Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-15, 13:41
Medlem
Nummer14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Sån jävla skön citatmaskin den där gubben är

"Jo men det var nog en ganska lättvättad hjärna med.."

Citera
2014-01-15, 14:07
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag får en känsla att GW inte är helt 100% totalt droghatare, inte så han nosar själv men...

Haha, skön första fråga, och lika skönt uttömmande svar.
Han har enligt egen utsago testat ett flertal droger, i vetenskapligt syfte.

Citat:
Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article800162.ab
Citera
2014-01-15, 15:12
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Nästa program verkar intressant om Satanistmordet i Keilerspark , Göteborg 1997
Säsongstarten var sådär tycker Knutby är så uttjatat att jag blivit genuint ointresserad av fallet .
Leif GW gjorde det dock sevärt med klockrena kommentarer som alltid Intressant inslag om polismordet i slutet .

Om jag minns rätt så var det 2 GM och det var bara den ena som var uttalat satanist. Killen som dömdes för mordet var det inte. Tror media gjorde en stor grej av satanistkopplingen. Det var nog mera tillfälligheter som resulterade i mordet och förmodligen var de höga som hus.
Citera
2014-01-15, 15:22
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Om jag minns rätt så var det 2 GM och det var bara den ena som var uttalat satanist. Killen som dömdes för mordet var det inte. Tror media gjorde en stor grej av satanistkopplingen. Det var nog mera tillfälligheter som resulterade i mordet och förmodligen var de höga som hus.
Båda två var utalade övertygade satanister
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jon_N%C3%B6dtveidt

Hur mycket kopplingar till satanism det fanns i mordet kan man spekulera i . Var väl mycket Aftonbladets löpsedlar förmodligen som döpte det till ett satanistmord . Kan ju likaväl varit ett hatbrott då offret var homosexuell och gjort vissa närmanden mot båda inblandade . Och ja de var påtända
Citera
2014-01-15, 19:43
Medlem
Olivrankans avatar
Sjukt rolig fråga och svar angående överrepresentationen av y-namnen i brottsstatistiken. Han har ju helt rätt angående den sociala marginalen.

Det har ju skett ett generationsskifte där. Y-namnen har ersatts med Kevin och Tyson.
- GW levererar som alltid.
Citera
2014-01-15, 20:45
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag är med GW, är inte heller komfortabel med att Sara Svensson är frisläppt.
Tänk tanken att situationen varit den omvända betr könstillhörighet, allt annat lika. Aldrig i helvete att en 26-årig man kommit undan ansvar för ett mord och två mordförsök, allt kallblodigt utfört, bara för att det fanns en manipulerande kvinna som drivit på.
Citera
2014-01-15, 23:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme

De hade tagit amfetamin ja, på kvällen. Plus en massa öl och sprit. Detta enligt Jons erkännande i förhör den 21 dec 1997.

Edit: felstavat namn
Senast redigerad av Netherworld 2014-01-15 kl. 23:58.
Citera
2014-01-16, 18:22
Medlem
Hur var första, missade det ?
Citera
2014-01-16, 18:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Se själv: http://www.svtplay.se/veckans-brott
Citera
2014-01-16, 22:41
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Kass, såvida man inte tycker att "Knutbyaffären" är värd 30 min av ens liv.
Att sedan GW fick besvara frågor om "Karl-Bertil Jonssons julafton" säger väl allt.
Citera
2014-01-16, 23:08
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:

Läs beskrivningen och avgör om det låter intressant....

...
Del 1 av 9. Det är tio år sedan morddramat i Knutby. Händelserna dominerade nyhetsrapporteringen under en lång tid - det handlade om ond bråd död, om sex och otrohet och om en kristen församling som utmålades som en mystisk sekt. Leif GW Persson och Camilla Kvartoft reder ut vad som hände i Knutby under den här tiden. Camilla Kvartoft har följt med krogsektionen under ett arbetspass i miljön kring Stureplan i Stockholm. Vi får också träffa Nils Wass som återvänder till platsen där hans poliskollega Ragnar Nilsson sköts till döds under ett till synes helt vanligt ingripande vid en trafikincident en vårdag 1965.Och så blir det Fråga Leif, den här gången med frågor ställda av folk ute på stan.
...
Citera
2014-01-17, 23:19
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Lite mer om Keilers Park även om det är rätt dålig journalistik

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/169592?programid=2519
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto