Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Finns ju gott om video i tråden där grupp ledare säger att de kommer slakta alla shia/alawiter , kuffar osv .... vad svarade pojken Abu Baker när han fick frågan vad man ska göra med otrogna ?
Hans svar var slakta de, så lär de barn under 10, videon postades 2-3gånger de senaste dagarna och tror inte du missat den.
Ja det är ju tragiskt att barn hjärntvättas på detta sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Vad kallar du det som händer i Syrien?
Att straffa de som dricker alkohol, de som röker, de som inte ber 5gg per dag, de som har fel kläder....osv
Ja ISIS tex verkar ha en annan definition på sharia då dom infört straff som jag aldrig hört om, tex straff för att man inte ber. Du nämner alkohol, vad händer om jag går ut på gatan här i Sverige med en spliff i munnen? Självklart kommer jag bli tagen av polisen då cannabis är förbjudet här i Sverige, jag personligen ser inget fel i att förbjuda alkohol då det är shaytans dryck som medför massor med samhällsproblem.
Du nämner kläder, vad händer om jag går runt naken i stan här i Sverige? Jag är nog ganska säker på att det är olagligt, som sagt alla länder har en viss klädeskod.
Cigg? Konstigt, man får till och med röka i Saudiarabien som har en sträng version av sharia. Men precis som alkohol medför cigg bara problem, ser inget fel i att vilja eliminera cigaretter ur ett land, man får bara se till att göra det på ett lite vettigare sätt än att börja piska folk som röker tex.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Hur många syrier har i tråden visat sin stöd till islamisterna? Eller hur många syrier i tråden är anti Assad ?
Alla som varit pro islamister och anti Assad är islamister från andra länder,hjärntvättade svenskar och sionister inte en enda från Syrien .
Även när det gäller kurderna som är snti Assad är de utlänningar,det är turkar och irakier , hur många av de som skriver i tråden är från Syrien ?Ingen trots att det finns 2 miljoner syriska kurder .
De enda syrierna jag sett här i tråden är personer med assyrisk etnicitet eller kristen trostillhörighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Bra! lycka till med studierna då
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
För mig är salafis = wahhabist = islamist= muslimska brödraskapet= sionist= terrorist .
Inget av det där stämmer överens på mig då jag som sagt inte är salafist utan traditionell sunnimuslim.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Du väljer se det du vill, sen är det brottsligt att avrätta soldater .
Jag menar inte att brott aldrig har förekommit, det jag försöker säga är att mycket av det som lagts ut här har inte varit något annat än propaganda. Dessutom tror jag även SAA har avrättad fångar.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Varför stödjer du salafisterna då?
Varför inte stödja majoriteten av syrierna ? Majoriteten är just sunni som dig och de väljer Assad 1alla dagar före dessa terrorister som kallar sig rebeller.
Jag stödjer salafisterna av självklara skäl, FSA och de har samma fiende, Assad. Assad har visat att hans makt betyder mer för honom än hundratusentals oskyldiga syriers liv, han hade kunnat sköta hela händelseförloppet på ett bättre sätt och undvikit krig, om inte undvikit krig kunde han förminska dödsoffren. Hade han verkligen brytt sig om det syriska folket hade han avsagt sig sin titel som diktator medan något mer neutral som alla parter hade kunnat acceptera sitter vid makten fram tills att allmänna val hålls. Du kan komma med skitsnack som "han vill inte överge sitt folk" men både du och jag vet att det är skitsnack,
Dessutom vet varken du eller jag vad syriska befolkningen vill eller vill inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Dålig humör han har, så roligt var det faktiskt inte.