2014-05-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nog kan han vinna US Open allt, det avgörs i tie-break. Isner har det bäst facit i tie-break av alla spelare någonsin!

Man behöver inte vinna i fem set, man kan vinna i tre och fyra. Tror inte han kommer att göra det men rent logiskt sett så finns möjligheten med tanke på detta. Allt handlar om hur bra han servar, nog klarar han spela 2-timmars matcher i början och sen två eller tre matcher i rad som ligger runt 3-4 timmar, det tror jag definitivt att han har kapaciteten till. Dock så skulle nog nån av de största spelarna behöva åka så han slipper i alla fall en av dem på vägen fram. Vilket inte är en omöjlighet. Dock så har han åldern emot sig, han är 29 år gammal och det är just det som gör att jag inte tror att han kommer att lyckas. hade han varit 22-23 år och varit lika bra som han är nu så tror jag chanserna hade varit hyfsade.
Ingen över 2 meter har vunnit en GS, så jag hade nog inte ens satt 1 krona på någon som är 2.08. 2 raka kan ju fyrtornen med kanonserve ta på vem som helst men därefter brukar deras serve falla i kvalitet. 1 5-setare kanske de vinner men sedan är de i regel brända och åker ut nästa match.
Citera
2014-05-23, 23:08
Medlem
Jag såg att Terribilis startat en tråd om Franska Öppna. Då känner jag att det är min plikt att länka tråden, så att den inte sker en massa parallella diskussioner:

Franska Öppna/Roland Garros - 2014
Citera
2014-05-24, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Ingen över 2 meter har vunnit en GS, så jag hade nog inte ens satt 1 krona på någon som är 2.08. 2 raka kan ju fyrtornen med kanonserve ta på vem som helst men därefter brukar deras serve falla i kvalitet. 1 5-setare kanske de vinner men sedan är de i regel brända och åker ut nästa match.

Jag tror inte det är längden som är orsaken till det. Vi har diskuterat detta förr i denna tråd. Få människor är så långa, därav väldigt liten chans att det kommer fram en spelare med den längen som är så extremt talangfull som det krävs för att vinna en major.

Janowicz var i alla fall i semifinal i Wimbledon förra året, det är ju hyfsat nära i alla fall. Han förlorade i alla fall inte för att han var sliten utan för att han hade en alldeles för bra motståndare som han inte kunde matcha.
Citera
2014-05-24, 11:28
Medlem
Inget problem att hitta långa "talanger" i basket

Fyrtornen är bra när de får stå centralt och bomba men om de tvingas röra på sig i sidled ser de ut som Bambi på hal is, de möter för många spelare som är bra på vinklar i GS för att de ska gå hela vägen. Har något fyrtorn ens vunnit en master???
Citera
2014-05-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Inget problem att hitta långa "talanger" i basket

Fyrtornen är bra när de får stå centralt och bomba men om de tvingas röra på sig i sidled ser de ut som Bambi på hal is, de möter för många spelare som är bra på vinklar i GS för att de ska gå hela vägen. Har något fyrtorn ens vunnit en master???

Jämförelsen med basket är ruggigt dålig måste jag säga, tänker du efter så begriper du nog också varför. Men skitsamma du får givetvis ha din åsikt men jag håller inte alls med dig.
Citera
2014-05-24, 16:26
Medlem
Gulbis utökade sin finalstatistik till 6-0. Det är ett skapligt facit det!

Nu får vi se hur det går i franska öppna för honom.
Citera
2014-05-29, 18:43
Medlem
Elias Ymer fortsätter göra rätt bra resultat slog Lopez Perez rankad 226 med 6-0 7-6 i första rundan i en future, det är ganska bra gjort på grus det, klar för kvart där.
Citera
2014-05-31, 17:21
Medlem
Fin grusturnering av Elias,
http://www.atpworldtour.com/posting/2014/7068/mds.pdf
Klättringen fortsätter på världsrankingen.
Citera
2014-05-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Fin grusturnering av Elias,
http://www.atpworldtour.com/posting/2014/7068/mds.pdf
Klättringen fortsätter på världsrankingen.

Jo han spelar bra , semi imorgon , men jag såg han hade fått ett wc till kvalet i en challenger men nu gick han ju till semi i den här futuren,så då kan han väl ej spela där i challengern,om han inte skulle få nån friplats i huvudturneringen vill säga.
Citera
2014-06-01, 17:57
Medlem
Mikael.s avatar
När är Novak Djokovic titelmatch under franska öppna? Är det redan i semin, tro?
Citera
2014-06-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
När är Novak Djokovic titelmatch under franska öppna? Är det redan i semin, tro?
Se www.rolandgarros.com
Citera
2014-06-01, 20:09
Medlem
E.Ymer vann futuren i Rumänien ,riktigt starkt , vann finalen mot Jose Hernandez 3-6 7-6(7-2) 7-5 Ymers andra match idag ,spelade semi tidigare, det var tänkt han skulle spela ett challenge kval ,men dom hade lagt han på schemat idag, kanske lika bra ,annars hade det blivit minst en match imorgon också,kanske 2 he he.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in