2014-01-28, 14:12
Medlem
http://www.liveleak.com/view?i=6de_1361787146

Förstår inte att vissa kan stödja spyflugorna som vissa kallar dom istället för dessa hjältar

Translation second and third video :

The second video: "Our morale is very high, and don't forget that we are
the SAA, and the ground shakes when a SAA soldier walks on it. We are
the men of Syria, and thanks to the leadership and the people of Syria
we stand strong. And I promise you that Qatar and Hamad (their king)
will be defeated in the end."

Third video: "I want to say something to the leader of Qatar, Saudi
Arabia and the coward Erdogan. We are Assad's soldiers, all the
terrorists in the world wont break us, let them gather all the terrorists in the world and send them into Syria and we will still crush and destroy them."
Citera
2014-01-28, 14:35
Medlem
Citat:
Kurdish YPG inflict heavy losses on Islamic jihadists: 30 dead

Sere Kaniye: 30 members of four heavily armed Islamic-jihadists from Al Qaeda groups were killed in clashes with the Kurdish Peoples Defence Units (YPG) after the groups attacked the town of Menacirê in Serêkaniyê (Ras al-Ayn) district on Sunday. The armed groups of the Islamic State of Iraq and Sham (ISIS), affiliated to Al Qaeda, attacked wheat depots in Menacirê, 20 kilometres from Serêkaniyê, Sunday morning. The YPG repulsed the attack, destroying a tank and capturing large amounts of arms and ammunition. It is reported that groups from ISIS, the Al Nusra Front, Ahrar al Sham and the Islamic Front launched new attacks on Menacirê last night. Clashes are reported to have continued until morning. According to YPG sources 30 members of the Al Qaeda groups were killed, two armed vehicles damaged and five AK 47s and a 12.5 calibre anti-aircraft gun were captured. The same sources reported that YPJ (Women's Defence Forces) units had destroyed a tank, which is now in their possession. One civilian is also reported to have been killed in clashes.
Råttorna kan inte ens klara av att kriga mot kvinnor...
Citera
2014-01-28, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Vad tycker man om Saudi ? Textad video
http://www.youtube.com/watch?v=DGVNpWCeSg4

ord och inga visor, de säger vad varje frisk människa tycker om saudi och qatar
Citera
2014-01-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Jag personligen har mycket toleranta värderingar, mycket tolerantare än Al Nusra till exempel.

Bättre än så kan du väl..
Citera
2014-01-28, 18:23
Medlem
Citat:
Har postat video där Qatar/Saudi visa sitt stöd för terroristerna i Syrien , den mest kända uttalande är fd Qatars emir som i TV sagt att han ska få bort Assad ,kostar vad kostar .
Eller kolla på vad al-Arror, al-Arifi och andra idioter sagt,gott om video, många med text .

Men för att göra det enkelt för dig
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=633813099988842&set=a.1829317417436 49.36885.120435151326642&type=1
Med engelsk text ifall du inte fattat första länken
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=487070718069200&set=a.2680870999675 64.57289.268083146634626&type=1
Intressant. Din tes var att dom här länderna stödjer slaktet av mitt folk. Jag frågade om du kunde styrka din tes med belägg. Och du hänvisar till tecknade bilder på Facebook?

Ja det finns mycket som tyder på att element inom dessa länder stött jihadister i Syrien, vi behöver inte diskutera det. Men du insinuerade att dessa element vill slakta kurder i Syrien. Vad bygger du denna uppfattning på? Finns det belägg för det här? Om det finns så är jag intresserad, för det är nämligen mitt folk som det handlar om.

Citat:
Bilderna jag postade var på tjejer i armen , inte programledare eller fotomodeller
Syftet är att reta islamisterna, konstig nog har det även retat dig vilket bekräftar att du har en liten islamist i dig
Om syftet var att visa snygga tjejer å skulle jag posta såna bilder
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=257018224458336&set=a.1700221898246 07.1073741828.169066439920182&type=1
Hälften var inte ens i armen, vilket fick mig att komma till slutsatsen att deras exponering hade ett bakomliggande syfte. Alltså att deras utseende var den viktiga aspekten, men som sagt dom var medelmåttor allihop. I vilket fall så har vi båda nu konstaterat att kvinnorna i Al-Arabiya är långt mycket mer snyggare än dom kvinnorna som ingår i regimens propaganda mekanism (Bilderna du lagt upp). Nu är frågan vad denna skillnad i snygghet/fulhet beror på? Har du något bra svar på detta?

Du ville reta upp islamisterna, det var syftet. Trots att det inte finns en enda i tråden? Utfallet blev att en dödsknarks ateist påpekade att damerna var fula. Är du nöjd med resultatet?

Citat:
OK verkar som din dumhet har inga gränser
Kurdwannabe skrev
Ditt korkade svar var

IF,ISIS har inget med pannarabism alls och vem som helst fattar det ....förutom du.
Ja precis. Dessa individer som dominerar IF och ISIS har en gemensam nämnare. Dels så har dom arabisk etnicitet och dels så har dom växt upp i ett panarabistiskt samhälle. Så egentligen så är det två faktorer som leder till att dom går samman när kurderna kommer för angripa dom. Så jag har inte sagt eller menat att islamism = panarabism.

Citat:
Vad har SNC med saken att göra ?
Dom är ju den kompletta manifestationen av panarabism. Dom vägrar att prioritera minoriteternas önskan och företräder bara araberna. Dom tyckte det var bra, det som hände i Tal Hamis.
Citera
2014-01-28, 22:14
Medlem
Madagascars avatar
Regimen förefaller långsamt vinna terräng i Aleppo:

The troops have gained some ground in Aleppo in the past few weeks, taking advantage of the fact that rebels who hold large swathes of territory have turned their guns against jihadist fighters.

“The Syrian army made a limited advance, for the first time in more than a year, and seized the Karm al-Qasr district on the southeastern outskirts of Aleppo,” held by the rebels, said the Observatory.

The offensive was launched from Nairab military airport east of Aleppo, Syria’s second city and pre-war commercial hub.

Al-Watan newspaper, which is close to President Bashar Assad’s regime, said the troops made the advance Monday and also seized the Ballura and Kasr al-Tarrab districts.

It also said the operation had been launched from Nairab airport in the east, as well as the village of Azizeh in the south, adding that it had reached the outskirts of Maysar, a rebel bastion in southeast Aleppo.

The Observatory said residents of Maysar, nearby Marjeh and Inzarat were fleeing their homes for “neighborhoods controlled by regime force ... because of the fighting.”

Since Dec. 15, Aleppo has been the target of an aerial offensive that has killed hundreds, mostly civilians.

At least three people were killed Tuesday in regime air raids that targeted Qadi Askar and Maysar, said the Observatory.

According to Aleppo-based activist Mohammad Wissam, the army has taken advantage of the fighting between rebels and jihadists.

The army has deployed en masse around the east of the city, and families residing in the area have started to flee for other safer neighborhoods and villages” fearing an all-out assault, he said.

http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2014/Jan-28/245577-syria-army-edges-forward-in-aleppo.ashx, idag
Senast redigerad av Madagascar 2014-01-28 kl. 22:19.
Citera
2014-01-28, 22:15
Medlem
Xeliouss avatar
Verkar som om det går dåligt för islamisterna i Aleppo? Gjort en 15 minuter undersökning iaf och det svärs en hel del om den shiiten Bashar som är så elak mot dom. Bomber och lyckade markangrepp och samtidigt dödar islamisterna fortfarande varandra. Jag gissar att det om en månad kommer komma nyheter om ett befriat Aleppo.

Edit
Citat:
Ursprungligen postat av madagascar
Bah du hann före mig Enligt min ovetenskapliga surfning så är det väldigt många rebeller som dör nu, IF påstås ha förlorat 400 på 2 veckor i strider med ISIS, men man kan vara säker på att ISIS förlorat minst lika mycket i Syrien och Irak.
Senast redigerad av Xelious 2014-01-28 kl. 22:20.
Citera
2014-01-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Karta här (lila är kurder/PKK, svart är ISIS):
http://i.imgur.com/7xWA79U.jpg

Inte fullt uppdaterad, men visar på ett ungefär vad som håller på att hända. Regeringsstyrkorna är sakta på väg att omsluta FSA i östra Aleppo.
Citera
2014-01-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesco

Inte fullt uppdaterad, men visar på ett ungefär vad som håller på att hända. Regeringsstyrkorna är sakta på väg att omsluta FSA i östra Aleppo.
Det finns alltså bara två vägar som rebellerna kan använda för att försörja centrala Aleppo. Då är väg 20 väldigt nära det röda.
Citera
2014-01-28, 23:17
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Jag personligen har mycket toleranta värderingar, mycket tolerantare än Al Nusra till exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Bättre än så kan du väl..

Jag har också tolerantare värderingar än al-Qaida.

Skämt åsido.

Är det någon som vet om något nytt dykt upp om förhandlingarna i Geneva? Har det skett andra humanitära framsteg?
Senast redigerad av ZuparN 2014-01-28 kl. 23:20.
Citera
2014-01-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesco

Hur är förhållandet med kurderna? Strider dem med eller mot någon sida?
Citera
2014-01-28, 23:33
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Finns ju gott om video i tråden där grupp ledare säger att de kommer slakta alla shia/alawiter , kuffar osv .... vad svarade pojken Abu Baker när han fick frågan vad man ska göra med otrogna ?
Hans svar var slakta de, så lär de barn under 10, videon postades 2-3gånger de senaste dagarna och tror inte du missat den.

Ja det är ju tragiskt att barn hjärntvättas på detta sätt.

Citat:
Vad kallar du det som händer i Syrien?
Att straffa de som dricker alkohol, de som röker, de som inte ber 5gg per dag, de som har fel kläder....osv

Ja ISIS tex verkar ha en annan definition på sharia då dom infört straff som jag aldrig hört om, tex straff för att man inte ber. Du nämner alkohol, vad händer om jag går ut på gatan här i Sverige med en spliff i munnen? Självklart kommer jag bli tagen av polisen då cannabis är förbjudet här i Sverige, jag personligen ser inget fel i att förbjuda alkohol då det är shaytans dryck som medför massor med samhällsproblem.

Du nämner kläder, vad händer om jag går runt naken i stan här i Sverige? Jag är nog ganska säker på att det är olagligt, som sagt alla länder har en viss klädeskod.

Cigg? Konstigt, man får till och med röka i Saudiarabien som har en sträng version av sharia. Men precis som alkohol medför cigg bara problem, ser inget fel i att vilja eliminera cigaretter ur ett land, man får bara se till att göra det på ett lite vettigare sätt än att börja piska folk som röker tex.

Citat:
Hur många syrier har i tråden visat sin stöd till islamisterna? Eller hur många syrier i tråden är anti Assad ?
Alla som varit pro islamister och anti Assad är islamister från andra länder,hjärntvättade svenskar och sionister inte en enda från Syrien .
Även när det gäller kurderna som är snti Assad är de utlänningar,det är turkar och irakier , hur många av de som skriver i tråden är från Syrien ?Ingen trots att det finns 2 miljoner syriska kurder .

De enda syrierna jag sett här i tråden är personer med assyrisk etnicitet eller kristen trostillhörighet.

Citat:
Bra! lycka till med studierna då

Tack

Citat:
För mig är salafis = wahhabist = islamist= muslimska brödraskapet= sionist= terrorist .

Inget av det där stämmer överens på mig då jag som sagt inte är salafist utan traditionell sunnimuslim.

Citat:
Du väljer se det du vill, sen är det brottsligt att avrätta soldater .

Jag menar inte att brott aldrig har förekommit, det jag försöker säga är att mycket av det som lagts ut här har inte varit något annat än propaganda. Dessutom tror jag även SAA har avrättad fångar.

Citat:
Varför stödjer du salafisterna då?
Varför inte stödja majoriteten av syrierna ? Majoriteten är just sunni som dig och de väljer Assad 1alla dagar före dessa terrorister som kallar sig rebeller.

Jag stödjer salafisterna av självklara skäl, FSA och de har samma fiende, Assad. Assad har visat att hans makt betyder mer för honom än hundratusentals oskyldiga syriers liv, han hade kunnat sköta hela händelseförloppet på ett bättre sätt och undvikit krig, om inte undvikit krig kunde han förminska dödsoffren. Hade han verkligen brytt sig om det syriska folket hade han avsagt sig sin titel som diktator medan något mer neutral som alla parter hade kunnat acceptera sitter vid makten fram tills att allmänna val hålls. Du kan komma med skitsnack som "han vill inte överge sitt folk" men både du och jag vet att det är skitsnack,

Dessutom vet varken du eller jag vad syriska befolkningen vill eller vill inte.

Citat:
Vad du vill är ointressant ,det är vad syrierna vill som räknas
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=I2J33PIAQ1k#t=48

Dålig humör han har, så roligt var det faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in