Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsfacisten
Alltså han låter ju väldigt lugn med tanke på vad som sker. Men är det en grund för polisen att agera så som de gör? Nej naturligtvis inte.
Nej det är det ju inte, poliser/larmoperatörer ska vara mer professionella än så. Dock hade jag själv trott att någon ringde och skämtade med mig om han hade pratat som han gjorde, oavsett om jag hade jobbat med it-support via telefon eller larmoperatör. Som tur är jobbar jag inte som något av detta...
Edit:
<Jag> Välkommen till Pelle Jöns IT-support, vad kan jag hjälpa dig med?
<Gubbe> God dag! Mitt namn är Greve von Snorre och jag har ett mycket delikat ärende åt dig min bäste herre. Det är nämligen så att det uppstått en brand i min datormaskin. Det ryker och min andning är mycket ansträngd. Jag känner att det är svårt att få ner syre i mina lungor och mitt medvetande börjar långsamt försvinna, likt en istapp om våren. Vad rekommenderar ni mig att göra?
<Jag> Eh... ja det brinner alltså? Du bör ringa brandkåren?
<Gubbe> Då branden faktiskt uppstod i min datormaskin ansåg jag det mer relevant att ringa Er så ni kan ge mig tekniska råd hur man kväver en brand uppstoden ur en datormaskin av fabrikatet Hewlett Packard och modellbeteckning PZ2863-34. Rekommenderar ni mig alltså att ringa brandförsvaret i detta fall?
osv osv osv...