Citat:
Ursprungligen postat av
URBANARTS89
Cilic är min absoluta favoritspelare och jag hade verkligen velat se honom som topp 10 spelare igen, men jag kan inte se det, inte i år i alla fall. Speciellt inte med Ivanisevic som tränare.
Varför tror du inte det då?
Det är klart man hade ju gärna sett typ Magnus Norman träna honom eller nån annan coach med bra meriter men Ivanisevic kan väl vara ett lyft för honom? Han är trots allt den bästa kroaten genom tiderna så det kan ju vara lite tändvätska för Cilic att försöka gå om honom.
Ljubicic har ju gjort ett bra jobb med Raonic t.ex. Då är ändå Cilic en spelare med lite högre potential tycker jag. Han är mer stabil i grundspelet.
Konkurrensen är inte på overklig nivå runt 10-strecket just nu, topp8 så krävs det en viss speciell nivå men att bli 9-10 är fullt möjligt för ganska många spelare just nu. Dem som ligger där är ganska svajiga i sitt spel sett över en hel säsong. Cilic är en spelare som har en viss jämnhet i sitt spel, jag tror han kan slå sig in där igen, det var synd att han blev avstängd, han tappade mycket på det.