2010-11-26, 22:41
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
kan ngn berätta vad som hände med nadal och domaren?

nadal har väl fel eftersom han challenga och fick fel, han challenga före domaren sa out.

Isglass sammanfattade det bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Berdych slår en boll på linjen (knappt) och Nadal slår till bollen, stannar spelet och tar upp handen för att utmana. Domaren overrular linjemannen och Berdych utmanar istället. Bollen satt (knappt). Domaren ger poängen till Berdych och Nadal blir tokig och vill prata med supervisorn därför att poängen inte spelas om.

Grejen är väl den att Nadal höjde handen och bad om en challenge innan domaren sagt något. Då är det han som förlorar poängen om den är rätt.
Citera
2010-11-26, 22:47
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Inte likt Nadal att bli så upprörd....Nadal är ändå kung. Han använde sin vrede till något positivt och höjde nivån på sitt spel. När han vann första set såg det ut som han precis hade vunnit Wimbledon. Jag ser Murray som ett större hot mot Nadal än Federer. Bara Nadal tar sig förbi Murray imorgon så vinner han finalen.
Citera
2010-11-27, 02:30
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Det är en självklar jämförelse. Nadal har satt i system att bryta mot en regel och du ser inga som helst problem med det rent moralisktl.

Eftersom Nadal inte traskar runt med ett tidtagarur på banan kan han ju inte veta om han överskrider regeln. Det är inte hans uppgift och den som kallar det för fusk borde slå upp uttrycket i en ordbok.
Citera
2010-11-27, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Eftersom Nadal inte traskar runt med ett tidtagarur på banan kan han ju inte veta om han överskrider regeln. Det är inte hans uppgift och den som kallar det för fusk borde slå upp uttrycket i en ordbok.

Lol, du har torskat den här diskussionen för länge sedan, lägg ner är mitt råd...
Citera
2010-11-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Isglass sammanfattade det bra.
Grejen är väl den att Nadal höjde handen och bad om en challenge innan domaren sagt något. Då är det han som förlorar poängen om den är rätt.

Roid rage...
Citera
2010-11-27, 09:57
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipbleader
Roid rage...

På presskonferensen påstod Nadal att hans arm åkte upp pga. att han förlorade balansen...
Stefan Edberg sportsmanship award-vinnare, indeed.
Citera
2010-11-27, 10:14
Medlem
Vobblers avatar
Ledsamt, TV10 visar inte Nadal-Murray kl 15:00. Jaja, det får bli en stream då. Oddsen är 1.50-2.50 i Nadals favör på Bet 365. Lockande att spela på Andy idag, men han har sett loj ut den här veckan, så jag har svårt att se att han kan rubba Rafa idag.
Citera
2010-11-27, 11:15
Medlem
Maglors avatar
Jag tycker som vanligt att Andy sett ojämn ut. Värdelös mot Fed. Extremt bollsnål och grisigt bra defensivt mot Söder. Hyfsat aggressiv mot Ferrer. Får han ihop nån blandning av Söderling och Ferrer matchen har han bra chans.
Citera
2010-11-27, 13:51
Medlem
fed vinner finalen mot murray
Citera
2010-11-27, 14:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
fed vinner finalen mot murray

Jag hoppas du har fel. Drömfinalen vore helt klart Nadal mot Federer och givetvis Nadal som slutsegrare. Jag håller fast vid att jag tror Nadal tar hem hela skiten och gör det relativt enkelt.
Citera
2010-11-27, 14:39
Medlem
Håller också Nadal som favorit till slutsegern. Han har sett bättre och bättre ut för varje match, riktigt mycket fighting spirit och få UE. Federer har också sett vass ut, men Nadal är ingen bra motståndare för honom. Hårda forehand topspin mot Federers backhand brukar funka. Skulle tro att Nadal kör över Murray i två. Federer eller Djokovic tar sig till final i en tät tresettare.
Citera
2010-11-27, 17:00
Medlem
Pretenders avatar
Härligt att se Murrays fighting spirit. Break i andra nu. Come on!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in