2014-02-14, 21:41
Medlem
Undrar när denna tråden byter grupp till vetenskap istället...?
Bara en blind höna förnekar vad som pågår.
Citera
2014-02-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Ok.. så ditt svar är sök själv?
Det är de chemtrailtroende som säger "sök själv på google". Jag gav er direkta länkar (se inlägget som jag länkar till här) för att ni ska kunna jämföra. Du orkar tydligen inte ens klicka på dom eftersom du förutsätter att sidor som påstår "titta chemtrail" är sanna och alla andra ljuger.
Citera
2014-02-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Det är de chemtrailtroende som säger "sök själv på google". Jag gav er direkta länkar (se inlägget som jag länkar till här) för att ni ska kunna jämföra. Du orkar tydligen inte ens klicka på dom eftersom du förutsätter att sidor som påstår "titta chemtrail" är sanna och alla andra ljuger.
Fortfarande är det du som skall belägga/bevisa det du lallar om....
Pajas.
Senast redigerad av SamVimes 2014-02-14 kl. 22:35.
Citera
2014-02-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Fortfarande är det du som skall belägga/bevisa det du lallar om....
Pajas.
Varför ska jag lägga upp bevis för att de inte används till chemtrailspridning? Jag har lagt upp bevis på att de mest troligt inte används till det. Pumpen är våldsamt överdimensionerad och kommer att tömma tankarna på så kort tid att det är skrattretande. Rören håller inte för machfart och det är för få plan för att motsvara all "chemtrailspridning".

Här kan du hyra de fyra planen http://www.aslaviationgroup.com/index.php/media/single/asl-aviation-group-purchase-four-b737-400f-aircraft
Citera
2014-02-17, 20:08
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Citat:
Varför ska jag lägga upp bevis för att de inte används till chemtrailspridning? Rören håller inte för machfart och det är för få plan för att motsvara all "chemtrailspridning".

Hur kan du veta att pumparna går på maxfart? Hur kan du veta hur många tankar som är inkopplad?

Och hur fan kan du påstå att "rören inte håller för marschfart"??? Vad har du för källor på det eller hittar du bara på?

Tror du att dom satt dit rören för att den ska stå i hangaren eller bespruta ogräs vid landningsbanan...?

Jag tror ni motsägare vägrar att inse att att det finns saker som sker utanför vår vetskap. Jag tror inte ni skulle se en sjö om ni stod på botten av den. Om inte det var med på tv och aftonbladet såklart.

Dags att vakna upp!
"government of the people, by the people, for the people, shall not perish from the earth."- Abraham Lincoln
Citera
2014-02-17, 21:03
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.Dorsin
Hur kan du veta att pumparna går på maxfart? Hur kan du veta hur många tankar som är inkopplad?

Och hur fan kan du påstå att "rören inte håller för marschfart"??? Vad har du för källor på det eller hittar du bara på?

Tror du att dom satt dit rören för att den ska stå i hangaren eller bespruta ogräs vid landningsbanan...?

Jag tror ni motsägare vägrar att inse att att det finns saker som sker utanför vår vetskap. Jag tror inte ni skulle se en sjö om ni stod på botten av den. Om inte det var med på tv och aftonbladet såklart.

Dags att vakna upp!
"government of the people, by the people, for the people, shall not perish from the earth."- Abraham Lincoln

Om du kollar "Exclusive: Leaked Photos of Chemtrail Dispersal System" så ser du att det är ju smart om de ska flyga med dessa att de sitter fast, typ!

Hur vore det om ni kollar källor och rimlighet i era antagande istället för att fara iväg?

Och så detta jävla tjat om aftonbladet, just konspirationstroende verkar ju ha den som för självstimulering, för ni verkar veta allt som står i den men ni har aldrig läst den
Citera
2014-02-17, 21:32
Medlem
Citat:
Hur kan du veta att pumparna går på maxfart? Hur kan du veta hur många tankar som är inkopplad??
Varför ha en så stor pump om man inte ska pumpa för fullt? Då väljer man en mindre pump som vibrerar mindre. Varför ha en bensin/diesel-driven pump i ett plan som flyger i stället för en elektrisk pump? En Boeing 737 väger tom ca 44000 kg, full ca 85000 kg. Den kan alltså bära ca 41 ton inklusive bränsle. Borttagen inredning ger några ton extra fraktvikt.
Citat:
Öppna ögonen och titta på bilderna. Från Mystifiks länk (exclusive-leaked-photos-of-chemtrail.html) ser vi bl.a denna bild. Det bakre röret är väl utformat för att tåla höga farter. Men det främre röret har ett snöre som hänger i det och röret sitter inte ens fast i den gröna ramen. Man ser in genom hålet. Det medför att kabinen är inte trycksatt.

Vad har du för bevis? Du kan prova sticka ut ett likadant rör genom ett bilfönster i 100km/t och se vad som händer.
Citera
2014-02-17, 21:48
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Citat:
Varför ha en så stor pump om man inte ska pumpa för fullt? Då väljer man en mindre pump som vibrerar mindre. Varför ha en bensin/diesel-driven pump i ett plan som flyger i stället för en elektrisk pump? En Boeing 737 väger tom ca 44000 kg, full ca 85000 kg. Den kan alltså bära ca 41 ton inklusive bränsle. Borttagen inredning ger några ton extra fraktvikt.

Öppna ögonen och titta på bilderna. Från Mystifiks länk (exclusive-leaked-photos-of-chemtrail.html) ser vi bl.a denna bild. Det bakre röret är väl utformat för att tåla höga farter. Men det främre röret har ett snöre som hänger i det och röret sitter inte ens fast i den gröna ramen. Man ser in genom hålet. Det medför att kabinen är inte trycksatt.

Vad har du för bevis? Du kan prova sticka ut ett likadant rör genom ett bilfönster i 100km/t och se vad som händer.

Okey jag kanske gick lite hårt ut. Jag såg inte att den inte satt fast på bilden.

Håller såklart med om att det är idiotiskt att ha en bränsle driven pump istället för el. dessutom såg den extremt otymplig ut...

Jag kan inte bevisa att chemtrails existerar men ni kan inte heller motbevisa mig.

Men om vi för en diskussion mot ett gemensamt mål istället; Vad är det här för bilder? Varför blev dom spridd på internet? Som ett prank mot alla chemtrailsfantaster eller som information?

Edit: Kjellkritisk, Förlåt, det var inte min mening att ta ut min aftonbladet-vrede mot er
Citera
2014-02-17, 22:09
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Okey jag kanske gick lite hårt ut. Jag såg inte att den inte satt fast på bilden.

Håller såklart med om att det är idiotiskt att ha en bränsle driven pump istället för el. dessutom såg den extremt otymplig ut...

Jag kan inte bevisa att chemtrails existerar men ni kan inte heller motbevisa mig.

Men om vi för en diskussion mot ett gemensamt mål istället; Vad är det här för bilder? Varför blev dom spridd på internet? Som ett prank mot alla chemtrailsfantaster eller som information?

Edit: Kjellkritisk, Förlåt, det var inte min mening att ta ut min aftonbladet-vrede mot er

Det är lugnt, håller väl på att tänder, dvs lite grinig ikväll

Min gissning är att någon har sett bilderna, som troligen är från en hangar där man konverterar passargerarplan till fraktflygplan, och trott att det visar på chemtrailsplan, vilket jag inte anser finns.

Tyvärr, i min mening, lite för vanligt att vissa ibland tar några bilder tolkar det ur sin övertygelse utan att kolla källan till dem, väldigt likt religiös fanatism.

skunkjobb har föreslagit den som är orolig att testa en lidar.

Det är min syn på saken.
Citera
2014-02-18, 06:07
Medlem
Citat:
Det räcker med att några går ihop och hyr en liten jetkärra för att flyg från punkt A till B. Då passar man på att åka genom några "chemtrails" och tar luftprover av dom för att bevisa dess existens.
Det är förmodligen svårt att få hyra Lansen men det finns många som hyr ut den här typen av plan
Citera
2014-02-18, 20:46
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Citat:
Det räcker med att några går ihop och hyr en liten jetkärra för att flyg från punkt A till B. Då passar man på att åka genom några "chemtrails" och tar luftprover av dom för att bevisa dess existens.
Det är förmodligen svårt att få hyra Lansen men det finns många som hyr ut den här typen av plan

Det är bara ett av alla möjliga sätt.
Som skunkjobb sagt tidigare så kan man kolla via en LIDAR dock är det dyrt och snuggyz påstår att det inte heller är tillförlitligt.

Men som sagt, det är förslag för att få bevis FÖR chemtrails. Ni kan fortfarande inte få bevis som avfärdar denna "konspirationsteori"...

Men nu till frågeställningen, vad tror du om bilderna i länken och varför spreds dom?
Citera
2014-02-18, 20:56
Medlem
Citat:
Det är bara ett av alla möjliga sätt.
Som skunkjobb sagt tidigare så kan man kolla via en LIDAR dock är det dyrt och snuggyz påstår att det inte heller är tillförlitligt.

Men som sagt, det är förslag för att få bevis FÖR chemtrails. Ni kan fortfarande inte få bevis som avfärdar denna "konspirationsteori"...

Men nu till frågeställningen, vad tror du om bilderna i länken och varför spreds dom?

Har du hört talas om http://en.wikipedia.org/wiki/Russell's_teapot ???
IDIOT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in