han har redan slösat 1 säsong i pissligan och väljer alltså att förlänga? Kanske har något på gång med film i Hollywood? Skulle inte förvåna mig. Nästan bud på att åka ner dit och se en match med Zlatan nu.
Citera
2019-01-04, 12:59
  #10745
Medlem
BarryHeros avatar
Vad tycker ni om Zlatan-boken "Jag är fotboll"?

Någon mer som har reagerat på att Fredrik Ljungberg nämns vid namn 6-7 gånger till skillnad från i "Jag är Zlatan" där Ljungberg hette "Primadonnan" och "en spelare från Halmstad"?

Med tanke på hur lite text det är i boken så är jag förundrad över alla slarvfelen. Calciopolo hände inte 2008, Zlatan skrev inte på för Inter 2008, Zlatan vann inte franska skytteligan 2014/15, intervjun med Andrea Pirlo kan omöjligt ha tagit plats 2016 eftersom han känner till Zlatans övergång till Galaxy, m.m.
Citera
2019-01-04, 13:40
  #10746
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad tycker ni om Zlatan-boken "Jag är fotboll"?

Någon mer som har reagerat på att Fredrik Ljungberg nämns vid namn 6-7 gånger till skillnad från i "Jag är Zlatan" där Ljungberg hette "Primadonnan" och "en spelare från Halmstad"?

Med tanke på hur lite text det är i boken så är jag förundrad över alla slarvfelen. Calciopolo hände inte 2008, Zlatan skrev inte på för Inter 2008, Zlatan vann inte franska skytteligan 2014/15, intervjun med Andrea Pirlo kan omöjligt ha tagit plats 2016 eftersom han känner till Zlatans övergång till Galaxy, m.m.

Herregud vilka grova missar. Att påstå att Calciopoli skulle ha skett 2008 är ju helt kriminellt att skriva i en fotbollsbok.
Citera
2019-01-19, 18:38
  #10747
Medlem
Tänkt på en sak gällande Ibrahimovic.
Kollade igenom några gamla klipp med Ferenc Puskas. Visst gjorde han ett par fina mål men jag har nog aldrig sett en spelare göra så många fina mål på en kontinuerlig basis som Zlatan.

Borde inte Puskaspriset som går till det finaste målet heta Ibrahimovicpriset?

Off topic tror jag att Camp Nou kommer byta namn till Lionel Messi stadium eller liknande. Som Giuseppe Meazza osv. Det lär dock dröja ett tag efter att Messi lagt skorna på hyllan.
Citera
2019-01-24, 14:22
  #10748
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en amerikansk NFL fan (amerikansk fotboll) som tittar och reagerar på Zlatans berömda mål.
Citera
2019-01-25, 01:06
  #10749
Medlem
Generalanderssons avatar
En grej som inte jag förstår med Zlatan är varför han valde Milan och att gå tillbaka till Serie A efter sejouren i Barcelona.. snubben hade ju redan vunnit allt som är möjligt att vinna i Italiensk fotboll.. varför gick han då inte istället till ngn toppklubb i England eller Tyskland? jag minns att det då snackades om en möjlig övergång från Barca till Man City.. men var det några andra engelska/tyska klubbar som ville signa Zlatan i 2010?.
Citera
2019-01-25, 07:28
  #10750
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
En grej som inte jag förstår med Zlatan är varför han valde Milan och att gå tillbaka till Serie A efter sejouren i Barcelona.. snubben hade ju redan vunnit allt som är möjligt att vinna i Italiensk fotboll.. varför gick han då inte istället till ngn toppklubb i England eller Tyskland? jag minns att det då snackades om en möjlig övergång från Barca till Man City.. men var det några andra engelska/tyska klubbar som ville signa Zlatan i 2010?.
Ja. Milan var ju lite på nedgång redan då..även om han hjälpte dom med att vinna ligan första säsongen, så var det ju ganska klart att han inte skulle kunna stanna där särskilt länge. Senaste gången dom vann något. Dessutom kändes det lite onödigt att gå dit när han redan spelat för både Juventus och Inter. Blir lite onödigt att få en påtaglig "horstämpel". Toppklubb i England, Bayern eller PSG (istället för några år efteråt) hade känts mer rimligt då.
Citera
2019-01-25, 09:31
  #10751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Milan var ju lite på nedgång redan då..även om han hjälpte dom med att vinna ligan första säsongen, så var det ju ganska klart att han inte skulle kunna stanna där särskilt länge. Senaste gången dom vann något. Dessutom kändes det lite onödigt att gå dit när han redan spelat för både Juventus och Inter. Blir lite onödigt att få en påtaglig "horstämpel". Toppklubb i England, Bayern eller PSG (istället för några år efteråt) hade känts mer rimligt då.

Känns som en Mino-grej att låta honom gå till ACM. Håller helt med dig att han kunnat utmana sig själv. Antingen i en annan liga eller ett annat spanskt lag. Varför inte R.M. tex Jag vet inte hur man såg på honom i PL under och ffa efter barca-tiden. Kan det vara så att det inte fanns några riktigt seriösa bud från toppklubbarna?

Har kollat lite i hans bok. Han verkar fortfarande ha hjärta kvar för Flygare (eftersom han nämner honom ett antal ggr). Tror absolut på en återförening mellan grabbarna från Malmö.

Påfallande få intervjuer från landslaget. Bara Henke och nån "materialare", vad jag kan minnas. Även från Barca var det få instick (bara Henry och han var ju knappast "het" i Barca). Kanske genomgående så i lag han varit mindre populär i??? Eller har jag missat nåt...

Annars tycker jag boken ger ett slätt intryck (även om den till storleken är som två tegelstenar). Alla intervjuer med andra spelare/tränare är påfallande lika; positiva ordalag om spelaren Z (även om vissa hintar om att han inte tillhör de absolut bästa) - nåt annat var väl inte att vänta. Sen tar vissa upp smågruff eller bråk som de haft med honom. Vilket kanske är naturligt. Kanske inte?

Även onödigt av Z att inte unna Granen en guldboll. Killen har 10 bollar och bölar för att han inte fick ytterligare en. Omoget. Dessutom är jag inte helt säker på om Z var så överlägsen just den aktuella säsongen. Granen var ju grym i landslaget men ffa foppa var ju riktigt het (i CL o bundes) om jag inte minns helt fel.

Men boken går inte så mycket på djupet vad gäller människan Z. Tycker den kunde lika gärna kunde varit osläppt.

Hur går det egentligen för Zlatans business? Känns inte som att nåt fastnat. I början av karriären gjorde han inte reklam för nåt men sen har det blivit proppen ur. Tycker han skulle satsat på betydligt färre grejer men med mer kvalitet, exklusivare.
__________________
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2019-01-25 kl. 09:43.
Citera
2019-01-25, 12:12
  #10752
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dessutom kändes det lite onödigt att gå dit när han redan spelat för både Juventus och Inter. Blir lite onödigt att få en påtaglig "horstämpel". Toppklubb i England, Bayern eller PSG (istället för några år efteråt) hade känts mer rimligt då.

Du är helt fel ute. PSG var en helt irrelevant klubb 2010 som inte vunnit ligan sedan 1994 och hade totalt 2 ligaguld någonsin. Arabpengarna kom först ett år senare.

Kolla på den här truppen liksom (och lägg märke till att Giuly är 34 och Makélélé 38): https://en.wikipedia.org/wiki/2010–1...in_F.C._season

Till och med efter arabpengarna dröjde det några år innan PSG blev en klubb som på allvar kunde hävda sig i Europa. Det var faktiskt så att Zlatans PSG-flytt kändes lite som ett antiklimax till och med 2012. PSG var inte alls samma superklubb då som nu.
__________________
Senast redigerad av LordLancaster 2019-01-25 kl. 12:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback