2014-02-18, 23:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Var det dig han syftade på när han nämnde troll? Nu har jag läst tråden dåligt, men jag tycker du håller hyfsat saklig ton. Nåväl, du är väl medveten om att det finns mängder av stora spelare som inte nått CL-final? Det är inte det enda som definierar en stor spelare.

Tack. Jo tror det var mig han menade. Jag har inte sagt något annat. Min resa i hela den här Zlatan-affären har varit angående om han ska kallas Sveriges bästa någonsin. Där har jag haft mina frågor angående detta just att prestera när det verkligen gällt i landskamp slutspel och slutspel i CL. Kan hända att jag blir motbevisad i denna omgång av CL men för mig har han alltid svikit när det gällt som mest.
Citera
2014-02-18, 23:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sverige gick inte vidare...
Så för att Sverige inte gick vidare betyder de att Zlatan inte levererade? Hur tänker du?
Citera
2014-02-18, 23:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Och det skyller du enbart på Zlatan? Du vet att det är 11 spelare i varje lag? Knappast Zlatans fel att han har tio medspelare som alla är sämre än det portugisiska laget.

Han gjorde enda målet mot Kazakstan samt avgörande målet mot Österrike som tog oss till playoff. Hur är det att inte leverera när det gäller?

Det är lite att leda att vara den som vinner. Det är ju Z inte gjort varken i CL eller i landslaget. Sett till landslaget så har vi ju faktiskt aldrig varit så dåliga som vi är just nu. Trots då tidernas bästa i laget som vissa påstår. Det ter sig lite konstigt för mig.
Citera
2014-02-19, 00:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så för att Sverige inte gick vidare betyder de att Zlatan inte levererade? Hur tänker du?

Jag menar har vi tidernas bästa landslagsspelare hos oss ska vi väl åtminstone gå vidare? Vi har dessutom haft tre svenska landsspelare som spelat och haft en stor roll i tre CL-finaler de senaste 15 åren. Ingen Zlatan där heller.
Citera
2014-02-19, 00:06
Medlem
Citat:
Jag menar har vi tidernas bästa landslagsspelare hos oss ska vi väl åtminstone gå vidare? Vi har dessutom haft tre svenska landsspelare som spelat och haft en stor roll i tre CL-finaler de senaste 15 åren. Ingen Zlatan där heller.

Vi har samtidigt ett av tidernas sämsta landslag i övrigt. Zlatan tog oss till playoff så han levererade ju när det behövdes och sen levererade han även i play-offen (fast i första matchen var han blek) fast Ronaldo och Portugal levererade mer.
Citera
2014-02-19, 00:13
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Tack. Jo tror det var mig han menade. Jag har inte sagt något annat. Min resa i hela den här Zlatan-affären har varit angående om han ska kallas Sveriges bästa någonsin

Det där blir mest meningslöst subjektivt tyckande. För mig är det ändå otvivelaktigt hur man än ser på det - han är den överlägset bästa svenska fotbollsspelaren någonsin. Blir bara orättvist om du räknar in landslagsmeriter med tanke på vilken medioker generation av medspelare han fått oturen att hamna i. Utan Zlatan skulle vi knappast kommit så långt som att få kvala mot Portugal.
Citera
2014-02-19, 00:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Vi har samtidigt ett av tidernas sämsta landslag i övrigt. Zlatan tog oss till playoff så han levererade ju när det behövdes och sen levererade han även i play-offen (fast i första matchen var han blek) fast Ronaldo och Portugal levererade mer.

Men du måste ärligt erkänna att Zlatan inte levererat när det verkligen gällt vare sig i landslag eller de otal klubblag han representerat? Finns inga klubbfans som älskar honom, för han har aldrig givit det där extra. Kanske kan han det med PSG men jag har mina tvivel att han viker sig när det verkligen gäller.
Citera
2014-02-19, 00:18
Medlem
junazs avatar
Citat:
Men du förstår ju inte att han inte spelar ensam på plan? Han levererade i kvalet, men det gjorde inte hans tio medspelare och således gick vi inte vidare (extremt generaliserat givetvis). En spelare kan inte själv vinna mot ett helt lag. Vad är det du inte begriper?
Citera
2014-02-19, 00:21
Medlem
anteri17s avatar
Zaedrews verkar ändå vara vettig ur en intellektuell synvinkel. Man kan tydligt märka att han provocerar. Ingen kan vara så dum som att upprepa urusla argument över flera års tid i samma tråd. Det är en liten provokatör vi har att göra med.
Citera
2014-02-19, 00:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Det där blir mest meningslöst subjektivt tyckande. För mig är det ändå otvivelaktigt hur man än ser på det - han är den överlägset bästa svenska fotbollsspelaren någonsin. Blir bara orättvist om du räknar in landslagsmeriter med tanke på vilken medioker generation av medspelare han fått oturen att hamna i. Utan Zlatan skulle vi knappast kommit så långt som att få kvala mot Portugal.

Tycker det är rätt sorgligt hur du kan tycka det. Har du du inte sett tidigare år när vi gått till slutspel, när vi haft spelare med i CL-finaler? För min del är det bara sorgligt hur mycket uppmärksamhet Z får sett till vad han faktiskt uträttat sett till tidigare landslagsspelare. Är precis som han kan inte göra något fel alls, fastän han inte uträttat ett skit sett till vårt landslag eller de lag han spelat i. Visst bra sett till att vara typ 4 eller 5 i världen men det har vi haft spelare förr som varit. Vad som betyder något är vad du vinner eller hur långt du kommer i typ CL!
Citera
2014-02-19, 00:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Så med andra ord menar du att eftersom vi inte gick vidare så har han inte levererat.

Synd då för exempelvis Di Natale att han aldrig levererat trots sina skytteligavinster. Synd för Ronaldo att han aldrig levererat för Portugal då dom troligtvis inte kommer vinna VM. Tråkigt för Gareth Bale att han aldrig levererat för Tottenham eller Wales.. Förstår du hur dåligt ditt argument är?

Zlatan hade sin bästa chans att vinna CL i Barcelona, hade han stannat kvar skulle titeln förmodligen vinnas för eller senare men sen gick det som det gick..
Citera
2014-02-19, 00:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Zaedrews verkar ändå vara vettig ur en intellektuell synvinkel. Man kan tydligt märka att han provocerar. Ingen kan vara så dum som att upprepa urusla argument över flera års tid i samma tråd. Det är en liten provokatör vi har att göra med.

Tack! Jo har "provocerat" nu i ett antal år. Alltid samma sak, att Z kommer leverera, han kommer vinna CL. Vänta bara! Han ledde inte vårt landslag till slutspel ens (antar att de var de uslaste någonsin i svensk landslagshistoria)... Men han är bäst "egentligen" men har bara fått spela med usla spelare typ. Jag väntar fortfarande. Men i år kanske det då kommer till slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in