2014-02-18, 21:43
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Är man kung så är man. Leder skytteligan i CL med 10 mål på 6 matcher!
Verkligen en helt otrolig spelare. Enligt mig bättre än Ronaldo men det har jag under åren fått utstå en hel del kritik för att tycka.

Tror ni C.Ronaldo matchar Ibras målstatistik i CL nu mot FC Schalke 04? Kanske finns risk för det...

Någon som vet vad rekordet i antal gjorda mål ligger på i CL förresten?
Citera
2014-02-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Verkligen en helt otrolig spelare. Enligt mig bättre än Ronaldo men det har jag under åren fått utstå en hel del kritik för att tycka.

Tror ni C.Ronaldo matchar Ibras målstatistik i CL nu mot FC Schalke 04? Kanske finns risk för det...

Någon som vet vad rekordet i antal gjorda mål ligger på i CL förresten?

Messi har rekordet på 14 mål under en säsong. Det var när han gjorde 5mål i en match mot om jag kommer ihåg rätt, Bayer Leverkusen. Kul om Zlatan kunde upprepa det idag .
Ett mål till iaf så kanske han kan hålla Ronaldo bakom.

Ronaldo gör ju garanterat minst 1 mål mot Schalke, skulle tippa 2-3 (på båda matcherna) så det blir nog tufft ändå.
Citera
2014-02-18, 22:26
Medlem
Får skottläge med vänstern, bombar upp den i krysset i drygt 100 km/h. Big whoop wanna fight about it?

Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Messi har rekordet på 14 mål under en säsong. Det var när han gjorde 5mål i en match mot om jag kommer ihåg rätt, Bayer Leverkusen. Kul om Zlatan kunde upprepa det idag .
Ett mål till iaf så kanske han kan hålla Ronaldo bakom.

Ronaldo gör ju garanterat minst 1 mål mot Schalke, skulle tippa 2-3 (på båda matcherna) så det blir nog tufft ändå.
Zlatan uppe på 10 redan i första åttondelen, 14 är ju inte omöjligt att nå upp till. Sen gäller det att hålla såväl Ronaldo som Messi bakom sig, rekordet ser ju ut att slås. Hur långt respektive lag går kommer givetvis spela stor roll.

CL-bucklan tillsammans med skytteligavinst hade sett bra ut på hans CV.
Citera
2014-02-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Får skottläge med vänstern, bombar upp den i krysset i drygt 100 km/h. Big whoop wanna fight about it?

Zlatan uppe på 10 redan i första åttondelen, 14 är ju inte omöjligt att nå upp till. Sen gäller det att hålla såväl Ronaldo som Messi bakom sig, rekordet ser ju ut att slås. Hur långt respektive lag går kommer givetvis spela stor roll.

CL-bucklan tillsammans med skytteligavinst hade sett bra ut på hans CV.

Lite för bra, vill inte att han får för sig att lägga v på topp. Men det är nog ingen risk. Han kan ju isåfall bli först med att vinna CL 2 år i rad så har han verkligen tagit revansch i CL.

Samt att han nog vill spela ett EM till.
Citera
2014-02-18, 22:47
Medlem
Tror att Zlatan får tufft att slå rekordet på 14 mål. Att han vilar mot hemma mot Leverkusen är ju heller inte orimligt.
Citera
2014-02-18, 22:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Kan han kanske äntligen få spela en CL-final? Nja troligen inte, det går kommer gå som vanligt när det kommer lite tuffare motstånd
Citera
2014-02-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan han kanske äntligen få spela en CL-final? Nja troligen inte, det går kommer gå som vanligt när det kommer lite tuffare motstånd

De enda lag som jag är rädd för i kvartsfinalen är Bayern Munchen och Real Madrid. Real ser allt stabilare ut och har en otroligt potential. Barcelona kryssade PSG mot 2ggr förra året och i år är PSG mycket bättre, mer spets, mer bredd och bättre mittfält. Tror PSG tar Barcelona.

Tror inte PSG vinner (någonstans måste man då möta Bayern troligtvis) men beroende på lottning kan man gå ända till final.
Citera
2014-02-18, 23:02
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Tror att Zlatan får tufft att slå rekordet på 14 mål. Att han vilar mot hemma mot Leverkusen är ju heller inte orimligt.

Han lär nog kunna påverka om han säger att han hellre vill vila från ligaspelet. Herr Ibra är nog inte helt ovetandes om skytteligaplaceringen och om vem hans konkurrent (återigen) är...
Citera
2014-02-18, 23:08
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger

Med tanke på att de envisas med att låta honom spela varenda match mot bottenlag i franska ligan tror jag inte han kommer vila i en CL-match. Dessutom misstänker jag att Zlatan själv har en hel del att säga till om i det fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Kräver nog en hel del flyt i lottningen. De bör ha turen att få slippa Bayern och Barcelona innan finalen om det ska vara möjligt är jag rädd.
Citera
2014-02-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Med tanke på att de envisas med att låta honom spela varenda match mot bottenlag i franska ligan tror jag inte han kommer vila i en CL-match. Dessutom misstänker jag att Zlatan själv har en hel del att säga till om i det fallet.

Kräver nog en hel del flyt i lottningen. De bör ha turen att få slippa Bayern och Barcelona innan finalen om det ska vara möjligt är jag rädd.

Man chansar knappast att vila Zlatan i ligan när det endast skiljt 2-3 poäng till Monaco. De senaste omgångarna har PSG dock dragit iväg till 5 poäng så om det fortsätter finns ju utrymme för honom att vila i ligan. PSG spelar ligaomgång 4 dagar innan returen och 3 dagar efter.
Citera
2014-02-18, 23:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea

De kan nog ta alla lag sett till spelare de har. Frågan är ju om Zlatan ska höja sig och vara lika bra när det verkligen gäller. Han har ju visat att det inte riktigt finns där. "Det extra" att vara bra när det verkligen gäller i vinna eller försvinna. Med den form han visar nu så är det är upp till bevis.
Citera
2014-02-18, 23:36
Medlem
så jävla bra zlatan är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här