2014-02-14, 22:58
Medlem
BleAivanos avatar
Fröken Arvidsson krånglade sig vidare till semifinalen genom att besegra
andraseedade hemmahoppet Laura Davis med 6-3, 7-6.
Turneringen är $100,000 Midland, MI

http://scores.itftennis.com/?alias=itf&layoutid=72&versionid=1&language=en&tID =W-C100-USA-01A-2014

Sofia ska nästa vecka spela ytterligare en ITF-turnering i USA, nämligen
$25,000 Surprise, AZ.
Citera
2014-02-14, 23:11
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Sverige möter Thailand hemma i april, kul med matcher i Fed Cup på hemmaplan.

Thailändsk damtennis låter inte livsfarlig. Inte herrtennis heller. För tio år sen var det dock annorlunda. Paradorn Srichaphan var en sjusärdeles tennisspelare. En bollvirtous av rang. En av mina favoriter sen han otippad mosade Agassi i Wimbledon.

Jag reser mycket i Asien i jobbet, däribland ofta Thailand. Den klart effektivaste och enklaste metoden när det ska pratas strunt, t ex idrott, är att nämna denne Srichaphan. Den störste idrottsman Thailand någonsin haft (Tiger Woods oräknad). Absolut alla vet vem han är. Han vann för övrigt Stockholm Open 2002.
Senast redigerad av Månsan 2014-02-14 kl. 23:13.
Citera
2014-02-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Thailändsk damtennis låter inte livsfarlig. Inte herrtennis heller. För tio år sen var det dock annorlunda. Paradorn Srichaphan var en sjusärdeles tennisspelare. En bollvirtous av rang. En av mina favoriter sen han otippad mosade Agassi i Wimbledon.

Jag reser mycket i Asien i jobbet, däribland ofta Thailand. Den klart effektivaste och enklaste metoden när det ska pratas strunt, t ex idrott, är att nämna denne Srichaphan. Den störste idrottsman Thailand någonsin haft (Tiger Woods oräknad). Absolut alla vet vem han är. Han vann för övrigt Stockholm Open 2002.

Jo han minns man ,han var en härlig lirare faktiskt.

edit: la han av pga skada? han verkar ju va 34 nu och ser han spelade sina sista matcher 2007.
Senast redigerad av pederN 2014-02-14 kl. 23:28.
Citera
2014-02-14, 23:24
Medlem
Se där, ytterligare ett bevis på att jordens befolkning håller tennis som sport #1 och bara i brist på tillfälliga framgångar där glor på annan "sport"! Skulle Brasilien få fram en ny Kuerten lagom till fotbolls-VM så är det alltså risk för ett fullständigt publikfiasko där enligt min högst vetenskapliga hypotes...
Citera
2014-02-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Se där, ytterligare ett bevis på att jordens befolkning håller tennis som sport #1 och bara i brist på tillfälliga framgångar där glor på annan "sport"! Skulle Brasilien få fram en ny Kuerten lagom till fotbolls-VM så är det alltså risk för ett fullständigt publikfiasko där enligt min högst vetenskapliga hypotes...

Det tror jag dock inte , Thailändarna har väl inte så många andra framgångsrika idrottare heja på
Citera
2014-02-15, 11:37
Medlem
barnets avatar
2014 års största besvikelser so far: Murray & Tsonga. Murray kan man förlåta pga ryggoperationen, men just nu har han lång väg kvar till forna toppformen.
Citera
2014-02-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

edit: la han av pga skada? han verkar ju va 34 nu och ser han spelade sina sista matcher 2007.
Ja, motorcykelolycka.
Citera
2014-02-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
2014 års största besvikelser so far: Murray & Tsonga. Murray kan man förlåta pga ryggoperationen, men just nu har han lång väg kvar till forna toppformen.
Tsonga förlorade emot Federer i Oz open och slog Hewitt i DC, spelat lite. Så inget att klaga på.
Citera
2014-02-15, 15:14
Medlem
Nyfiken på att se om Cilic kan slå sig in på topp10 i år, han har verkligen gjort en fin comeback hittills bortsett från ett litet bakslag i AO efter sin avstängning. Han var faktiskt i riktigt fin form där i Wimbledon också innan han blev avstängd för en struntgrej så han är nog revanschsugen. Gasquet ser ju onekligen väldigt tveksam ut just nu och Del Potro vet man inte riktigt vad som kommer att hända med, det kan mycket väl gå åt helvete för honom med sin karriär om han inte får ordning på sin handled. Samma sak gäller egentligen Murray, fortsätter hans rygg att spöka så kan det gå utför ganska snabbt.
Citera
2014-02-15, 15:32
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tsonga förlorade emot Federer i Oz open och slog Hewitt i DC, spelat lite. Så inget att klaga på.

Hewitt är inte ens bra. Och han blev totalt utspelad av Federer och nu mot Mayer i Rotterdam.
Citera
2014-02-15, 15:34
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Srichaphan la av pga efterhängsen axelskada har jag för mig. Hindrar honom tydligen inte från att vara toppspelare i golf. Eller strax under eliten. Men på väg upp tydligen.
Citera
2014-02-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hewitt är inte ens bra. Och han blev totalt utspelad av Federer och nu mot Mayer i Rotterdam.
Hewitt vann en ATP 250 iår och i DC spelade han bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in