Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivrankan
Sjukt rolig fråga och svar angående överrepresentationen av y-namnen i brottsstatistiken. Han har ju helt rätt angående den sociala marginalen.

Det har ju skett ett generationsskifte där. Y-namnen har ersatts med Kevin och Tyson.
- GW levererar som alltid.

Mycket intressant, då jag alltid har tyckt att det är nåt fel med föräldrar som ger sina pojkar namn som Kevin och Tyson, eller vissa andra engelskspråkiga namn. Grannens son heter Kevin och han är tamigfan helt jävla psykiskt störd, och jag skulle bli mycket förvånad om han inte blir kriminell när han växer upp.

Vilka andra moderna varianter kan man tänka sig? Liam?
Citera
2014-01-20, 23:10
Medlem
Flashbackministerns avatar
Tiden går fort.. nytt avsnitt imorgon

....
Del 2 av 9. I juli 1997 påträffades 36-årige Josef skjuten i Keillers park i Göteborg. Spåren ledde till en okänd sataniströrelse som ansåg sig ha rätten att döda andra. Lars Fimmerstad i Töreboda ringde 112 och rapporterade om ett pågående inbrott, men blev inte trodd av larmoperatören. När polis till slut kom till platsen hade inbrottstjuven tänt eld på huset och mördat Lars mor. Veckans brott följde med poliserna i Arjeplog under en dag, då man bl.a. skulle rikta in arbetet på att söka efter olagligt skjutna älgar. I historiska fall går vi tillbaka till Stockholm år 1894 och ett drama som utspelades mellan två bröder, John och Bror Mörner, som i stort sett var varandras motsatser.
....

Kommer GW sluta sen när säsongen är slut?
Citera
2014-01-21, 14:07
Medlem
ADHD-syndromets avatar
21.00 i kväll dags för vår alldeles egna lilla myshörna på SVT
Citera
2014-01-21, 21:06
Medlem
irrblosss avatar
Vilken gubbe! Jag hade inte heller trott honom, han låter ju som en dålig skådis som tar i för mycket.
Citera
2014-01-21, 21:11
Moderator
Dr Kings avatar
Vilken otroligt inkompetent snut som tog emot larmsamtalet. Han måste väl nu ha blivit omplacerad och sitter i någon skrubb i källaren och flyttar papper mellan pärmar.
Citera
2014-01-21, 21:13
Medlem
"Bondkomiker av värsta sort". Ingen kan konstatera som GW, inget finlir, bara rakt på!
Citera
2014-01-21, 21:20
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trykilurek
"Bondkomiker av värsta sort". Ingen kan konstatera som GW, inget finlir, bara rakt på!

Jag tror få människor skulle skräda orden i detta fall. Vilken mardröm att få den tomten på tråden när man ringer 112! Hade jag varit polis eller politiker i det området hade jag krävt att idioten omgående fick sparken. Undrar hur han mår nu...
Citera
2014-01-21, 21:25
Medlem
Yazmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag tror få människor skulle skräda orden i detta fall. Vilken mardröm att få den tomten på tråden när man ringer 112! Hade jag varit polis eller politiker i det området hade jag krävt att idioten omgående fick sparken. Undrar hur han mår nu...
Kände det samma, helvete vilken mardröm att få honom på tråden.
Citera
2014-01-21, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Vilken otroligt inkompetent snut som tog emot larmsamtalet. Han måste väl nu ha blivit omplacerad och sitter i någon skrubb i källaren och flyttar papper mellan pärmar.

Varför tycker du inte att han ska få sparken? Varför tycker du att han fortfarande skall uppbära lön?
Citera
2014-01-21, 21:28
Medlem
irrblosss avatar
Är det alltså ingen mer än jag och polisen som tycker att gubben låter som han skämtar? Han lät ju kolugn och metodisk och talade högtravande som en dramatenskådis som tar sig själv på lite för stort allvar. 99% av folk som är utsatta för ett liknande brott skulle vara andfådda och halvlipa/skrika osv.
Citera
2014-01-21, 21:30
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Varför tycker du inte att han ska få sparken? Varför tycker du att han fortfarande skall uppbära lön?

Jo foten skulle han ju gärna kunna få också, inte mig emot.
Citera
2014-01-21, 21:31
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Han sitter och famlar i mörkret gubbe .. Googla och se jons Nödveits självmord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in