2014-02-05, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jodå det är klart man kan, skyll inte ifrån dig bara för att jag kommit på ett sätt att bevisa eller motbevisa de här stolligheterna.
Vilka stolligheter ? Att dom förgiftar oss med chemtrails ?
Senast redigerad av Snuggyz 2014-02-05 kl. 20:27.
Citera
2014-02-05, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Se så, förklara nu med egna ord hur en LIDAR fungerar.
Vadå ? det sänder ut kortvågiga uv-laserstrålar, det kan mäta luftens täthet bla.. Om du vill veta mer så finns det på Wikipedia kan jag tänka mig.
Senast redigerad av Snuggyz 2014-02-05 kl. 20:27.
Citera
2014-02-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.Dorsin
Men om jag skickar in regnprover, räknas det? Är ju i stort sett samma sak, om inte UFOn eller fåglar sprider metaller med nederbörd..
Regnprover är kontaminerade av biltrafik och industrier. Om regnprovet tas från en vattenpöl är det även kontaminerat av jorden i marken.
Citera
2014-02-05, 22:21
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Skunkjobb.. Hur kan du motbevisa chemtrails?

Tänkte att du bara motsäger allting i denna tråd för att leva upp till ditt namn.

Dock verkar du vara påläst.

Om du menar att detta bara är bluff vad har du för bevis.

Jag skulle hemskt gärna vilja att detta inte var sant men på grund av alla tunga lågt hängande gråa moln och en sol jag inte minns jag senast sett blir jag fundersam...

EDIT: Skulle vilja prova att mäta med en LIDAR, dock har jag ingen tillgång eller lust att hyra en. Men om jag skickar in regnprover, räknas det? Är ju i stort sett samma sak, om inte UFOn eller fåglar sprider metaller med nederbörd..

Men om det nu är tunga lågt hängande moln så skulle det ju mer vara troligt att det görs på låg höjd och inte av flygplan där vinden skulle skingra kemikalierna på de höjderna.

Och så är detta med när du såg sol senast, föddes du förra året? Har du verkligen inte varit med om en vinter tidigare som är fuktig och grå?

Metrologisk amnesi!
Citera
2014-02-05, 22:42
Medlem
adolf512s avatar
varför har chemtrailsteorierna fått sånt genomslag? några bevis eller ens indikationer på att det kommer från valiga flygplan har jag inte sett någonstan, däremot så finns det givetvis exempel på att gift och annat har sprutats ifrån flygplan men detta tramset verkar handla om de spår om flygplanens jetmotorer lämnar, som cameron(eller någon annan i brittiska partlamentet) sa så finns noll bevis för att dessa spår skulle komma från något annat än jetmotorer.

anledningen till att jag skriver detta är att det finns en förvirrad kvinna i sverigedemokraterna jag känner som har fastnat för detta
Citera
2014-02-06, 06:49
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
varför har chemtrailsteorierna fått sånt genomslag? några bevis eller ens indikationer på att det kommer från valiga flygplan har jag inte sett någonstan, däremot så finns det givetvis exempel på att gift och annat har sprutats ifrån flygplan men detta tramset verkar handla om de spår om flygplanens jetmotorer lämnar, som cameron(eller någon annan i brittiska partlamentet) sa så finns noll bevis för att dessa spår skulle komma från något annat än jetmotorer.

anledningen till att jag skriver detta är att det finns en förvirrad kvinna i sverigedemokraterna jag känner som har fastnat för detta
(mp)-muppa var det väl? i Vingåker, av alla ställen..
Citera
2014-02-14, 07:30
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Skunkjobb.. Hur kan du motbevisa chemtrails?

Tänkte att du bara motsäger allting i denna tråd för att leva upp till ditt namn.

Dock verkar du vara påläst.

Om du menar att detta bara är bluff vad har du för bevis.

Jag skulle hemskt gärna vilja att detta inte var sant men på grund av alla tunga lågt hängande gråa moln och en sol jag inte minns jag senast sett blir jag fundersam...

EDIT: Skulle vilja prova att mäta med en LIDAR, dock har jag ingen tillgång eller lust att hyra en. Men om jag skickar in regnprover, räknas det? Är ju i stort sett samma sak, om inte UFOn eller fåglar sprider metaller med nederbörd..

För att det finns tusentals andra sätt att förgifta en hel population som är så mycket smidigare, lömskare och effektivare, ta grundvattnet som ett exempel...

Åter igen, hur mycket koncentrat tror du det krävs av detta giftiga ämne om nu så skulle vara fallet, och om det krävs lite koncentrat så borde ämnet vara extremt giftigt, och upptäckas ganska snabbt av diverse mätstationer runtomkring i världen...
Citera
2014-02-14, 12:46
Medlem
ny info. En whistleblower som bl.a. fick sin dotter tagen ifrån sig, inskickad på psyket o.s.v. för att hon talade "sanning."
http://www.youtube.com/watch?v=gAIUuZgL5Ko&list=UUhpzqJD9LqvWxm_LdC6LXYQ

och en lecture:
http://www.youtube.com/watch?v=c34U0Pwz4_c&list=UUhpzqJD9LqvWxm_LdC6LXYQ
Senast redigerad av Coovex 2014-02-14 kl. 13:01.
Citera
2014-02-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
Tog någon bort min post?

Här har ni något att läsa:
http://humansarefree.com/2014/02/exclusive-leaked-photos-of-chemtrail.html
Det främre röret som sticker ut en bra bit verkar inte vara aerodynamiskt utformad för att tåla 800km/t.

Det är en stor motor och pump. Hur många sekunder räcker chemtrailtankarna? Pumpen tillverkas av Gorman-Rupp system. PAH Series minst 20 liter per sekund, upp till 300 l/s beroende på version.

Här finns några PDF som visar planen. http://www.aeronautical-engineers.com/news.html Tex ASL orders three more AEI 737-400SF 11 Pallet Conversions
Citera
2014-02-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Det främre röret som sticker ut en bra bit verkar inte vara aerodynamiskt utformad för att tåla 800km/t.

Det är en stor motor och pump. Hur många sekunder räcker chemtrailtankarna? Pumpen tillverkas av Gorman-Rupp system. PAH Series minst 20 liter per sekund, upp till 300 l/s beroende på version.

Här finns några PDF som visar planen. http://www.aeronautical-engineers.com/news.html Tex ASL orders three more AEI 737-400SF 11 Pallet Conversions

Källor förutom en random sida?
Eller hittar du bara på?
Citera
2014-02-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Källor förutom en random sida?
Eller hittar du bara på?
Kontrollera märkningen och utseendet på pumpen med mina länkar till tillverkaren. Menar du att webbsidan bara är skapad för att förvilla oss som inte tror på chemtrails?
Citera
2014-02-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Kontrollera märkningen och utseendet på pumpen med mina länkar till tillverkaren. Menar du att webbsidan bara är skapad för att förvilla oss som inte tror på chemtrails?

Ok.. så ditt svar är sök själv?
Har du ens hört talas om: Russels teapot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in