2013-03-09, 18:54
Bannlyst
Nu ligger Mutu bara 17 mål bakom.
Citera
2013-03-09, 18:58
Medlem
Mellbergans avatar
Zlatan räddar PSG igen med 2 mål.

När får man reda på hur det blir med Zlatans CL: dom? Och stämmer det verkligen att om den här överklagan nu inte går igenom, så kommer Ibra att missa båda matcherna CL matcherna?
Citera
2013-03-09, 22:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Javisst, men nu så jämförde jag spelarna enbart efter hur de kan göra mål. Zlatan är ju en grym framspelare men det var inte det jag pratade om.

Angående straffar så är det just hårt man ska skjuta, Zlatan har otrolig kraft. Det som är svårt är att skjuta väldigt hårt men ändå hålla hög precision. Det är han riktigt bra på. Även när målvakterna är på bollen så räddar dem inte.

När missade Zlatan en straff senast? Nån gång i Italien har jag sett honom bränna en straff men jag kan inte minnas när det var, så längesedan var det

Var det inte i hans första match i Milan och de mötte Cesena borta?
Citera
2013-03-09, 22:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var det inte i hans första match i Milan och de mötte Cesena borta?
Jo det stämmer, sen dess har han slagit 17 straffar varav samtliga är mål.. Riktigt fint facit
Citera
2013-03-11, 22:26
Medlem
Nu är det väl närmast 99 % säkert att han kommer att vinna den franska skytteligan. Kanske lite långsökt, men hur vanligt har det varit att någon vunnit skytteligan två år i rad i två olika ligor?
Citera
2013-03-11, 23:02
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Nu är det väl närmast 99 % säkert att han kommer att vinna den franska skytteligan. Kanske lite långsökt, men hur vanligt har det varit att någon vunnit skytteligan två år i rad i två olika ligor?

Det intressanta är 3 skytteligasegrar trots att han inte bara är en målskytt. Inte många som ens har tre skytteligasegrar och definitivt inte med tre olika klubbar. Z slår ifrån kritiken ännu än gång.
Citera
2013-03-11, 23:43
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det intressanta är 3 skytteligasegrar trots att han inte bara är en målskytt. Inte många som ens har tre skytteligasegrar och definitivt inte med tre olika klubbar. Z slår ifrån kritiken ännu än gång.
På tal om kritiker. Året 2012 var det året som helt skulle ta död på dem allra sista Zlatan-kritikerna till det svenska landslaget. Det finns numera inte någon vanlig frisk person längre som fortfarande inte vill ha med Zlatan i ett svenskt fotbollslandslag. Jag minns i början av tiden på mitt medlemskap här på Flashback, då det fortfarande fanns massvis med skribenter som ständigt argumentera mot Zlatan i ett svenskt fotbollslandslag. Även personer från det verkliga livet.

Det skulle ta 10 år med Zlatan i landslaget för dessa att inse att dem hade fel. Så förbannat tragiskt. För fan, deras egna landslagsman. Så på tal om rekord. Har det i huvudtaget förekommit förut i något annat landslagssammanhang att det funnits så många kritiker till en så stor idrottsman trots han spelat för deras egna land?

Det skulle krävas ett snitt på 1 mål/match (11/11), under år 2012 i landslaget. Varav 2 av dem gjorda i ett EM-mästerskap + skytteliga vinnare i Serie A för att dem sista kritikerna som så stort till antalet dem var, skulle försvinna. Har nog aldrig sett make på vad rövknullade Zlatan-kritikerna blev förra året.

Och det ska jag som en sann Zlatan-fanatiker utbringa en skål för. Tack för mig.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-03-11 kl. 23:49.
Citera
2013-03-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
På tal om kritiker. Året 2012 var det året som helt skulle ta död på dem allra sista Zlatan-kritikerna till det svenska landslaget. Det finns numera inte någon vanlig frisk person längre som fortfarande inte vill ha med Zlatan i ett svenskt fotbollslandslag. Jag minns i början av tiden på mitt medlemskap här på Flashback, då det fortfarande fanns massvis med skribenter som ständigt argumentera mot Zlatan i ett svenskt fotbollslandslag. Även personer från det verkliga livet.

Det skulle ta 10 år med Zlatan i landslaget för dessa att inse att dem hade fel. Så förbannat tragiskt. För fan, deras egna landslagsman. Så på tal om rekord. Har det i huvudtaget förekommit förut i något annat landslagssammanhang att det funnits så många kritiker till en så stor idrottsman trots han spelat för deras egna land?

Det skulle krävas ett snitt på 1 mål/match (11/11), under år 2012 i landslaget. Varav 2 av dem gjorda i ett EM-mästerskap + skytteliga vinnare i Serie A för att dem sista kritikerna som så stort till antalet dem var, skulle försvinna. Har nog aldrig sett make på vad rövknullade Zlatan-kritikerna blev förra året.

Och det ska jag som en sann Zlatan-fanatiker utbringa en skål för. Tack för mig.

Jag är förvisso ingen Zlatan-fantatiker men att folk har varit/är så negativa mot Zlatan beror på jantelagen. Så fort en spelare eller en människa i allmänhet sticker ut och har karaktär i Sverige betraktas den som en diva med orealistiska drömmar.
Senast redigerad av xeezer 2013-03-12 kl. 00:00.
Citera
2013-03-12, 02:32
Medlem
Rogbianuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag är förvisso ingen Zlatan-fantatiker men att folk har varit/är så negativa mot Zlatan beror på jantelagen. Så fort en spelare eller en människa i allmänhet sticker ut och har karaktär i Sverige betraktas den som en diva med orealistiska drömmar.
Oj vad modigt sagt av dig.
Citera
2013-03-17, 10:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Balotelli anser att Zlatan är topp 3.

http://sillyseason.com/football/serie/ac-milan/articles/balotelli-there-are-3-players-who-i-admire-and-who-are-stronger-me
Citera
2013-03-17, 12:03
Medlem
Mellbergans avatar
Må gudarna vara med oss idag i att Zlatan inte blir skadad till Irland matchen på fredag. Men det lär han väl som vanligt inte bli. Dem extra kilona han lade på sig i Milan(muskler) verkar skydda honom relativt bra från skador.

Läste för ett tag sedan på lite irländska fotbollsforum. Även om dem inte verkade jätte imponerade av Sverige i helhet, så fan vad irländarna verkade vara skraja för Ibra. Med all rätt.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-03-17 kl. 12:30.
Citera
2013-03-17, 13:54
Medlem
Mer än att Zlatan håller sig frisk hoppas jag att PSG vinner ikväll. Det kan bli ett stadigt ryck nu i franska tabellen nu när 2an förlorade och 3an spelade oavgjort i sina matcher. 7 poängs ledning vid vinst ikväll är väldigt bra förutsättningar med inte alltför många omgångar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in