2012-09-21, 17:56
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Inte exakt den men en på motsvarande företeelse i ett annat flygplan. Sök på ceph:s senaste inlägg så ska du finna den och därefter berättar bl a jag vad det är vi ser på bilderna. Mycket nöje!
och om du läser tråden jag länkade till så står det vad som händer på bilderna. Men sanningen är du väl inte intresserad av? Den är ju inte lika spännande.
Citera
2012-09-21, 18:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
och om du läser tråden jag länkade till så står det vad som händer på bilderna. Men sanningen är du väl inte intresserad av? Den är ju inte lika spännande.
Snälla tv-soffan nu måste du ha vaknat på fel sida. Vet du inte att jag är megaskeptiker och äter foliehattar till frukost? Det inlägg av ceph jag talade om är #1874 och mitt är direkt efter. Vi är garanterat på samma våglängd och jag fattar inte hur du kunde dra någon annan slutsats av det jag skrev.
Citera
2012-09-21, 18:13
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ja men att det GÅR att få det att regna är irellevant för påståendena att CIA besprutar oss med virus och uran. Flygbesprutning av grödor har funnits ett antal år.

Det är inte irrelevant för tråden ditt grottmongo.
Citera
2012-09-21, 18:24
Medlem
avveliciouss avatar
Är inte så insatt i ämnet chemtrails och hävdar inte att bilden jag länkar till, nödvändigtvis är ett chemtrails plan. Har bara sett den bilden cirkulera runt och hört andra hävda att det är just det.

freemantv.com

Intressant läsning om chemtrails och annat för konspiratoriskt lagda.
Citera
2012-09-21, 18:24
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Snälla tv-soffan nu måste du ha vaknat på fel sida. Vet du inte att jag är megaskeptiker och äter foliehattar till frukost? Det inlägg av ceph jag talade om är #1874 och mitt är direkt efter. Vi är garanterat på samma våglängd och jag fattar inte hur du kunde dra någon annan slutsats av det jag skrev.
Ok, antingen har jag vaknat på fel sida eller så är jag förvirrad efter att ha andats in alla chemtrails Smaklig spis - finns gott om att äta i den här oupplysta delen av forumen
Citera
2012-09-21, 18:31
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Det är inte irrelevant för tråden ditt grottmongo.
Men din pajas. Du gör ett klassiskt felslut och vet inte ens om det. Personangreppen får dig bara att se ännu dummare ut. Kom med några bevis nu snälla.

Ljud och Hat.
Citera
2012-09-21, 18:33
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Är inte så insatt i ämnet chemtrails och hävdar inte att bilden jag länkar till, nödvändigtvis är ett chemtrails plan. Har bara sett den bilden cirkulera runt och hört andra hävda att det är just det.
Har du läst inlägg #1874 och mitt svar på det så behöver du inte sväva i ovisshet utan kan gå vidare som en upplyst människa.
Citera
2012-09-21, 18:38
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Har du läst inlägg #1874 och mitt svar på det så behöver du inte sväva i ovisshet utan kan gå vidare som en upplyst människa.

Haha, ja tack så hemskt mycket!
Nu kan jag kliva in i ledet igen, bland alla upplysta!
Citera
2012-09-21, 18:39
Medlem
skunkjobbs avatar
I februari i år så skrev jag ett par extremt tankeväckande inlägg (som vanligt) men som de troende valde att blunda för. KemiRockarFett gjorde ett tafatt försök att tramsa bort det men kom aldrig med något annat än just trams.

Jag skulle vilja sparka liv i dessa båda inlägg igen och höra vad ni troende har att säga om detta. Ni kan väl åtminstone försöka bemöta det.

Citat:
Nu ska jag skriva något jag tänkt på länge. Ni som tror att kondensstrimmorna har skumma tillsatser för något dolt syfte, t ex aluminium, barium och vad fan ni mer kan tro på, varför har ni aldrig riktat ner blicken lite närmre marken och tagit en titt på alla industriskorstenar som spyr ut rök dygnet runt. Glo på den här t ex http://www.google.se/imgres?q=smoke+stack&hl=sv&sa=G&biw=1280&bih=685&t bm=isch&prmd=imvns&tbnid=aF9TR1iOG2R58M:&imgrefurl =http://www.photographersdirect.com/buyers/stockphoto.asp%3Fimageid%3D1878522&docid=kGYU6sxu_ lS3tM&imgurl=http://img2.photographersdirect.com/img/19309/wm/pd1878522.jpg&w=410&h=500&ei=YMkqT6XVNOiF4gTNyNWMD g&zoom=1&iact=hc&vpx=942&vpy=94&dur=887&hovh=248&h ovw=203&tx=119&ty=142&sig=113048547394175069443&pa ge=2&tbnh=156&tbnw=128&start=19&ndsp=23&ved=1t:429 ,r:21,s:19 Varför bryr ni er inte om skorstenarnas utsläpp? Vill man släppa ut något i lönndom så är det väl fan så mycket enklare att få in detta på någon industri än i ett flygplan. Industrier ligger också oftast på lagom avstånd från befolkningscentra så effekten av ens utsläpp borde bli mycket bättre än om man sprider det från flygplan där vinden kan föra iväg ens godsaker där man inte hade tänkt de skulle falla ner.

Helt utan att dölja det så släpper Europas kolkraftverk ut tonvis med kvicksilver varje år. En tungmetall som till skillnad från Al faktiskt kan göra människan fördummad. (Fast då snackar vi högre doser än man normalt får i sig från koledlningen, dock kan biomagnifikation göra att vissa individer får farligt hög dos.)

Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Citat:
Ja herre djävlar. Tänk för tjugo år sedan när bensinen var blyad (tetraetylenbly). Då släpptes det ut nästan tusen ton bly per år i Sverige via bilavgaser. Ett ämne som kan ge hjärnskador. Var höll våra beskyddare konspirationsteoretikerna hus då? Jag undrar varför den ondskefulla regeringen förbjöd blyad bensin när de hade ett så bra distributionssystem i full drift. Extra konstigt är väl att den store satan, USA med dess NWO och allt var först att förbjuda detta hjärngiftspridande. Tyckte de det var för taskigt att sprida gifter både via flygplan och bilar så de förbjöd spridning via bilarna eller hur tänkte de?
Citera
2012-09-21, 18:55
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
I februari i år så skrev jag ett par extremt tankeväckande inlägg (som vanligt) men som de troende valde att blunda för. KemiRockarFett gjorde ett tafatt försök att tramsa bort det men kom aldrig med något annat än just trams.

Jag skulle vilja sparka liv i dessa båda inlägg igen och höra vad ni troende har att säga om detta. Ni kan väl åtminstone försöka bemöta det.
Belägg?
Citera
2012-09-21, 19:13
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Men din pajas. Du gör ett klassiskt felslut och vet inte ens om det. Personangreppen får dig bara att se ännu dummare ut. Kom med några bevis nu snälla.

Ljud och Hat.

Bevis?

Pernilla Hagberg går ut och snackar om chemtrails, något som endast foliehattar kan tro på.

Ett par inlägg i tråden visar att folk inte verkar tro att det går att påverka vädret. Då påpekar jag att det visst är möjligt.

På vilket sätt är det irrelevant?
Citera
2012-09-21, 19:25
Medlem
allt.o.ingets avatar
Man ska så klart vara kritisk. Men det gäller båda sidor av myntet. Konspirationsteoretikern är kritisk till det han/hon upplever vara fel i samhället och den som inte tror på konspirationer är kritisk till konspirationsteoretikernas idéer och kallar dem "foliehattar".

Jag tycker man ska ha respekt för båda sidor för är det något som visat vara sant genom mänsklighetens historia så är det att saker och ting är sällan vad det verkar vara. Människor är generellt sett fruktansvärt opålitliga och tror man gott om världen så lär man förr eller senare bli besviken. Det innebär inte att allt som konspirationsteoretikern säger är sant, men det är ett sundhetstecken att vara på sin vakt och vara medveten om att det värsta faktiskt kan hända.

För lever vi inte alla i en illusion? I Mexico sliter man ansiktena av varandra levande, men det är inget som vi behöver känna av här i Sverige. Men blotta vetskapen om att den brutala ondskan existerar på samma planet innebär att man måste vara på sin vakt för så fort man slappnar av då går det nog rätt fort utför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in