Citat:
Ursprungligen postat av
Zagrosi
Gött att du presenterar källa på uppgifterna som jag direkt kan konstatera är falsk information. YPG och SAA har inte utfört några samarbeten där dom tillsammans attackerar andra aktörer. Det är ren trams. Och, det finns hundra saker som motbevisar din tes att dom är "bästa kompisar". Regimen är bästa kompisar med Iran och hezbulla. Inte med YPG.
Du lever i en bubbla, En drömvärld. Sluta drömma. Om vi bortser från vad folk säger i Hassake som jag dagligen pratar med, Om vi bortser från media. Om vi bortser från allt.
Tror du verkligen Syriska Arabiska Republiken och SAA bara lämnar över hela Hassake regionen till YPG bara sådär ? Tror du dom lämnar sina olje fält utan strid bara sådär ? Så tror i din lilla önskevärld att SAA och YPG inte har kokat upp ngt tillsammans under bordet ?
Kom inte med "Dom vill inte öppna en ny front" argumentet. Jag kan garantera dig och lova dig att SAA kan skrapa fram 50-60 tusen soldater och leka gerilla krig mot Ypg/mfs imorgon och jämna hela skiten och deportera alla fientliga element.
Att SAA och YPG är romantiska tillsammans stör dig. Men det är verkligheten. Det finns ingen rojava eller ngn autonomi. Kom ner på jorden.
Syrien har 23 milj invånare. Av dessa är 2 milj kurder. Alltså är 21 milj emot kurdisk autonomi. Hur har du tänkt här egentligen ? Du är inte klok.