Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det intressanta är 3 skytteligasegrar trots att han inte bara är en målskytt. Inte många som ens har tre skytteligasegrar och definitivt inte med tre olika klubbar. Z slår ifrån kritiken ännu än gång.
På tal om kritiker. Året 2012 var det året som helt skulle ta död på dem allra sista Zlatan-kritikerna till det svenska landslaget. Det finns numera inte någon vanlig frisk person längre som fortfarande inte vill ha med Zlatan i ett svenskt fotbollslandslag. Jag minns i början av tiden på mitt medlemskap här på Flashback, då det fortfarande fanns massvis med skribenter som ständigt argumentera mot Zlatan i ett svenskt fotbollslandslag. Även personer från det verkliga livet.
Det skulle ta 10 år med Zlatan i landslaget för dessa att inse att dem hade fel. Så förbannat tragiskt. För fan, deras egna landslagsman. Så på tal om rekord. Har det i huvudtaget förekommit förut i något annat landslagssammanhang att det funnits så många kritiker till en så stor idrottsman trots han spelat för deras egna land?
Det skulle krävas ett snitt på 1 mål/match (11/11), under år 2012 i landslaget. Varav 2 av dem gjorda i ett EM-mästerskap + skytteliga vinnare i Serie A för att dem sista kritikerna som så stort till antalet dem var, skulle försvinna. Har nog aldrig sett make på vad rövknullade Zlatan-kritikerna blev förra året.
Och det ska jag som en sann Zlatan-fanatiker utbringa en skål för. Tack för mig.