2014-01-27, 22:04
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe25
Några månader sedan i Sverige. Det gäller att inte vifta med fel flagga

http://www.youtube.com/watch?v=e75yUB6tuUs

Nämen vad illa poliserna och de riktiga Syrierna behandlar Reinfeldts grabbar!
Citera
2014-01-27, 22:44
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe25
Några månader sedan i Sverige. Det gäller att inte vifta med fel flagga

http://www.youtube.com/watch?v=e75yUB6tuUs

Ibland kan faktiskt svensk polis vara bra.
Citera
2014-01-27, 23:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Hej! Jag kommer här bara kort kommentera dina svar. Men till helgen så kommer jag att kommentera även dina inlägg till andra. Jag finner dig ganska intressant då du verkar vara en mycket kluven person som å ena sidan stödjer Al Qaidas krav på kalifat och sharialagar och å andra sidan har ganska sansade och toleranta värderingar.

Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Jag kan köpa att de förespråkar en shariastat men att de kommer slakta alla alawiter, kristna osv tror jag inte.

Har du någon källa på att dessa representerar 60-70% av alla rebeller

Just denna fråga var inte menad till mig. Men eftersom jag uppgett ännu högre siffror för andelen radikaliserade islamister så svarar jag även på detta.

Mellan 75-80 procent av "rebellerna" är inte representerade i Genève. Vad tror du det beror på? Kom inte dragande med att Assad, (och hela Alawiternas maktbas), måste lova att avgå innan man kan förhandla. Ärligt talat: Varför skulle Assad vika sig nu när han håller på att, sakta men säkert, segra på slagfältet? Dessutom verkar regimens psykops få att större genomslag, ( trots de 50000 bilderna)?

Nej, huvudorsaken till att 75-80 procent av "rebellerna" inte vill medverka i förhandlingarna är givetvis att deras vision om ett framtida Syrien skiljer sig markant från "exilregeringen".

De är helt enkelt islamister av olika schatteringar, och de radikaliseras i snabb takt.

Citat:
Om man är islamist är man automatiskt terrorist alltså? Så vitt jag vet är en islamist en som vill förena politiken med islam, dvs en shariastat.

Det finns "moderata" islamister. Problemet med dessa är dock att de har en tendens att kunna radikaliseras väldigt snabbt. Nu är detta iof inte helt deras eget fel, omständigheter runt om kring dem medverkar givetvis. Förföljelse, krig och tortyr vet vi redan ger radikalisering. Men även utvecklad islamofobi kan förvärra det hela. Se på Danmark där 90 personer åkt till Syrien för att strida på rebellernas sida, (11 troligtvis döda nu). Jämför med Sveriges 37, (7 troligtvis döda nu). Och då har Danmark enbart 5,5 miljoner invånare, och betydligt färre muslimer, jämfört med Sveriges nära 10 miljoner invånare och betydligt fler med muslimsk bakgrund.

Men problemet med islamism i allmänhet och radikaliserad islamism i synnerhet är det samhälle som man vill skapa i praktiken. Men en djupare diskussion om detta får vänta till helgen.

Sedan tillkommer problemet med skillnaden mellan systemet i Iran och de system med sharialagar som sunnimuslimer har i vissa länder. Men även detta får vänta till helgen.

Citat:
Men om syriens befolkning nu skulle vilja ha sharialagar så får ni acceptera det, ni kan inte tvinga på muslimer "den underbara och "fria" demokratin" precis som muslimerna inte tvingar oss i Euopa på sharialagar.

Visst, men här finns flera problem:

För det första så kanske inte det syriska folket vill ha sharialagar. I denna tråd finns hur som helst inte en enda syrier som förespråkat det, vilket är ganska talande. Men säkert kan vi inte veta förrän det hållits fria, demokratiska och internationellt övervakade val.

Sedan är du tydligen emot demokrati, trots din "tolerans". Märkligt då demokrati inte är till för att skapa himmelriket utan för att undvika helvetet.

Så är du verkligen för fria demokratiska och internationellt övervakade val i Syrien?
Är du för att folket, i lika demokratiska val skall ha möjlighet att avsätta en islamist regim?

Citat:
Väst har inte delat in muslimer i olika nationalstater av en ren slump, det är för att försvaga muslimerna. Historien har visat att muslimerna hade sina bästa år när det fanns ett kalifat, och inte nationstater.

Din sk. "analys" av imperialism och kolonialism är minst sagt ytlig.

Sanningen är att muslimerna aldrig skulle hamnat under västerländsk välde om man tagit till sig Ibn Rushds tankar om vetenskap kontra religion. Nu gjorde man inte det utan valde en annan "husfilosof" som sin ledstjärna. Otur, för väst lyssnade på Rushd och fick så väl renässans som upplysningstid vilket ledde till att produktivkrafterna kunde utvecklas snabbt.

Säg mej: Under 1500-talet utkom det sista betydelsefulla verket av en vetenskapsman i den muslimska världen, (en bok i medicin), vad har kommit sedan dess?

Citat:
Vilka islamister syftar du nu på? Al-Nusra? ISIS? FSA? Jag hade faktiskt kunna tänka mg att ISIS skulle vara dumma nog att starta krig i alla möjliga länder men att påstå att 75-80 % av rebellerna passar in i detta tror jag inte ett dugg på.

Förnekar du att en radikalisering skett? Förnekar du avhoppen ifrån FSA till islamistiska grupper? Förnekar du ISIS och dess systerorganisation Al-Nusras de facto betydelse på slagfältet, (samt hur deras agerande i praktiken alienerat dem från det syriska folket)?

Citat:
Vilka islamister är det som har begått terror på civilbefolkningen? Många har försökt smutskasta rebellerna genom att lägga ut fejkade videor, som tex att man avrättar en soldat och skriver "FSA avrättar civila". Brott mot civila har så klart förekommit från båda sidorna men just Flashback är så otroligt vinklat till Assads fördel att alla ser igenom lögnerna.

För det första så är avrättning av krigsfångar ett krigsbrott. Och för det andra så finns det gott om bildbevis för övergrepp emot civilbefolkningen där rökning, uteblivet moské besök m.m. kan resultera i en avskuren hals.

Citat:
Stopp och belägg, bara för att man är islamist innebär det inte att man är terrorist Sen skriver du att rebellerna är ett hot mot väst men säg mig då om inte väst är ett hot mot muslimer? Kolla bara vad kristna västerländska länder + judarna gör i länder som Afghanistan, Irak, Palestina. Hur många oskyldiga muslimska barn har dött pga väst? Hur många oskyldiga muslimska kvinnor har inte blivit våldtagna av era äckliga smutsiga soldater? Jag blir så jävla arg när man försöker framställa väst som någon ängel som är rädd för "farliga islamister" när väst har spillt mest blod av alla under de senaste tiden. Det är vi som borde vara rädda för er! Vår räddning heter ett kalifat, hade ett kalifat existerat nu istället för muslimska nationalstater (där de flesta ledarna agerar knähundar åt väst), likt osmanska riket, kan jag lova dig att västerländska länder inte hade vågat göra det dom gör nu mot muslimerna.

Här kommer ditt islamistiska hat emot väst verkligen fram. Jo, serbiska extremister våldtog i stor skala. Men du "glömmer" NATO bombningar som fick slut på striderna i Bosnien. Sedan har du tydligen överfört ditt besinningslösa hat mot hela västvärlden i alla fall. Vilka "äckliga och smutsiga" svenska soldater har våldtagit afghanska kvinnor, vilka "äckliga och smutsiga" svenska soldater har våldtagit bosniska kvinnor?

Trots din universitetsutbildning så verkar du närmast, tillsammans med "Thunderman" varit dem som hängde ut Al-Qaida flaggan utanför den bosniska föreningen i Göteborg. Det skulle i alla fall stämma bra med ditt besinningslösa hat emot västerlandet.

Citat:
Håller med här.

Så bra! Problemet är väl närmast att jag, tyvärr, kan tänka mig dig som min baneman med den slöa kniven!

Problemet är inte Koranen i sig, vilken har sunda intentioner som pekar framåt inte bakåt.

Problemet idag är inte muslimerna, vilka de allra flesta av dem, i praktiken, inte är islamister.

Problemet idag är sådan som dig

Men jag får återkomma i helgen med en mer omfattande diskussion.
Senast redigerad av Ola Schubert 2014-01-27 kl. 23:09.
Citera
2014-01-27, 23:46
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Jag hoppas att du vet att detta de facto tillämpas i princip i varenda demokratiskt stat? En muslim kan tex inte bli kung i Sverige eller president i USA enligt lagen.

Enligt USA:s konstitution spelar det ingen roll vilken religion presidenten har. Samma sak gäller för Sverige. Det görs ingen skillnad på religion avseende politiskt inflytande eller myndighetsutövning.
När det gäller Sveriges kung är får enbart avkomlingar till Konung Carl XVI Gustaf få tillträda posten. Detta gäller i första hand. Sedan måste kungen tillhöra den evangeliska läran, av historiska skäl. Vi har även en monarki av historiska skäl. Dessutom anser jag att du gör en absurd jämförelse som tyder på avsaknad av argument.

Jag talar om ett rättssystem vars lagar systematiskt delar upp människor utifrån religion och du försöker legitimera detta genom att hänvisa till ett felaktigt påstående om USA:s president samt Sveriges kung. Ingen av oss här inne i denna tråd kan bli kungar och det främsta skälet sitter inte i religionen, utan i släktskapet.

Citat:
Som sagt, jag är ingen expert på sharia men under det osmanska riket så tog kyrkan hand om de kristnas rättssystem, osmanerna la sig inte i. Ni hade alltså själva fått bestämma ert rättssystem (så länge den inte bryter mot sharia).

I Balkan ville de ortodoxkristna hellre bli styrda av den osmanska sultanen än av katolikerna, samt flydde judar tex från det katolska Spanien till osmanska riket för att minoritetsrättigheterna var bättre i osmanska riket än i Spanien. Så jag tror inte det är så dåligt som du försöker framställa det som.

Men vi kommer inte långt i diskussionen om sharia då jag inte har något större kunskap om ämnet, den lilla kunskapen jag har är hur det var under osmanska riket därav mina paralleller till riket.

Lägg ned nu, du förskönar uppenbara rättighetsinskränkningar. Osmanska riket bedrev en förföljelse av kristna och fullgjorde ett folkmord på armenier, assyrier/syrianer, kaldeer och pontiska greker. Det du skriver är som att spotta i ansiktet på de människor som föll offer för de etniska rensningarna som skedde under 1800-1900 talet i dagens Turkiet.
Senast redigerad av ZuparN 2014-01-28 kl. 00:01.
Citera
2014-01-28, 02:43
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hej! Jag kommer här bara kort kommentera dina svar. Men till helgen så kommer jag att kommentera även dina inlägg till andra. Jag finner dig ganska intressant då du verkar vara en mycket kluven person som å ena sidan stödjer Al Qaidas krav på kalifat och sharialagar och å andra sidan har ganska sansade och toleranta värderingar.

Du har uppfattat mig rätt förutom Al-Qaida delen då jag inte sympatiserar med den organisationen. Jag personligen har mycket toleranta värderingar, mycket tolerantare än Al Nusra till exempel. Jag inser så klart problematiken att den radikala salafismen tar mer och mer makt i konflikten då jag själv inte är salafist utan traditionell sunnimuslim och egentligen stödjer jag FSA (som den var i början av konflikten), hade dessa personer valt ett demokratiskt Syrien eller en shariabaserad Syrien tror jag de hade funkat lika bra. Jag ser såklart problematiken om radikala muslimer tar makten i Syrien och börjar agera likt de gjort i konflikten som tex avrättning av den 14 åriga pojken eller piska folk som inte ber fredagsbönen.

Men utifrån ett sunnimuslimskt perspektiv kan jag inte välja att stödja Assad istället för rebellerna trots rebellernas brister. Med rebellerna vid makten kommer vi i alla fall ha kvar det som en gång gav oss ära i historien, nämligen islam.

Citat:
Just denna fråga var inte menad till mig. Men eftersom jag uppgett ännu högre siffror för andelen radikaliserade islamister så svarar jag även på detta.

Mellan 75-80 procent av "rebellerna" är inte representerade i Genève. Vad tror du det beror på? Kom inte dragande med att Assad, (och hela Alawiternas maktbas), måste lova att avgå innan man kan förhandla. Ärligt talat: Varför skulle Assad vika sig nu när han håller på att, sakta men säkert, segra på slagfältet? Dessutom verkar regimens psykops få att större genomslag, ( trots de 50000 bilderna)?

Nej, huvudorsaken till att 75-80 procent av "rebellerna" inte vill medverka i förhandlingarna är givetvis att deras vision om ett framtida Syrien skiljer sig markant från "exilregeringen".

Helt ärligt har jag inte hängt med i konflikten så mycket pga tidsbrist och har inte hunnit sätta mig in i geneveförhandlingarna. Men utifrån den lilla information jag har så förstår jag dem ändå, Assad har förlorat rätten att sitta kvar som Syriens ledare, det var hans fel att kriget bröt ut från första början, inte nog med det har han hur mycket blod som helst på sina händer. Hade man verkligen brytt sig om det syriska folket hade man ersatt Assad med någon mer neutral tillsvidare.

Men det känns som att jag måste läsa mer om Geneveförhandlingar och exilregeringen för att höja nivån på diskussionen, har du några bra källor där man kan läsa om dessa?

Citat:
Det finns "moderata" islamister. Problemet med dessa är dock att de har en tendens att kunna radikaliseras väldigt snabbt. Nu är detta iof inte helt deras eget fel, omständigheter runt om kring dem medverkar givetvis. Förföljelse, krig och tortyr vet vi redan ger radikalisering. Men även utvecklad islamofobi kan förvärra det hela. Se på Danmark där 90 personer åkt till Syrien för att strida på rebellernas sida, (11 troligtvis döda nu). Jämför med Sveriges 37, (7 troligtvis döda nu). Och då har Danmark enbart 5,5 miljoner invånare, och betydligt färre muslimer, jämfört med Sveriges nära 10 miljoner invånare och betydligt fler med muslimsk bakgrund.

Jag ser inget fel i att sunnimuslimer hjälper andra sunnimuslimer i krig, äntligen verkar dagarna vara förbi där sunnimuslimerna bara står och tittar på medan andra sunnimuslimer blir slaktade i andra länder.

Citat:
Men problemet med islamism i allmänhet och radikaliserad islamism i synnerhet är det samhälle som man vill skapa i praktiken. Men en djupare diskussion om detta får vänta till helgen.

Sedan tillkommer problemet med skillnaden mellan systemet i Iran och de system med sharialagar som sunnimuslimer har i vissa länder. Men även detta får vänta till helgen.

Jag förstår problematiken i hur den praktiska resultatet kommer bli av en shariastat, helt ärligt skulle jag själv inte vilja bo i en shariastat baserad på någon galen tolkning utav islam.

Citat:
Visst, men här finns flera problem:

För det första så kanske inte det syriska folket vill ha sharialagar. I denna tråd finns hur som helst inte en enda syrier som förespråkat det, vilket är ganska talande. Men säkert kan vi inte veta förrän det hållits fria, demokratiska och internationellt övervakade val.

Det enda jag vill är att Assad ska avsättas, om sedan det syriska folket vill ha demokrati istället för sharia har jag inget problem med det. Dessutom har jag inte sett en enda syrier som är sunnimuslim i tråden utan enbart kristna syrier (assyrer/syrianer). De stödjer Assad av den anledningen att han gynnar dem bäst även om de egentligen inte gillar honom. Detsamma gäller för många sunnimuslimer, man stödjer rebellerna för att de gynnar sunnimuslimerna bättre än Assad även om man egentligen inte sympatiserar med rebellerna till 100%.

Citat:
Sedan är du tydligen emot demokrati, trots din "tolerans". Märkligt då demokrati inte är till för att skapa himmelriket utan för att undvika helvetet.

Så är du verkligen för fria demokratiska och internationellt övervakade val i Syrien?
Är du för att folket, i lika demokratiska val skall ha möjlighet att avsätta en islamist regim?

Måste medge att jag uttryckte mig klumpigt, nej jag är inte emot demokrati, det jag försökte säga är att bara för att en sida förespråkar demokrati innebär det inte automatiskt att den sidan är bättre än den andra som tex förespråkar sharia. Ja, jag är för att man ska ha möjligheten att avsätta en islamisk regim då jag är 110% övertygad att folket aldrig hade gjort det om man fick en vettig ledare i en shariastat.

Citat:
Din sk. "analys" av imperialism och kolonialism är minst sagt ytlig.

Jag skulle inte kalla den ytlig, brittiska generaler har själva sagt att det första man ska göra för att förstöra det osmanska imperiet är att ta bort islam från dem. Under denna tid höll muslimerna ihop oavsett nationalitet, sedan pumpades nationalism in i imperiet och resultatet ser vi idag, muslimska kurder & turkar dödar varandra, shia och sunni dödar varandra. Divide and counqer taktik helt enkelt.

I videon här under kan du se hur britter förstörde osmanska riket från insidan genom att pumpa in nationalism hos araber och stödja dem med moderna vapen som turkarna inte hade tillgång till. Det framkommer även i videon att britterna hjälpte till att installera Saudiarabiens regering, kan det vara en slump månne? Man stödde alla parter som var emot osmanska kalifatet och som var emot en muslimsk enighet. Videon jag kommer länka till är egentligen inte videon jag sökte men den förklarar allting på ett liknande sätt även om den videon jag egentligen sökte efter var mycket bättre.

Muslimerna delades in i olika nationalstater, det är mycket lättare att hålla små obetydelsefulla länder i schack än en hel enat kalifat där islam är starkt rotad. Att många av dagens mulismska nationalstater hatar varandra gör saken ännu bättre för islams fiender.

Titta på följande video och läs igenom vad som sägs i början av videon!

Destruction Of The Ottoman Caliphate Pt02.mp4

http://www.youtube.com/watch?v=qik7Tww6J1k

Men självklart ligger inte den största skulden på britterna och Väst utan på muslimerna som svalde britternas propaganda!

Citat:
Sanningen är att muslimerna aldrig skulle hamnat under västerländsk välde om man tagit till sig Ibn Rushds tankar om vetenskap kontra religion. Nu gjorde man inte det utan valde en annan "husfilosof" som sin ledstjärna. Otur, för väst lyssnade på Rushd och fick så väl renässans som upplysningstid vilket ledde till att produktivkrafterna kunde utvecklas snabbt.

Säg mej: Under 1500-talet utkom det sista betydelsefulla verket av en vetenskapsman i den muslimska världen, (en bok i medicin), vad har kommit sedan dess?

Jag har hört om denna Ibn Rushd men aldrig tagit mig tiden att fördjupa mig inom ämnet, skulle du kunna länka någon bra källa där man kan läsa om varför hans tankar var så bra enligt dig?

Du har rätt att muslimerna knappt bidragit med ett skit när det kommer till vetenskapen, från att ha varit världens ledande vetenskapsmakt till att inte bidra med ett skit .. sorgligt!
Senast redigerad av blackjackk 2014-01-28 kl. 02:58.
Citera
2014-01-28, 02:44
Medlem
blackjackks avatar
Här kommer sista delen av inlägget:

Citat:
Förnekar du att en radikalisering skett? Förnekar du avhoppen ifrån FSA till islamistiska grupper? Förnekar du ISIS och dess systerorganisation Al-Nusras de facto betydelse på slagfältet, (samt hur deras agerande i praktiken alienerat dem från det syriska folket)?

För det första så är avrättning av krigsfångar ett krigsbrott. Och för det andra så finns det gott om bildbevis för övergrepp emot civilbefolkningen där rökning, uteblivet moské besök m.m. kan resultera i en avskuren hals.

Det är mycket möjligt att en radikalisering har skett och du har själv skrivit anledningen till den. Alla anklagelser jag läst om Al-Nusra blev faktiskt motbevisade av Thunderman förutom när de avrättade soldater. Jag börjar faktiskt tvivla om de verkligen är så hemska som vissa här försöker framställa dem som.

Självklart är det tragiskt att civilbefolkningen får lida pga idioter.

Citat:
Här kommer ditt islamistiska hat emot väst verkligen fram. Jo, serbiska extremister våldtog i stor skala. Men du "glömmer" NATO bombningar som fick slut på striderna i Bosnien. Sedan har du tydligen överfört ditt besinningslösa hat mot hela västvärlden i alla fall. Vilka "äckliga och smutsiga" svenska soldater har våldtagit afghanska kvinnor, vilka "äckliga och smutsiga" svenska soldater har våldtagit bosniska kvinnor?

Trots din universitetsutbildning så verkar du närmast, tillsammans med "Thunderman" varit dem som hängde ut Al-Qaida flaggan utanför den bosniska föreningen i Göteborg. Det skulle i alla fall stämma bra med ditt besinningslösa hat emot västerlandet.

För det första är inte en flagga med den muslimska trosbekännelsen en Al-Qaida flagga, att Al-Qaida använder den muslimska trosbekännelsen som symbol innebär inte att det är deras flagga.

Jag syftar absolut inte på Sverige eller svenska soldater, jag syftar på de som begick brott i länder som Irak, Afghanistan, Palestina osv vilket är soldater från västerländska länder + israel. Jag hyser absolut inget agg mot Sverige om du tolkade det så, Sverige tog emot oss när vi behövde hjälp som mest och erbjöd oss chansen till ett nytt liv. Jag älskar detta land och är evigt tacksam för allt som landet har gett mig.

Väst kollade bokstavligen på medan serberna slaktade oss varje dag, när krigslyckan egentligen vände och vi allierade oss med kroaterna för att börja sakta med säkert återta kontroll över vårt land och köra ut serberna, ja DÅ interverar NATO. Detta efter att den största massakern efter andra världskriget skedde (Srebrenicamassakern), ska även nämnas att Srebrenica utropades som en skyddszon av NATO. Medan serberna massakrerade 8000 oskyldiga människor (bland annat en 9 månader gammal bebis) så söp de holländska FN soldaterna tillsammans med serberna under tiden vi blev slaktade!!!

TACK SÅ MYCKET VÄST!

När kriget äntligen tog slut designar Väst Daytonavtalet vilket gör att Bosnien blir politiskt handikappat och gör det i princip omöjlig att utvecklas. Dessutom hade Väst med ett finger i spelet när det gäller Jugoslaviens kollaps. Denna serbiska dokumentär är otroligt vinklad till serbernas fördel när det gäller krigsbrott osv men dokumentären tar upp hur Väst hade med ett finger i spelet på ett mycket bra sätt. Här är dokumentären om du nu är intresserad:

http://www.youtube.com/watch?v=waEYQ46gH08

Citat:
Så bra! Problemet är väl närmast att jag, tyvärr, kan tänka mig dig som min baneman med den slöa kniven!

Ööh jag hade aldrig kunnat döda en civil oskyldig människa.

Problemet är inte Koranen i sig, vilken har sunda intentioner som pekar framåt inte bakåt.

Problemet idag är inte muslimerna, vilka de allra flesta av dem, i praktiken, inte är islamister.

Problemet idag är sådan som dig

Men jag får återkomma i helgen med en mer omfattande diskussion. [/quote]

Och varför är sådana som mig ett problem?
Senast redigerad av blackjackk 2014-01-28 kl. 02:49.
Citera
2014-01-28, 09:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Du har uppfattat mig rätt förutom Al-Qaida delen då jag inte sympatiserar med den organisationen. Jag personligen har mycket toleranta värderingar, mycket tolerantare än Al Nusra till exempel. Jag inser så klart problematiken att den radikala salafismen tar mer och mer makt i konflikten då jag själv inte är salafist utan traditionell sunnimuslim och egentligen stödjer jag FSA (som den var i början av konflikten), hade dessa personer valt ett demokratiskt Syrien eller en shariabaserad Syrien tror jag de hade funkat lika bra. Jag ser såklart problematiken om radikala muslimer tar makten i Syrien och börjar agera likt de gjort i konflikten som tex avrättning av den 14 åriga pojken eller piska folk som inte ber fredagsbönen.

Men utifrån ett sunnimuslimskt perspektiv kan jag inte välja att stödja Assad istället för rebellerna trots rebellernas brister. Med rebellerna vid makten kommer vi i alla fall ha kvar det som en gång gav oss ära i historien, nämligen islam.

Trots din förvirring så har du väl förstått vid det här laget att Assad vinner och att Assad och hans armé till största delen har Islam som religion. Om du tror att rebeller vid makten kommer ge Islam ära... Redan nu har de smutsat ner islam något otroligt med sitt allah akbar när de tänder eld på barn och halshugger civila, denna infighting och alla videor med inavlade rebeller med IQ-fiskmås, personer man verkligen inte vill ska försöka leda ett land. Så du kommer vara bitter när Assad/hans efterföljare bygger upp Syrien igen, när Erdogan får avgå och ersätts av en mindre AQ-vänlig regim, när ISIS/nusra/FSA förpassats till historiens skräphög? Vad gott har de gjort för Islam? Tycker du Islam gör framsteg?
Citera
2014-01-28, 10:22
Medlem
Till Blackjack från Xelious, förövrigt blackjack så kastade Albanerna med Skenderbeg ut turkarna i och med starten på kriget mot ottomanerna, albanen skenderbeg blev även nämnd till kristendomens försvare, (få som blivit utnämda)

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trots din förvirring så har du väl förstått vid det här laget att Assad vinner och att Assad och hans armé till största delen har Islam som religion. Om du tror att rebeller vid makten kommer ge Islam ära... Redan nu har de smutsat ner islam något otroligt med sitt allah akbar när de tänder eld på barn och halshugger civila, denna infighting och alla videor med inavlade rebeller med IQ-fiskmås, personer man verkligen inte vill ska försöka leda ett land. Så du kommer vara bitter när Assad/hans efterföljare bygger upp Syrien igen, när Erdogan får avgå och ersätts av en mindre AQ-vänlig regim, när ISIS/nusra/FSA förpassats till historiens skräphög? Vad gott har de gjort för Islam? Tycker du Islam gör framsteg?

Citat:
De som vill ha ett kalifat är bakåtsträvande, inavlade, outbildade, lågpresterande med mindervärdeskomplex. De kan inte konkurrera och klara sig i den moderna världen, därför vill de ha ett eget litet efterblivet rike som till exempel talibanerna och somalierna eftersom männen rätteligen känner sig underlägsna och inte kommer ha jobb eller kvinnor som vill ha dessa åsnor till män.
Är det så i Syrien? Det finns inga tecken på detta, detta finns förvisso många arbetslösa unga män men de är nog, trots allt, rätt moderna. När kriget är slut kommer det finnas många jobb för att bygga upp Syrien igen och alla har nu fått beskåda åsnorna som ropar allah akbar, när kriget är slut kommer det fortsatt vara skottpengar på dessa terrorister som har förstört för så många människor. Domen kommer inte vara nådig och ingen kommer tro att en allah har hjälpt dom eller hur? Hur många allah akbar neandertalare från videos där de halshugger andra muslimer har överlevt? De brinner i sitt påhittade islamisthelvete nu. Alla kommer skratta åt kalifatnissarna och deras efterblivna önskemål om sharia, halshuggningar och förtryck.

Citat:
Hela europa... inte en chans. Fransmän, tyskar, engelsmännen och ryssarna (och Sverige) hade de inte en chans mot och industrialismen satte sedan definitivt stopp på för turkarna som inte utvecklades till skillnad från de andra länderna och detta är såklart orsaken till varför ett kalifat aldrig kommer klara sig. I Syrien kommer det inte bli ett kalifat, i Afghanistan har de efterblivna talibanerna fått stryk som räcker länge, i Egypten lever man farligt som MB de har rakat av skäggen i panik. Ser inte så bra ut eller hur? Så man måste vara lite sinnesslö om man är rädd för något så patetiskt som ett kalifat, och likaså om man tror att Syrien kommer bli ett kalifat. Men tack för skrattet
Citera
2014-01-28, 12:25
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ge mig en enda källa där en ledare säger att han kommer slakta kristna och alawiter? Videon som du själv länkade med Al-Nusras ledare a själv att han respekterar kristna Och nu syftar jag inte på någon videon där en random rebell säger han ska slakta allt och alla.
Finns ju gott om video i tråden där grupp ledare säger att de kommer slakta alla shia/alawiter , kuffar osv .... vad svarade pojken Abu Baker när han fick frågan vad man ska göra med otrogna ?
Hans svar var slakta de, så lär de barn under 10, videon postades 2-3gånger de senaste dagarna och tror inte du missat den.

Citat:
Håller med dig om att tvång är fel.
Vad kallar du det som händer i Syrien?
Att straffa de som dricker alkohol, de som röker, de som inte ber 5gg per dag, de som har fel kläder....osv

Citat:
Det var det i förra tråden också fram tills i princip alla blev motbevisade.
Vad snackar du om , vad har motbevisats? Följer vi samma tråd? Länka gärna.

Citat:
Om det är så att majoriteten av Syriens medborgare vill ha den ett sekulärt samhälle istället för ett teokratiskt har jag inga problem med det.
Hur många syrier har i tråden visat sin stöd till islamisterna? Eller hur många syrier i tråden är anti Assad ?
Alla som varit pro islamister och anti Assad är islamister från andra länder,hjärntvättade svenskar och sionister inte en enda från Syrien .
Även när det gäller kurderna som är snti Assad är de utlänningar,det är turkar och irakier , hur många av de som skriver i tråden är från Syrien ?Ingen trots att det finns 2 miljoner syriska kurder .

Citat:
Jag bor i Sverige för att serbiska terrorister etniskt rensade oss från mitt eget hemland Bosnien, dessutom kommer jag flytta härifrån efter mina universitetsstudier så du behöver inte oroa dig för mig lille vän. Dessutom är jag ingen salafist.
Bra! lycka till med studierna då

För mig är salafis = wahhabist = islamist= muslimska brödraskapet= sionist= terrorist .

Citat:
De enda avrättningsvideor jag har sett är på soldater från SAA.
Du väljer se det du vill, sen är det brottsligt att avrätta soldater .

Citat:
Varför stödjer du salafisterna då?
Varför inte stödja majoriteten av syrierna ? Majoriteten är just sunni som dig och de väljer Assad 1alla dagar före dessa terrorister som kallar sig rebeller.

Citat:
Det enda jag vill är att Assad ska avsättas, om sedan det syriska folket vill ha demokrati istället för sharia har jag inget problem med det.
Vad du vill är ointressant ,det är vad syrierna vill som räknas
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=I2J33PIAQ1k#t=48
Citera
2014-01-28, 12:41
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Nej förstår inte kan du förklara? Helst på ett konkret sätt.
Har postat video där Qatar/Saudi visa sitt stöd för terroristerna i Syrien , den mest kända uttalande är fd Qatars emir som i TV sagt att han ska få bort Assad ,kostar vad kostar .
Eller kolla på vad al-Arror, al-Arifi och andra idioter sagt,gott om video, många med text .

Men för att göra det enkelt för dig
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=633813099988842&set=a.1829317417436 49.36885.120435151326642&type=1
Med engelsk text ifall du inte fattat första länken
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=487070718069200&set=a.2680870999675 64.57289.268083146634626&type=1

Citat:
Det som jag skrev stämmer fortfarande. Damerna i dina inlägg var fula i jämförelse med damerna i Al-Arabiya.
Bilderna jag postade var på tjejer i armen , inte programledare eller fotomodeller
Syftet är att reta islamisterna, konstig nog har det även retat dig vilket bekräftar att du har en liten islamist i dig
Om syftet var att visa snygga tjejer å skulle jag posta såna bilder
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=257018224458336&set=a.1700221898246 07.1073741828.169066439920182&type=1

Citat:
Det är inte jag som skriver dumma saker det är du som inte läser noggrant och istället lägger till saker som jag inte skrivit. Vem har sagt att islamism = panarabism? Det är bara du som skrivit det.
OK verkar som din dumhet har inga gränser
Kurdwannabe skrev
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Någon som kan förklara varför IF, mfl samarbetar med ISIS i Hasakah mot YPG.
Ditt korkade svar var
Citat:
Därför att dom har en gemensam nämnare, nämligen arabisk nationalism (panarabism).
IF,ISIS har inget med pannarabism alls och vem som helst fattar det ....förutom du.

Citat:
Okey. Hur kommer det sig att SNC vägrar att fördöma händelsen i Tal Hamis?
Vad har SNC med saken att göra ?
Citera
2014-01-28, 12:46
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Tveksamt det där från Geneve, måste ju va trickfilmat.
Nopp , lovar att det är från Geneve.

Citat:
Har nu läst så många artiklar om vad Syrier tycker så det där är helt världsfrånvänt att de inte blir slitna i stycken av folket.
Vad du har läst har ingenting med verkligheten, det är bilden MSM vill sprida , finns flera syrier i tråden passa på och fråga vad de tycker

Citat:
Kanske att de photoshoppat över "The Johns" - Kerry och Maccain som egentligen är de som är ute på gatorna och blir hyllade. Då stämmer bilden bättre.
OK , ser det tydligt nu när jag har på mina glasögon .
Citera
2014-01-28, 13:19
Medlem
sorias avatar
Dr Kamal al-Lebwani som tillhör oppositionen avslöjar i en intervju på al-Jazeera att USA&co tvingade de att acceptera en delning av Syrien i flera delar, otextad!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6UgFl_ptkZc

Assads rådgivare i en snabb intervju med turkiska ULUSAL
http://www.youtube.com/watch?v=PaBRTz4pHr0&sns=tw

Kristna börjar renovera sina kyrkor med hjälp av sina muslimska grannar , se speciellt 1,12min in i videon, manen som säger vi brukade inte kalla varandra för kristna och muslimer , vilket stämmer, minns inte under hela mitt liv i Syrien att någon frågade om man var shia,alawi eller kristen NU är det den vanligaste fråga på marken och på nätet salafisterna har vunnit när det gäller denna fråga , videon är textad
https://www.youtube.com/watch?v=aR7BfCX7j7o

Några krav som Syrien hade med sig till Geneve2 och som SNC vägrade acceptera, på engelska
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=435530883243532&set=pcb.43553119657 6834&type=1&relevant_count=2&ref=nf

Vad tycker man om Saudi ? Textad video
http://www.youtube.com/watch?v=DGVNpWCeSg4

Syrierna demonstrerar
https://www.youtube.com/watch?v=aR7BfCX7j7o

En jihadist från Spanien(som har marockanska rötter) vägrade ställa upp som självmordsbombare och flydde från Syrien
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1491285724431574&set=a.140525413970 1400.1073741828.1405176443042503&type=1

En tysk jihadist (som konverterat till islam) dog i Syrien
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=638690146176654&set=a.5477712919352 07.1073741828.546954078683595&type=1

Rykten säger att ISIS har tagit kontroll över Tal Abyad .

Andra rykten från Saudi säger att utrikesminister prins Saud al-Faisal fick sparken och kommer ersättas så fort han kommer hem från Geneve.
Om detta stämmer kan det vara starten på städningen bland prinsarna jag skrev om tidigare .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in