Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsfacisten
Allts han lter ju vldigt lugn med tanke p vad som sker. Men r det en grund fr polisen att agera s som de gr? Nej naturligtvis inte.
Nej det r det ju inte, poliser/larmoperatrer ska vara mer professionella n s. Dock hade jag sjlv trott att ngon ringde och skmtade med mig om han hade pratat som han gjorde, oavsett om jag hade jobbat med it-support via telefon eller larmoperatr. Som tur r jobbar jag inte som ngot av detta...
Edit:
<Jag> Vlkommen till Pelle Jns IT-support, vad kan jag hjlpa dig med?
<Gubbe> God dag! Mitt namn r Greve von Snorre och jag har ett mycket delikat rende t dig min bste herre. Det r nmligen s att det uppsttt en brand i min datormaskin. Det ryker och min andning r mycket anstrngd. Jag knner att det r svrt att f ner syre i mina lungor och mitt medvetande brjar lngsamt frsvinna, likt en istapp om vren. Vad rekommenderar ni mig att gra?
<Jag> Eh... ja det brinner allts? Du br ringa brandkren?
<Gubbe> D branden faktiskt uppstod i min datormaskin ansg jag det mer relevant att ringa Er s ni kan ge mig tekniska rd hur man kvver en brand uppstoden ur en datormaskin av fabrikatet Hewlett Packard och modellbeteckning PZ2863-34. Rekommenderar ni mig allts att ringa brandfrsvaret i detta fall?
osv osv osv...