2014-01-21, 21:32
Moderator
v50s avatar
Ja den dr larmoperatren var inte mycket att hnga i granen, undra om han fr behlla jobbet efter det hr fallet har tagits upp i media och det framkommit hur han agerat vid larmsamtalet.
Citera
2014-01-21, 21:41
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
r det allts ingen mer n jag och polisen som tycker att gubben lter som han skmtar? Han lt ju kolugn och metodisk och talade hgtravande som en dramatenskdis som tar sig sjlv p lite fr stort allvar. 99% av folk som r utsatta fr ett liknande brott skulle vara andfdda och halvlipa/skrika osv.

Allts han lter ju vldigt lugn med tanke p vad som sker. Men r det en grund fr polisen att agera s som de gr? Nej naturligtvis inte.
Citera
2014-01-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Han sitter och famlar i mrkret gubbe .. Googla och se jons Ndveits sjlvmord

???
Citera
2014-01-21, 21:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Allts han lter ju vldigt lugn med tanke p vad som sker. Men r det en grund fr polisen att agera s som de gr? Nej naturligtvis inte.
Nej det r det ju inte, poliser/larmoperatrer ska vara mer professionella n s. Dock hade jag sjlv trott att ngon ringde och skmtade med mig om han hade pratat som han gjorde, oavsett om jag hade jobbat med it-support via telefon eller larmoperatr. Som tur r jobbar jag inte som ngot av detta...

Edit:
<Jag> Vlkommen till Pelle Jns IT-support, vad kan jag hjlpa dig med?
<Gubbe> God dag! Mitt namn r Greve von Snorre och jag har ett mycket delikat rende t dig min bste herre. Det r nmligen s att det uppsttt en brand i min datormaskin. Det ryker och min andning r mycket anstrngd. Jag knner att det r svrt att f ner syre i mina lungor och mitt medvetande brjar lngsamt frsvinna, likt en istapp om vren. Vad rekommenderar ni mig att gra?
<Jag> Eh... ja det brinner allts? Du br ringa brandkren?
<Gubbe> D branden faktiskt uppstod i min datormaskin ansg jag det mer relevant att ringa Er s ni kan ge mig tekniska rd hur man kvver en brand uppstoden ur en datormaskin av fabrikatet Hewlett Packard och modellbeteckning PZ2863-34. Rekommenderar ni mig allts att ringa brandfrsvaret i detta fall?
osv osv osv...
Senast redigerad av irrbloss 2014-01-21 kl. 21:51.
Citera
2014-01-21, 21:49
Medlem
Yazmans avatar
Fan vad norrlndska polisen njuter.
Citera
2014-01-21, 21:49
Moderator
Dr Kings avatar
Arjeplogssnuten kndes som en riktig glidare. Kan tnka mig att han r en sdan som sjlv r med och tjuvjagar, brnner hemma o.s.v. nr han inte r i tjnst (och kanske ven nr han r det).
Citera
2014-01-21, 22:01
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazman
Fan vad norrlndska polisen njuter.

Haha ja. Hade grna varit polis dr uppe jag med.
Citera
2014-01-21, 22:02
Medlem
Uncle Dukes avatar
r det jag som veranalyserar, eller antydde professor Persson att han tjuvjagar? Han sade ungefr "Tjuvjakt r vanligare i Mellansverige n i Norrbotten, och srskilt i mina hemtrakter, man skjuter frn bilen och sdr". Vi vet ju redan att han tit upp sin grannes 69 kor, finns det ingen botten i honom?
Citera
2014-01-21, 22:08
Medlem
Minimois avatar
Citat:
r det allts ingen mer n jag och polisen som tycker att gubben lter som han skmtar? Han lt ju kolugn och metodisk och talade hgtravande som en dramatenskdis som tar sig sjlv p lite fr stort allvar. 99% av folk som r utsatta fr ett liknande brott skulle vara andfdda och halvlipa/skrika osv.

Nej, sonen lter inte som han skmtar. Mnniskor reagerar olika i krissituationer. Det r vlknt. Tyvrr begriper inte polis det. De anhll bl a styvpappan till barnen som Ragnar mrdat - just fr att polisen tyckte att han upptrdde och pratade fr lugnt. Vissa gr p autopiloten direkt, det andra kommer eftert.

Det fanns ingen anledning fr polisen att brja ifrgastta hosta, frga varfr sonen r sjukskriven osv.
Citera
2014-01-21, 22:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Jag tycker inte att han lter som han skmtar utan mer som om ngon stolle som just vaknat upp efter en frvirrande drm. Det r alltid ltt att kritisera folk i larmtjnster nr det visar sig att dom misstolkat ngot. Man kan svrligen frestlla sig GWs och andras upprrdhet om ngot liknande samtal visar sig vara ett falsklarm och tar ndvndiga resurser frn ngot allvarligt och akut. Det r alltid enkelt att sitta p parkbnken och vara frtrfflig och felfri. Man kan ju tminstone antyda att det r ett svrt arbete och att det inte gr att ta allt som drar ringer in om p allvar.
Citera
2014-01-21, 22:16
Medlem
"Kombinationen av deras allmnna instllning till grovt vld, den r ju minst sagt liberal va."

Vem r den andre GM, han som inte tog livet av sig?
Citera
2014-01-21, 22:20
Medlem
Sigge Slagpses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Vem r den andre GM, han som inte tog livet av sig?

Vlad kallades han.

(FB) Vlad (Ndveidts polare) och (FB) Vlad/Nemesis - Black Metal artist? r vl bra utgngspunkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in